En Ar

برگزاري کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي، ريزش¬ها و رويش¬ها

کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي ريزش­ها و رويش­ها در تاريخ چهارشنبه 19/11/1390 ويژه اساتيد و کارکنان دانشگاه با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين دکتر صفرلکي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاههاي استان و دکتر شريفي راد برگزار گرديد. در ابتداي اين مراسم دکتر سياري ضمن عرض خيرمقدم و تبريک ايام الله دهه فجر، هدف از برگزاري اين کارگاه را آشنايي با ريزش­هاي انقلاب و تلاش براي رفع اين ريزش­ها، رويش هاي انقلاب و باليدن به اين رويش ها دانست. دکتر سياري گفت: وقتي صحبت­هاي جوان بحريني در ديدار با رهبر معظم انقلاب را مشاهده مي­کنيم، مي­بينيم که رويش­ها در اين نظام بيشتر است و هدف انقلاب که صادر شدن صداي انقلاب بود را مشاهده مي­کنيم. در ادامه حجت الاسلام والمسلمين صفرلکي ضمن عرض تبريک ايام الله دهه فجر و ميلاد حضرت رسول(ص)، ميلاد امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت به حضرت بقيه الله ارواحنا فداه، مقام معظم رهبري و حضار گفت: موضوع ريزش­ها و رويش­ها يک موضوع صرفا سياسي امروزي نيست، بلکه در قرآن کريم هم مي توان نشانه هاي آن را بعد از آفرينش انسان و اعتراض ملائک ديد، خداوند مي­فرمايند: «اني اعلم ما لا تعلمون»، يعني خداوند ملاک ريزش ها و رويش ها را مي داند و مي داند که در ميان انسان ها وجود نازنين پيامبر اسلام، علي ها و عمارها خواهند بود که وجود آنان براي نمود حق کافي است.

حجت الاسلام صفرلکي در تعريف ريزش­هاو رويش­ها گفت: در اعتقاد به عقيده اي، افرادي در پذيرش آن کم مي­آورند که ريزش است و عده اي آن را مي پذيرند، هر چند ممکن است آن را نديده باشند که اين رويش است مثلا در آخرالزمان افرادي مي آيند که از دين اسلام جزء سواد و بياض چيز ديگري نديده اند اما به آن عقيده دارند که اين خود نوعي رويش است.

ايشان افزود: ملاک و معيار ريزش بر روي شخص نيست، مثلا در جنگ صفين دشمنان حضرت امير(ع)،نماز مي­خواندند ولي حضرت امير در خصوص آنان مي فرمودند: فرد را نگاه نکنيد بلکه حق را ببينيد تا جنگ با آنها را برادرکشي نناميد، پس ملاک صرفا حق است نه افراد و چيز ديگري.

ايشان ملاک ريزش­ها و رويش­ها را در چهار لايه تقسيم کرد و گفت: لايه­ي اول مباني ديني اسلام است. لايه دوم بر مبناي فلسفه ي اسلامي بنياد نهاده شده است يعني همه تلاش ها براي رضاي خداست که اين خود ملاک خوبي براي تشخيص است. لايه سوم شعارهاي انقلاب است مثلا مهمترين شعار انقلاب، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است و هر کس خلاف اين را بگويد ملاکي براي تشخيص ريزش ايشان است. لايه ي چهارم قانون اساسي است که متاسفانه تا کنون خوب مطالعه نشده، و اين خود يکي از مهمترين ملاک هاي ريزش و رويش در انقلاب است براي مثال اصل چهل و چهارم قانون اساسي که تا چندين سال مسکوت مانده بود.

در کارگاه دوم انقلاب اسلامي ريزش­ها و رويش­ها، دکتر شريفي راد پس از عرض خيرمقدم و تبريک ايام الله دهه فجر گفت: مقام معظم رهبري حرکت اسلامي را در چهار مرحله تبيين مي کند: انقلاب اسلامي، نظام اسلامي، دولت اسلامي و تمدن اسلامي.

وي افزود:  تغيير مواضع رهبري در مورد دولت ها در اين چهار مقوله قرار دارد و هر دولتي اين چهار مسير را  پيمود مورد تاييد مقام معظم رهبري بود.

دکتر شريفي راد تصريح کرد: ما بعد از گذر از انقلاب اسلامي، نظام اسلامي را با تشکيل و تصويب قانون اساسي پشت سر گذاشتيم و اکنون در حال تشکيل دولت اسلامي هستيم که در هر يک از اين مراحل هم ريزش داشتيم و هم رويش، که بايد در جاي خود بررسي شود.

ايشان اضافه کرد: البته ريزش و رويش يک سنت الهي است و اساس نظام هستي هم بر همين اصل استوار است که مرتب در حال تغيير است، که اين امر در همه ي نظام ها هم وجود دارد.

دکتر شريفي راد در پايان، انجمن حجتيه، متحجرين حوزه، جبهه ملي، نهضت آزادي، منافقين و... را جزء ريزش هاي نظام دانست و پيشرفت هاي علمي، سياسي، اقتصادي در بعد داخلي و بين المللي، بيداري اسلامي و... را جزء رويش هاي انقلاب اسلامي دانست.

برگزاري کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي، ريزش¬ها و رويش¬ها برگزاري کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي، ريزش¬ها و رويش¬ها برگزاري کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي، ريزش¬ها و رويش¬ها برگزاري کارگاه آموزشي انقلاب اسلامي، ريزش¬ها و رويش¬ها
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها