En Ar

نشست با موضوع رسالت و منزلت زن ديروز، امروز و فردا

نشست رسالت و منزلت زن ديروز، امروز و فردا ويژه اساتيد و کارکنان زن دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان در تاريخ يکشنبه 16/11/1390 با حضور دکتر شوهاني مدير امور فرهنگي و خانم دکتر محبوب از اساتيد حوزه و دانشگاه به همت امور فرهنگي و فوق برنامه برگزار گرديد. در ابتداي اين مراسم دکتر شوهاني ضمن عرض خيرمقدم و تبريک ايام الله دهه فجر و گراميداشت ياد و خاطره شهدا و امام شهدا به خانم دکتر محبوب، اساتيد و کارکنان زن دانشگاههاي استان گفت: به دليل استقبال پرشور حضار، بر خود وظيفه مي دانيم که با برنامه ريزي بهتر و بيشتر، برنامه­ها و کارگاه­هاي آموزشي را ويژه بانوان برگزار کنيم. دکتر شوهاني با ارائه گزارشي از برنامه­هاي دهه فجر گفت: البته نيازمند کمک و همياري همه دانشگاهها و مسئولين اجرايي استان، علي الخصوص کميته بانوان استانداري هستيم تا بتوانيم برنامه هاي فرهنگي ويژه بانوان را با قوت و  منسجم­تر برگزار کنيم. در ادامه خانم دکتر محبوب ضمن تبريک ايام الله دهه فجر به خانم هاي حاضر در جلسه، با اشاره به جايگاه زن در صدر اسلام و جوامع عرب آن زمان، گفت: آنها درک درستي از واقعيت زن نداشتند و اين را در زنده به گور کردن دختران مي توان ديد، ولي با آمدن اسلام، مقام و منزلت زن به جايگاه اصلي خود رسيد.

دکتر محبوب تصريح کرد: زن اصل و بنياد خانواده است و اين موقعيت را مرهون اسلام باشد.

ايشان افزود: اگر وظيفه اصلي يک زن، تربيت فرزندان و نگهداشتن کانون خانواده است و کار در بيرون از خانه و کمک اقتصادي زن به خانواده در مرحله بعدي قرار دارد.

خانم دکتر محبوب با اشاره به نقش مديريتي زن در جامعه گفت: اگر يک زن مدير يک شرکت يا اداره باشد و چندين کارمند تحت فرامين ايشان کار کنند اين نقش مديريتي شامل خانواده نمي شود، و آن زن نمي تواند در خانواده، به شوهر و فرزند خود دستور بدهد، زيرا نقش مديريت در خانواده برعهده مرد مي باشد.

در ادامه، حضار سئوالات خود را مطرح و خانم دکتر محبوب در جواب سئوالي در مورد وضعيت زن در غرب گفت: امروزه غرب نمي تواند، شعار آزادي زن را سر دهد زيرا زن در جامعه غرب فقط يک ابزار تبليغاتي مي باشد و اين معناي آزادي و حقوق زن نيست. براي مثال مي توان به انگليس اشاره کرد که با تمام ادعاي حقوق بشري در آن، زن جزء ابزار و مايملک مرد محسوب مي شود.    

نشست با موضوع رسالت و منزلت زن ديروز، امروز و فردا نشست با موضوع رسالت و منزلت زن ديروز، امروز و فردا نشست با موضوع رسالت و منزلت زن ديروز، امروز و فردا
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها