مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد

همزمان با هفته پژوهش و فناوري و با حضور هيأت رئيس دانشگاه، مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ايلام صبح امروز با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، معاونين، دکتر بازگير مدير امور پژوهشي دانشگاه، روساي دانشکده ها و جمع زيادي از اعضاي هيأت علمي  در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با تبريک هفته پژوهش و فناوري و تشکر از زحمات اساتيد و دانشجويان دانشگاه به جهت افزايش سرانه توليدات علمي، به وجود تنگناهاي مالي دانشگاه ايلام در سال 1398 اشاره کرد و توضيحات مهمي را در اين خصوص ارائه کرد که به علت اهميت مطالب، سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي گردد.

در اين مراسم ابتدا دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام با تبريک هفته پژوهش و فناوري، بيان کرد: بودجه حوزه پژوهش به صورت هدفمند هزينه مي‌شود و با وجود تنگناهاي مالي از تحقيقات مساله محور و کاربردي که در پي رفع مشکلات استان باشند حمايت مي شود.

 دکتر مهديزاده، افزود: اساتيد دانشگاه بايد براي تشکيل هسته پژوهشي و انجام تحقيقات برون دانشگاهي تلاش کنند و از تمام ظرفيت دانشگاه براي حل مشکلات و موانع اعضاي هيات علمي استفاده مي‌شود.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه در خصوص توليدات علمي دانشگاه، گفت: سرانه توليدات علمي دانشگاه ايلام بالاتر از ميانگين کشوري است که توليدات علمي اين دانشگاه در پايگاه اسنادي در آي‌اس‌آي، 185 مورد و در بخش مقالات 438 مورد بوده است.

دکتر مهدي ‌زاده افزود: تاکنون 48 تفاهم ‌نامه و 139 قرارداد همکاري در زمينه‌هاي مختلف با سازمان ها، ادارات، نهادها و شرکت هاي استاني منعقد شده است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه در ادامه به چالش هاي اين حوزه اشاره کرد و مواردي شامل: سياست هاي معطوف به ارتقاء کيفيت توليدات علمي، توليد علم و تبديل آن به فناوري و خلق ثروت، متمرکز و هدفمند کردن فعاليت ها، مهارت افزايي دانشجويان، مسئوليت پذيري اجتماعي و انتظارات جامعه، اصالت داده ها و هدفمند کردن پايان نامه ها، بالا بودن هزينه پايان نامه ها، انگيزش دانشجويان و اعضاي هيات علمي و نظارت بر پايان نامه ها را از جمله نکاتي عنوان کرد که بايد اعضاي هيأت علمي در برنامه ريزي و فعاليت هاي خود مدنظر داشته باشند.

دکتر مهديزاده در بخش ديگر سخنان خود، به ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت پژوهش و فناوري پرداخت و بيان کرد: سه برابر شدن شبکه فيبرنوري دانشگاه ايلام از 2 کيلومتر به بيش از 6 کيلومتر، افزايش سي برابري پهناي باند اينترنت دانشگاه، راه‌اندازي کتابخانه ديجيتال به ظرفيت 120000 کتاب تمام متن، راه‌اندازي مجموعه آزمايشگاه‌هاي مهندسي نفت، افزايش تعداد آزمايشگاههاي دانشگاه از 64 به 95، بازسازي آزمايشگاههاي دانشکدههاي کشاورزي، پيرادامپزشکي و علوم پايه بعد از 40 سال و خريداري تجهيزات پيشرفته آزمايشگاهي، توسعه ارتباط با صنعت و جامعه و افزايش قراردادهاي پژوهشي برون دانشگاهي را از جمله دستاوردهاي حوزه پژوهش و فناوري در چند سال اخير عنوان کرد.

در اين مراسم همچنين بعضي از اعضاي هيات علمي بهب يان نظرات، پيشنهادات، انتقادات و انتظارات خود پرداختند و در پايان از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها