نشست هیأت رئیسه دانشگاه ایلام با دانشجویان برگزار گردید

خانه خبرها
نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد

بعد از وقفه‌اي دوساله به علت شيوع پديده کوويد 19 و همزمان با حضوري شدن آموزش در تمام مقاطع تحصيلي دانشگاه ايلام، اولين جلسه هيأت رئيسه دانشگاه با دانشجويان؛ صبح امروز در محل سالن آيت‌اله حيدري برگزار گرديد.

     به گزارش روابط عمومي، در اين نشست، دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با ابراز خرسندي به جهت حضور در جمع پرشور دانشجويان، به روند حضوري شدن آموزش در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: عليرغم فرصت کم و وجود مشکلات متعدد، همکاران اينجانب با برنامه‌ريزي و تلاش شبانه‌روزي، به نحوي شايسته امکان حضوري شدن تمام مقاطع تحصيلي و اسکان دانشجويان را فراهم کردند.

سرپرست دانشگاه، ماه رمضان را يک فرصت کم‌نظير براي خودسازي و تزکيه نفس دانست و بيان داشت: خداوند متعال بعضي زمان‌ها، همچون ماه مبارک رمضان را براي حرکت سريع انسان در کسب کمالات انساني مورد توجه ويژه قرار داده است.

دکتر علي‌محمدي همزماني حضوري شدن آموزش و ماه مبارک رمضان را يک فرصت خوب براي خودسازي دانشجويان عنوان کرد و اظهار داشت: ايام جواني  بهترين فرصت براي تحول است و ماه مبارک رمضان بستر مناسبي براي اين تحول مي‌باشد.

سرپرست دانشگاه، با اشاره به لزوم استفاده از فرصت‌ها، گفت: امام علي (ع) در ضرورت استفاده از فرصت‌ها فرموده‌اند: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَير؛ فرصت‌هاي نيک را غنيمت بشمريد؛ زيرا فرصت‌ها مثل ابر بهاري زودگذر هستند». در اين زمينه به دانشجويان عزيز توصيه مي‌کنم، که برنامه‌ريزي مناسب داشته باشند. از ديگر سفارشات در اين خصوص، مشورت با اساتيد، فراگيري مطلوب دروس آموزشي، اهتمام در پژوهش و تلاش براي انجام فعاليت‌هاي سالم و مفيد فوق برنامه در قالب برنامه‌هاي فرهنگي و دانشجويي است.

دکتر علي‌محمدي در ادامه به مطالبه مقام معظم رهبري در زمينه اسلامي شدن دانشگاه‌ها پرداخت و بيان داشت: دانشگاه اسلامي يعني التزام به علم همراه با عمل، که تحقق آن باعث مي‌شود، دانشگاه به کانون مولد فکر، انديشه، امنيت، اقتدار و ثروت مادي و معنوي تبديل گردد و مديراني شايسته و در تراز انقلاب اسلامي را براي آينده تحويل جامعه دهد.

در اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با خوش آمدگويي به دانشجويان و تبريک ايام ماه مبارک رمضان، به اهميت جايگاه علم در اسلام پرداخت و تأکيد کرد: حديث «العِلمُ سُلطان، علم اقتدار است»، بهترين تبيين جايگاه والاي علم است و لذا انسان با بهره‌گيري از علم مي‌تواند صاحب  قدرت و نفوذ شود و همچنين بر طبيعت تسلط پيدا کرده و ضمن استفاده از مواهب خدادادي آن، در زمينه مراودات اجتماعي نيز با عزت زندگي کند.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد حضور دانشجويان در دانشگاه را نشانه اميد و نشاط دانست و ابراز اميدواري کرد در قالب گفتمان دانشجويي و با اهتمام به خردورزي شاهد فعاليت‌ و انجام برنامه‌هاي فاخر از سوي دانشجويان در سطح دانشگاه باشيم.

در ادامه دکتر شيري معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه، دگتر کوخايي زاده معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي و دکتر شکري معاون دانشجويي توضيحاتي را در خصوص فعاليت‌هاي حوزه مربوطه ارائه دادند و سپس دانشجواين به بيان سئوالات و نظرات خود پرداختند و دکتر علي‌محمدي و اعضاي هيأت رئيسه نيز به صورت مبسوط پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها