En Ar

گزارش کامل دومين نشست انتخاباتي کانديداهاي حوزه شمالي استان ايلام در دانشگاه ايلام

در تاريخ سه شنبه 9/12/1390 جنجالي ترين نشست انتخاباتي که قرار بود با حضور آقايان ناصرزاده، قنبري، همتي، ياري، علي محمدي، منتظري و خانم فلاحي برگزار گردد، فقط آقايان ناصرزاده، قنبري و خانم فلاحي از اول جلسه حضور يافتند و آقاي ياري هم در 5 دقيقه آخر در جلسه شرکت و به بيان ديدگاههاي خود پرداخت. در ابتداي اين نشست دکتر سياري با اشاره به اهميت انتخاب کانديد اصلح گفت: در دانشگاه فضايي فراهم شده تا دانشجويان آزادانه به گفتگوي کانديداهاي نمايندگي مجل گوش و اصلح را انتخاب کردند. دکتر سياري افزود: هدف از اين نشست ها گفتگوي و نقد و بررسي برنامه هاي کانديداها مي باشد و انتظار اين است که فضاي منطقي به جاي فضاي احساساتي در سالن حکمفرما باشد. لازم به ذکر است آنچه در زير مي خوانيد خلاصه اي از گفتگوي کانديداها و حاشيه دومين نشست انتخاباتي مي باشد.

خانم فلاحي:

در علوم سياسي اينگونه فعاليت ها را حزب نمي گويند، اينها براي سياست داخلي و خارجي برنامه اي ندارند اينها براي پيشرفت کشور برنامه اي ندارند بايد افرادي که مدعي مديريت هستند آنها را مديريت کنند تا مردم متضرر نشونداگر  سند معتبري براي هر دو جريان (فتنه و جريان انحرافي) است بايد آنها را مجازات کرد. اگر قانون اجرا بشود مي تواند مشکلات ما را حل کند به شرطي که مجريان آنها درست باشند.

آقاي قنبري:

ميگويند احزاب در کشور ما توسط دولت ساخته شده اند اما نه اينگونه نيست احزاب در کشور ما قرباني دولت شده اند. با وجود بيش از يک قرن سابقه ي حزبيت در کشور ما از زمان مشروطه به بعد ،متاسفانه در حال حاظر حزبي نداريم زيرا دولت ها آنها را کوبيده اند.فايده حزب اين است که شعار هاي مطالعه شده مي دهند،حزب دانشگاهي است که در آن فعاليت هاي سياسي انجام مي دهند به خاط عدم وجود حزب ،دولت و مجلس لايقي نداريم. ماجراي 88 را فتنه نمي گويم نا آرامي هاي 88 به خاطر توهين احمدي نژاد به معترضين بود که به آنها خس و خاشاک گفت .درباره جريان انحرافي بايد گفت که اين جريان از دل اصول گرايان بلند شده است، چون احمدي  نژاد خوب عمل نکرد مي خواهند بگويند که او از ما نيست اگر رئيس دفتر احمدي نژاد منحرف است پس احمدي نژاد سر دسته منحرفين است.

آقاي ناصر زاده:

ايشان با تعريف يک ماجرا صحبت خود را شروع کردن اين ماجرا به شرح زير بود :"بنده در دانمارک  به خاط تحصيلم با استناد امريکايي برخحورد داشتم  تا آنزمان در تلوزيون هاي دانمارک خبري از ايران نبود اما در زمان فتنه 88 تيتر اصلي خبرها شده بود اين استاد امريکايي از بنده پرسيد که علت اين اختشاشات در ايران چيست؟ بنده به ايشان گفتم که چون نماينده مورد نظر شان راي نياورده است انتخابات را محکوم به تقلب مي کنند ايشان در پاسخ گفنتد در انتخابات امريکا انتخابات امريکا زماني که بوش با تقلب راي آورد آقاي الگور و حزب او به جاي متهم کردن انتخابات پشت تلوزيون آمد و تبريک گفت.در ماجراي فتنه 88 کساني که در آن بودند کلاه سرشان رفت. در باره ساکتين فتنه بايد گفت که کار اشتباهي کردند که سکوت نمودند. درباره جريان انحرافي بايد گفت آنها مانند خوارج مي باشند که مقابل حضرت علي (ع) ايستادند .

آقاي قنبري:

خريد و فروش راي يک واقعيت تلخ است که در ايلام وجود دارد بايد گفت که در ترکيه انتخابات حزبي عامل پيشرفت آن کشور شده است . مقايسه کشور ما با کشور ترکيه به خاطر اين است که شروع فعاليت هاي سياسي مان تقريبا با هم بوده است. نمايندگاني که به بستگان وعده کار ميدهند عامل خريد و فروش راي اند.اصلا ساختار سازي انتخابات ما مناسب نيست چون بين انتخابات رياست جمهوري و مجلس فاصله است  و با عث ميشود که دولت پس از استقرار افرادي که وارد مجلس ميشوند را به دلخواه خود تعيين کنند درواقع ميتوان گفت که خريد و فروش آراء تا حدودي به خود دولت بر ميگردد چون دولت تلاش مي کند تا افراد خود را وارد مجلس نمايد

آقاي ناصر زاده:

 متاسفانه اختاپوسي با نام قبيله گرايي دامن گير استان ايلام است و اين امر باعث شده که افرادي بي لياقت وارد مجلس شوند و افراد لايق به خاطر گمنام بودن از اين حق محروم شوند  بايد گفت طبق قرآن برتري انسانها به تقواست نماينده بايد نماينده اي باشد با معيارهاي الهي. راي هر کس صفير عقل اوست پس بياييد به آنها که ميخواهند صفير عقلشان را بفروشند تلنگري بزنيم .بامشاهده کساني که براي انتخابات خرج ميکنند يک سوال در ذهن طرح ميشود که اين افراد براي اينکه مشکلات مردم را حل کنند چقدر خير خواهانه خرج ميکنند اما بعداز12اسفند خواهيم ديدکه هيچ خبري نبوده و ديگر از آن خير خواهي خبري نيست. کساني که براي بدست آوردن راي به فاتحه خواني ميروند بايد بدانند با هزار فاتحه هم نميشوددر صحن علني مجلس طرح ها و برنامه ها را تصويب کرد.

خانم فلاحي :

 3 دليل باعث شده که بنده برتي انتخابات مجلس ثبت نام نمايم.1. عصبانيت حزبي.2. عصبانيت قومي.3. عصبانيت جنسي. برخي افراد با مغزي تهي و جيبي پر به شعور مردم توهين ميکنند . آنچه در جيب اينهاست پول من و شماست.اين گروه که باهوچي گري و دادن شارژايرانسل و پتو و ... به شعور مردم توهين ميکنند.درهمه جاي ايران توسعه سياسي مقدم بر توسعه اقتصادي است اما در استان ايلام توسعه اقتصادي مقدم بر توسعه سياسي است.به فرموده حضرت علي (ع)کسي که معاش نداشته باشد معاد ندارد.کسي که کاري براي استان ايلام نميکند بايد ازين استان برود.جامعه مدني و پولنفتتان را نخواستيم.جامعه مدنيتان به جامعه زدني تبديل شد و پول نفت هم ثمره اش شد اقتصاد سه هزار ميلياردي.

آقاي  ناصر زاده :

 کسي که هدف و غايتش ناچيز است به مردم دروغ ميگويد و براياينکه کارش پيش برود به رنگ جماعت در مي آيد.بنده صادقانه ميگويم. ميخواهم سرباز رهبري باشم.دانشجوي ما بايد به تعبير شهيد بهشتي حکم اذان را داشته باشد و بيدار کننده باشد.اگر نماينده هم نشويم ميتوانيم در جاي ديگر به اين مرز و بوم خدمت کنيم .

آقاي قنبري:

 من مواضع حزبي خود را بيان ميکنم چون مثل بعضي ها نيستم که ترسوباشم.من سخنگوي فراکسيون اقليت بودم.فراکسيوني که 70 عضو داشت. من با پشتواني همين حزب توانستم کارهاي زيادي بکنم.احداث سد در مناطقي مانند چنگوله و چوار و ... مواردي که در CD تبليغاتي بنده ميباشد.من معتقدم براي رفع مشکلات بايدموضع سياسي خود را مشخص کرد.کسي که ميترسد بگويد که از کدام حزب است چگونه ميتواند در مجلس از حقوق استان ايلام دفاع کند.در مجلس دو حزب بيشتر وجود ندارد.اصولگرا و اصلاح طلب.بنده جسارت اين را داشتم که بدون ترس از تهديد ها بارها دولت را مورد انتقاد قرار دادم که در CD تبليغاتي شماره 1 کاملا مشهود است.اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نکردند.ما در جلسه اي که با آقاي خاتمي داشتيم با توصيه ايشان به صحنه آمديم.

خانم فلاحي:

 در مجلسي که احزاب آن منشور اخلاقي ندارند چگونه ميتوان به حزبي بودن افتخار کرد؟اين دادها را نبايد بر سر مردم زد.اين فريادها را بايد در مجلس زد و اگر کاري براي استان ايلام کرده ايد بخاطروظيفه نماينده بودن تان بوده است.به فرموده حضرت علي (ع) اگر بنا به وظيفه تان کاري انجام ميدهيد با منت گذاشتن بر سر ديگران اجر آنرا ازبين نبريد.من به عرصه ميداني نابرابر آمده ام . دوحزب سياسي که در کشور ما وجود دارند مانند دو تيم فوتبال هستند که با هم بازي ميکنند.کجاي دنيا دو تيم فوتبال به هم بازيکن قرض ميدند؟ کجاي دنيا در بين بازي بازيکن يک تيم ميرود و براي تيم مقابل بازي ميکند؟ خروجي کار آقاياني که تا کنون به مجلس رفته اند معدلش به نفع مردم استان ايلام نبوده است.يک پنجم مردم ايلام زيرخط فقرند.اگر نماينده شوم بعد از 6 ماه حتما براي پاسخ دادن براي به سوالات دانشجويان به دانشگاه مي آيم.

آقاي قنبري:

اگر نماينده شوم بعد از 6 ماه حتما براي پاسخ دادن براي به سوالات دانشجويان به دانشگاه مي آيم به شرطي که تفکر سياسي حاکم بر دانشگاه اجازه بدهد.اگر من نامي کسب کرده ام به خاطر اينداد زدن ها در سحن علني مجلس بوده است.نماينده داشته ايم که طي 4 سال فقط 2 بار در صحن علني مجلس صحبت کرده است. قنبري نه اهل تسليم و نه اهل ترسيدن است.خوشحالم که با حقوق دانشگاهيم امرار معاش ميکنم  نه حقوق مجلس. چه کسي جامعه مدني را سرکوب کرد؟ ايراد از زنندگان است.توسعه سياسي مقدمه توصعه اقتصادي است.اين توسعه سياسي است که اجازه سه هزار ميلياردي را نميدهد. توسعه سياسي کليد پيشرفتاين مملکت است.تقدم وتاخر توسعه سياسي و توسعه اقتصادي را ميتوان در دو کشور کره جنوبي و کره شمالي مشاهده کرد.تقدم توسعه اقتصادي بر توسعه سياسي در کشور کره شمالي اين کشور را يکي از کشورهاي فقير دنيا کرده است.اين دو کشور قبلا يک کشور بوده اند.با يک زبان مشترک اما به خاطر تقدم توسعه سياسي بر توسعه اقتصادي در کشور کره جنوبي باعث شده که شرايط بسيار بهتري نسبت به کره شمالي داشته باشد.در استان ايلام اگر کاري شده است حاصل کار دولت اصلاحات است.هزينه انتخاباتي بنده 18 ميليون پول CD ها از خودم و مابقي کمکهاي مردمي است.

خانم فلاحي:

 ماهميشه زماني که در حصار چند نفر قرار ميگيريم خودرا ميبازيم و همرنگ آنها ميشويم.چرا مردم بايد در حصار کوتوله ها قرار گيرند؟ کسي که نتواند حصار اطرافيان خود را بشکند نميتواند به مردم ايلام خدمت کند. ماايلاميان را به استضعاف کشيده اند.خودشان چند نفر را معرفي ميکنند به اسم خواص. اين خواص بسيار عقبتر از عوام ما هستند.من نميتوانم به فاتحه خواني بروم چون ميخواهم براي زنده ها کار کنم. از طرفي علت مرگ بسياري از ايلامي ها به خاطر خودکشي و سکته عصبي است.که اين به خاطر مسئوليني است که کار نميکنند. همين افراد اگر کار خوبي انجام بدهند به خودشان نسبت ميدهند و اگر خرابکاري بکنند به مردم نسبت ميدهند.تا الان نزديک به 30 ميليون تومان خرج تبليغات انتخاباتي ام بوده است.

آقاي ناصرزاده:

اگر نماينده شوم باعث افتخار است که در جمع دانشجويان بيايم و به سوالاتشان پاسخ دهم.هزينه انتخاباتي بنده 17-18 ميليون باقرض بوده که براي خرداد سال 91 اميدوارم بتوانم پاسشان کنم.طبق فرموده مقام معظم رهبري اصولگرايي به حرف نيست.اشتباه است که فعالان سياسي را تقسيم ميکنيم.اصولگرايان بايد به اصل نظام پايبند باشند.ما با اصلاح طلباني مشکل داريم که با اصل نظام مشکل دارند. بنده ميخواهم در اينجا يک سوال از نمايندگان قبلي بپرسم.با توجه به سند 1404 که بايستي کشور ايران کشور اول منطقه شود سهم استان ايلام در اين چشم انداز چقدر است؟ درين راستا چقدر تلاش کرده ايد؟همين الان هم مصوبات زيادي است که براي ايلام تصويب شده است و کاري از پيش نبرده اند.اگر نماينده انتخابي اين دوره به مجلس بروند و هيچ کاري هم نکند و بخواهد پروژه ها و طرح هاي قبلي را پيگيري کند وقت کم مي آورد.

آقاي ياري:

از شما دانشجويان انتظار ميرود که به جاي کف زدن ها از نامزدهاي انتخاباتي طرحها و برنامه هايشان را بخواهيد.بنده عضو فراکسيون اقليت مجلس ششم بوده ام.در استان ايلام اولويت مسائل اقتصادي است که بنده در مجلس ششم پايه گذار آن بوده ام.اهداف من از شرکت در انتخابات يکي پيگيري طرحهاي خودم در مجلس ششم و ديگري به خاطر رابطه نزديکي که با مسئولين دارم ميتوانم از حق مردم ايلام دفاع کنم.

آقاي قنبري:

 زماني ما ميتوانيم اول منطقه باشيم که دولتي مقتدر داشته باشيم.

خانم فلاحي:

 مجلس جاي پهلوان بازي نيست.با جلب اعتماد مردم از مردم سوء استفاده نکنيم.

آقاي ناصر زاده:

 مهمترين مشکل استان ايلام کمبود زيرساخت است.براي داشتن زير ساخت اولين مورد تامين منابع است.ما فکرميکنيم که بايد هميشه نماينده مان را .به فراکسيون اقليت بفرستيم.اينبار بياييد اينسنت را بشکنيم.

آقاي ياري:

مبناي تصميم در 12 اسفند بايد منطق باشد.بودجه امسال استان ايلام 34% کاهش داشته است.

گزارش کامل دومين نشست انتخاباتي کانديداهاي حوزه شمالي استان ايلام در دانشگاه ايلام گزارش کامل دومين نشست انتخاباتي کانديداهاي حوزه شمالي استان ايلام در دانشگاه ايلام گزارش کامل دومين نشست انتخاباتي کانديداهاي حوزه شمالي استان ايلام در دانشگاه ايلام گزارش کامل دومين نشست انتخاباتي کانديداهاي حوزه شمالي استان ايلام در دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها