برگزاری آیین نکوداشت مؤسسات خیریه، خیرین و تشکل‌های مردمی استان ایلام در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
به همت کميته امداد امام خميني (ره) استان ايلام و با همکاري و ميزباني دانشگاه ايلام، آيين نکوداشت مؤسسات خيريه، خيرين و تشکل‌هاي مردمي استان ايلام با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، آقاي صباغيان قائم مقام کميته امداد کشور، آقاي آسوده معاون توسعه مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد کشور، آقاي مرادي مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان ايلام و رؤساي ادارات و سازمانهاي استان صبح روز چهارشنه اول آذر ماه 1402 در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام،در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در سخنان کوتاهي با تقدير از برگزاري اين مراسم توسط کميته امداد استان ايلام، اظهار داشت: مؤسسات خيريه، گروه‌هاي جهادي و تشکل‌هاي جهادي که در خدمت به نيازمندان فعال هستند، باعث ترويج کار خير و تشويق مردم به فعاليت‌هاي نيکوکارانه هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار، افزود: اميد است که چنين رويکردي، ترويج بيشتر کار خير و نيک در استان را در پي داشته باشد.

در ادامه مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به سير تکاملي و توسعه‌اي دانشگاه‌ها، اظهار داشت: دانشگاه‌هاي نسل اول به آموزش، نسل دوم به پژوهش، نسل سوم به کارآفريني و نسل چهارم به مسئوليت‌هاي اجتماعي اولويت داده‌اند.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در راستاي ايفاي رسالت اجتماعي، دانشگاه‌ها بايد بر محيط پيرامون خود اثرات مثبت بر جاي گذارند و آن را متحول سازند، گفت: انجام پژوهش‌هاي کاربردي منطبق بر نيازهاي جامعه از جمله محورهاي ايفاي رسالت اجتماعي دانشگاه‌ها مي‌باشد، که اين مهم در دو سال گذشته بصورت جدي در کانون توجه دانشگاه ايلام قرار گرفته است.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه دانشگاه ايلام به رسالت اجتماعي خود جهت اثرگذاري و تحول در سطح جامعه ملتزم است، اظهار داشت: گسترش همکاري‌هاي دوجانبه با ادارات و سازمان‌هاي استان و از جمله کميته امداد امام خميني (ره) استان ايلام و کمک در برگزاري اين مراسم باشکوه، در راستاي تحقق اين راهبرد است.

رئيس دانشگاه ايلام با تمجيد از تلاش‌هاي مؤسسات خيريه و خيرين استان ايلام، بيان داشت: شماها با اقدامات خود و حل مشکلات مردم، از جمله عوامل ايجاد امنيت و آرامش در سطح جامعه هستيد، که اين دستاورد مهم نيازمند تبيين است و دانشگاه ايلام نيز در راستاي رسالت اجتماعي خود، موظف به فرهنگ‌سازي در اين زمينه مي‌باشد.

دکتر علي‌محمد با اشاره به گستردگي مفهوم عبادت در اسلام، اظهار داشت: در اسلام  خدمت به مردم، خيرخواهي براي ديگران، دوست داشتن مردم و اهتمام براي حل مشکلات شهروندان عبادت محسوب مي‌شود و اجر معنوي به همراه دارد.

رئيس دانشگاه ايلام اقدامات خيرين را «انسان ساز» و «شخصيت ساز» دانست و گفت: بايد دقت کنيم که اگر کودکي بي‌سرپرست باشد و مورد حمايت مؤسسه، نهاد و خيري قرار نگيرد؛ چه سرنوشتي پيدا مي‌کند، اما اگر همين کودک با حمايت مؤسسات خيريه، کميته امداد و خيرين امکان تحصيل  پيدا کرد، سرنوشتش تغيير پيدا مي‌کند و در مسير اصلاح و ترقي قرار خواهد گرفت و مي‌تواند خودش سرنوشت افراد ديگري را نيز تغيير دهد، لذا مؤسسه، نهاد و خيريني که از وي حمايت کرده‌اند، بصورت دائم در اعمال خير اين فرد شريک خواهند بود.

سپس آقاي «جعفر صباغيان» قائم مقام کميته امداد کشور با بيان اينکه مؤسسات خيريه و افراد نيکوکار بازوي کميته امداد و ساير نهادهاي حمايتي محسوب مي‌شوند، که براي کمک به نيازمندان و فقرا فعاليت خودجوش دارند، گفت: اين مؤسسات خيريه هميشه بدون منت و چشمداشتي در حال کمک رساني به مردم نيازمند هستند.

صباغيان ادامه داد: آنها واسطه خير براي کاهش رفع فقر و نيازمندي در بين مردم هستند، که با حسن خلق و هيچ منتي به مستمندان و فقرا ياري مي‌رسانند.

وي تأکيد کرد: بدون شک آثار و برکات کمک بدون چشمداشت اين مؤسسه‌ها به نيازمندان، در زندکي فردي و اجتماعي و اخروي خود اين افراد نمود خواهد داشت.

آقاي «حبيب الله آسوده» معاون توسعه مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد کشور هم، گفت: مؤسسات خيريه حلقه واسط بين افراد نيکوکار و نيازمندان هستند.

وي افزود: مؤسسات خيريه به عنوان حلقه‌هاي مياني اقدامات نيکوکارانه، هيچ تکليفي براي انجام فعاليت‌هاي عام‌المنفعه ندارند، اما براي رضاي خداوند در خدمت فقرا و نيکوکاران هستند.

آسوده با بيان اينکه حمايت از نيازمندان بر همگان امري واجب است، يادآور شد: ترک تحصيل دانش آموزان يا عدم ازدواج جوانان به علت فقر در جامعه اسلامي ايران، قابل قبول و پذيرفته نيست.

سپس آقاي مرادي مديرکل کميته امداد استان ايلام نيز در اين آيين گفت: به منظور پاسداشت خدمات و کمک‌هاي مؤسسات خيريه به قشر نيازمند، اين مراسم برگزار گرديد.

وي افزود: از آنجابي که اين تعداد مؤسسه در استان بصورت همسو در حال فعاليت هستند، نظر ما اين است که عدالت در پرداخت‌ها و کمک‌ها توسط اين خيريه‌ها و سامان گرفتن فعاليت‌هايشان توسط استانداري ايلام و دستگاه‌هاي متولي ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، در اين همايش از تعدادي از مؤسسات خيريه، خيرين و تشکل‌هاي مردمي استان ايلام تقدير بعمل آمد.

استان ايلام داراي بيش از 400 مؤسسه خيريه فعال است.

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها