رئیس دانشگاه ایلام: پزشکان همانند ابوعلی سینا باید هم پزشک باشند و هم عالم و حکیم

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: پزشکان براي اينکه وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند و به رسالت خود در قبال جامعه عمل نمايند، بايد همانند ابوعلي سينا هم پزشک باشند و هم عالم و حکيم. 

  به گزارش روابط عمومي، مراسم گراميداشت روز پزشک شب گذشته با حضور دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام، مقامات استان و جمعي از پزشکان و خانوادههاي آنان در محل سالن همايش هتل زاگرس ايلام برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام ضمن تبريک روز پزشک و با ابراز خرسندي از حضور در اين مراسم، تأکيد کرد: ما و شما پزشکان بواسطه تربيت دانشجويان يک مسئوليت مشترک داريم که بايد براي تحقق اين رسالت و کمک به ارتقاي فرهيختگي و دانش‌آموختگي دانشجويان اهتمام خاصي داشته باشيم تا جامعه در مسير بالندگي قرار گيرد و از رواج عوام زدگي در جامعه کاسته شود.

رئيس دانشگاه با تقدير از جامعه پزشکي استان به جهت ورود به حوزه تخصصي مسائل، بيماريها و مشکلات جامعه، بيان داشت: پزشکان براي اينکه وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند و به رسالت خود در قبال جامعه عمل نمايند، بايد همانند ابوعلي سينا هم  پزشک باشند و هم عالم و حکيم.

دکتر علياکبري، افزود: در همين راستا از جامعه پزشکي انتظار داريم در کنار رشد حرفه اي، به مسئوليت اجتماعي و حفظ شأن و جايگاه تحصيل کردگان در جامعه هم نظر داشته باشند.

رئيس دانشگاه، اضافه کرد: جامعه به همه‌ي شما اعتماد دارد و براي اينکه اين اعتماد استمرار داشته باشد و ارتقاء يابد، جامعه‌ي پزشکان بايد از عوام‌زدگي جلوگيري نمايند و پزشکان در صحنه‌‌هاي مختلف غير پزشکي نيز حضور فعال داشته باشند.

دکتر علياکبري، با اشاره به مقبوليت مردمي زنده ياد دکتر داوري در سطح جامعه و حضور ايشان در عرصه  هاي اجتماعي و فرهنگ عمومي به اقدام ارزشمند دکتر حيدري زادي از پزشکان باسابقه و خوشنام استان ايلام اشاره کرد و اظهار داشت: دکتر حيدري‌زادي با جراحي قاتل پدر خود الگوي بسيار خوبي براي جامعه پزشکي و تحصيلکرده استان ايلام ميباشد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها