سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام ( معرفی کتب تالیفی و ترجمه‌ای اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

عنوان کتاب: نشانه شناسي شکلک‌ها (گسترش زبان ديداري در عصر اينترنت)

مولف: مرکل دنسي

مترجم: دکتر مريم تفرجي يگانه

کتاب نشانه شناسي شکلک‌ها «گسترش زبان ديداري در عصر اينترنت» ترجمه دکتر مريم تفرجي يگانه، در 10 فصل و 258  صفحه توسط انتشارات دانشگاه ايلام منتشر شده است.

نوشتن به معناي اشتراک گذاري است آن بخشي از وضعيت بشري در خصوص خواستن و به اشتراک‌گذاري چيزها است. فرهنگ لغت پائولو (1947) سال آکسفورد تنها رويداد سال 2015 ميلادي نبود که اهميت اجتماعي و ارتباطي رو به رشد شکلک‌ها را استخراج کرد.

موسيقي دانان ،هنرمندان سياستمداران و تبليغ کنندگان در ميان بسياري ديگر در توئيت‌ها در صفحات در وب سايت‌ها و در سايت حوزه‌هاي ديجيتال شروع به استفاده از آنها کردند. حتي هنرمندان مشهور حوزه ي موسيقي نظير « سرپاول مک کارتني از بيت لس» توسط اسکايپ براي ايجاد 10 شکلک شاد و سرزنده با نام شکلک‌هاي عاشقانه در برنامه‌ي جديدش استفاده کرد .

اسکايپ قبلاً به معرفي شکلکهاي زنده سفارشي پرداخته بود که به داخل هر چيزي از تصاوير استوديوهاي بزرگ سينمايي تا آن پادشاهي‌هاي سمبليک با سنت‌هاي ايتاليايي ضربه بزنيد اين کار براي اسکايپ غير معمولي و عجيب نيست. براي جامعه‌ي مدرن نوعي ضرورت به نظر ميرسد که قادر باشد شکلک‌ها را به گونه‌اي با هم ادغام کند که بتواند يک سبک تازه و نوين از نوشتار و برقراري ارتباط را ايجاد نمايد و اين ضرورت محدود به افراد شاخص در جهان ديجيتال نيست بلکه ميتواند به هر کسي از پاول مک کارتني تا هيلاري کلينتون ارتباط پيدا کند شکلکهاي سياستمداران آمريکايي براي کاربران گوشي‌هاي آيفون و اندرويد ساخته شد و موسوم به هيل موجي بودند.

اشاعه و گسترش شکلکها چندين سؤال اساسي در خصوص چگونگي برقراري ارتباط و به ويژه دلايل برقراري ارتباط به شيوه‌ي کمدي را مطرح مي کند. قبل از هر گونه تلاش براي بررسي اين پرسش لازم است به عقب برگرديم و نگاهي به نوع و نقش سيستم‌هاي نگارشي و نوشتاري و چگونگي تکامل آنها در زندگي بشر بيندازيم. اين مباحث تاريخي که به من اجازه ي ايجاد چارچوبي نظري مي دهد که لازمه ي بحث در مورد پديده ي شکلکها از نظر نشانه شناسي خواهد بود. 

 

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 روابط عمومي دانشگاه ايلام

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها