بسیج بسترساز رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

خانه خبرها
دکتر علي‌محمدي رييس دانشگاه ايلام، گفت: هدف غايي که بسيج دنبال مي کند، بسترسازي براي شکل‌گيري تمدن نوين اسلامي است.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، «دکتر طاهر علي‌محمدي» در جريان برگزاري نشست سراسري 30 هزار نفري جبهه علمي و فرهنگي بسيج اساتيد کشور، که صبح روز سه شنبه 30 آبان 1402 در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت هفته  مقدس بسيج، پاسداشت همه تلاش‌ها و مجاهدت‌هايي است، که براي سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي طي ساليان بعد از انقلاب اسلامي انجام شده است.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: اگر چه نهاد مقدس بسيج به طوري رسمي در سال 1358 با فرمان امام خميني (ره) تأسيس گرديد، اما چنين جريان مبارکي با بعثت انبياي عظام الهي همراه بود و با ظهور اسلام رشد يافته است، لذا بزرگداشت هفته بسيج، گراميداشت مجاهدت‌هاي خالصانه تمامي مؤمنين قبل و بعد از اسلام خواهد بود.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه بسيج چه در قالب «بسيج دانش آموزي»، «بسيج دانشجويي»، «بسيج اساتيد»، «بسيج ادارات» و «بسيج خواهران»، سر منشأ خدمات کم‌‌نظير و يا بي‌نظيري در ايران اسلامي بوده است، گفت: بقاء انقلاب اسلامي و پيشرفت و اقتدار جمهوري اسلامي، مرهون شجره طيبه‌ي بسيج است: « شَجَرَ‌ةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِي السَّمَاءِ».

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: اصل اين شجره‌ي طيبه، ايمان به خدا و حق پرستي است و فرع آن اعمال و مجاهدت‌هايي ، به وقوع پيوسته و يا در حال انجام است، که به اعتلا و اقتدار نظام اسلامي مي‌انجامد.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه بسيج صرفاً يک سازمان نظامي نيست، که فقط براي زمان جنگ و دفاع نظامي در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، تأکيد کرد: بسيج يک نهاد موقت و محدود به ضرورت نيست، بله يک نهاد ديني و اجتماعي دائمي براي پاسخ به نيازهايي است،‌ که‌ جمهوري اسلامي و جهان اسلام در همه ابعاد نظامي، اقتصادي، سياسي، تربيتي و ديني دارند و لذا بسيج در همه جا و هر موضوعي مي‌تواند نقش ايفا کند.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه بسيج هدفي را که رصد مي‌کند، تحقق تمدن نوين اسلامي است، اظهار داشت: تمدن اسلامي، تمدني بر بستر عدالت و خداپرستي و فراهم شدن همه ظرفيت‌ها براي رشد انسان‌ها و انسانيت است و بدين لحاظ هر عملي که در راستاي شکل‌گيري تمدن اسلامي باشد، «فعلي» بسيجي مي‌باشد و هر شخصي که در مدرسه، دانشگاه، حوزه و جامعه در اين مسير حرکت کند، شخص، گروه و نهادي بسيجي است.

دکتر علي‌محمدي، يادآور شد: بسيج بر اساس نيازها و موضوعات روز حرکت مي‌کند و بايد چنين باشد. خوشبختانه بسيج به اين وظيفه به خوبي عمل کرده و چه در عرصه دفاع و چه در عرصه سازندگي، درخشان ظاهر شده است و امروز هم بايد در حوزه جهاد تبيين ورودي جدي داشته باشد.

رئيس دانشگاه با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبري در ورود به عرصه جهاد تبيين، تصريح کرد: براي تحقق جهاد تبيين، نياز است، که شرايط و مقتضيات زمان و مکان مد نظر قرار گيرد و از فرصت‌ها استفاده شود.

دکتر علي‌محمدي با پرداختن به موضوع قيام مردم مظلوم غزه، خواستار ورود جدي بسيج  جهت تبيين حوادث مربوط به مبارزه مردم فلسطين شد و بيان داشت: آثار و نتايج عمليات طوفان الاقصي، که موضوع فلسطين و اسرائيل را به دو زمان قبل از عمليات و بعد از عمليات تقسيم کرده است، از زواياي مختلف قابل بررسي است.

رئيس دانشگاه، افزود: حماسه عمليات طوفان الاقصي، بستري مناسب را فراهم کرده، که اساتيد بسيجي در راستاي موضوعاتي، همچون: «تاريخ فلسطين»، «روند شکل‌گيري رژيم صهيونيستي»، «حوادث و رويداهاي 70 سال آوارگي و رنج مردم فلسطين» و «دلايل حمايت ايران از ملت مظلوم فلسطين» را مورد بحث و بررسي قرار دهند و ذهن جوانان و دانشجويان را که آماده شنيدن هستند، روش‌تر سازند.

ايشان ادامه داد: خوشبختانه نه تنها بستر جهاد تبيين فراهم شده، بلکه اتفاق مثبتي که رخ داده، تحقق جهاد تبيين به دست خود دشمن است.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: هر چند هدف اصلي اين عمليات از زبان فرماندهان حماس، پاسخ به تداوم جنايات اشغالگران صهيونيست و اهانت به مسجد الاقصي بوده، اما آثار و نتايج مثبت فراواني داشته، که از مهمترين آنها، ايجاد بستر لازم براي تحقق جهاد تبيين در اين عرصه است.

دکتر علي‌محمدي ادامه داد: آمريکا و برخي از کشورهاي اروپايي به کرات دم از حقوق بشر زده و کشور ما را متهم به نقض حقوق بشر نموده و سبب تصويب قطعنامه‌هاي زيادي عليه کشور ما شده‌اند، که با وقوع عمليات طوفان القصي ماهيت کثيف خود را آشکار ساخته و با مشارکت مستقيم در جنايات بي‌شمار اسرائيل، براي همه مردم عالم ثابت کردند، که تمامي ادعاهاي آنها دروغي بيش نبوده است. اما به برکت اين عمليات، بدون صرف هزينه و زمان زياد، به دست خود دشمن، تمامي ادعاهاي آنها و دروغ‌هايشان براي جوانان و ساير ملت‌ها آشکار شد، که از اين فرصت، بايد بسيج اساتيد حداکثر استفاده را جهت تنوير افکار جوانان و دانشجويان ببرد.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه دست دشمن در موضوع حقوق زن با شعار فريبنده: «زن، زندگي و آزادي» رو شد، گفت: نه تنها آمريکا و همپيمانانش از کودکان و زنان فلسطيني حمايت نکردند، بلکه دستشان تا مرفق به خون آنان آغشته شد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به سکوت اپوزسيون خارج کشور، سلبرتي‌‌ها و برندگان جايزه صلح نوبل در اين قضيه و تلاش آنان براي توجيه جنايات اسرائيل و آمريکا، بيان داشت: آنان براي فريب جوانان ما، با کشته سازي، به استناد فوت يک خانم، عليه جمهوري اسلامي، فرياد دفاع از زن سر دادند، اکنون کجايند؟، که ناله زنان، دختران و کودکان فلسطيني را نمي‌شنوند؟. اين تناقضات به خوبي ماهيت دشمن را آشکار کرده و حناي آنان ديگر رنگي ندارد، که اين مهم از برکات بزرگ عمليات طوفان القصي است.

در ادامه مراسم سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام با اشاره به شعار امسال هفته بسيج با عنوان «بسيج خادم ملت ايران»، اظهار داشت: در همه صحنه‌‌ها، بسيج همواره در کنار مردم بوده و به عنوان يک تفکر جهادي و ارزشي هر جايي که نظام و مردم نياز داشته‌اند، حضوري چشمگير داشته است.

سردار شاکرمي با بيان اينکه امروز و در سايه تفکر مقدس بسيج از بحران‌ها و سختي‌ها عبور کرده‌ا‌‌يم، افزود: بسيج شخصيت‌هايي در طراز انقلاب اسلامي و جبهه مقاومت بزرگاني را چون سردار حاج قاسم سليماني، شهيد همداني و صدها شهيد مدافع حرم تقديم نظام و انقلاب کرده است.

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام با تأکيد بر اينکه تفکر بسيج در مقابل واژه جهاني شدن است، گفت: امروز در هر جاي عالم که بحث مقابله با ظلم و ستم مطرح باشد، تفکر بسيج بر آنجا حاکم است.

سردار شاکرمي با اشاره به برنامه‌هاي هفته بسيج در استان ايلام يادآور شد: يک هزار و 500 برنامه در اين هفته اجرا مي‌شود، که اين برنامه‌ها در قالب ويژه برنامه‌هاي نظامي، خدماتي، محروميت‌زدايي، اقتصادي، بصيرتي، ورزشي، فرهنگي، اردوهاي راهيان نور و راهيان پيشرفت، اقتدار بسيجيان، کمک‌هاي مؤمنانه، يادواره‌هاي شهدا، توزيع جهيزيه، فعاليت‌هاي جهادي، ساخت يا تعمير منازل مسکوني محرومين و ديدار با نماينده ولي‌فقيه برگزار مي‌شود.

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام به عمليات طوفان الاقصي مبارزان فلسطيني اشاره کرد و افزود: اين اقدام پاياني بر جنايات رژيم صهيونيستي در طول ساليان متمادي بود و اين حرکت باعث شد تا همه ملت‌ها بيدار و وارد صحنه شوند.

سردار شاکرمي خاطرنشان کرد: رژيم صهيونيستي آن رژيم قبل از طوفان الاقصي نيست، همانطور که حماس، حزب الله و جبهه مقاومت هم مانند قبل نيستند. اين جنايتي که رژيم غاصب صهيونيستي، زنان و کودکان را قتل عام مي‌کند و ميليون‌ها تُن مواد منفجره بر روي سر مردم بي گناه مي‌ريزد، جنايتي هولناک است که افکار عمومي بايد اين اقدام را محکوم و در دادگاهي آنان را محاکمه کنند.

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام در ادامه با اشاره به رونمايي سامانه پدافند مهران در حضور مقام معظم رهبري، خاطرنشان کرد: مهران امروزه به عنوان يک نام بزرگ، نام آشنا و محل عمليات‌هاي بزرگ و نقطه قابل توجه در دوران دفاع مقدس و کانون جوشان اهل معرفت، بصيرت و زيارت است که بيشترين تردد زائرين اربعين حسيني (ع) از اين مرز انجام مي گيرد.

وي بيان کرد: ما درخواستي از سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه داشتيم و ايشان نيز پذيرفتند که در آينده‌اي نزديک يک ابر سامانه سيار داراي کنترل پست، کنترل فرماندهي، رادار با چهار موشک با برد 320 کيلومتر در اختيار بهره‌برداران نيروهاي مسلح و هوافضاي سپاه قرار گيرد، که اين اقدام در هفته بسيج انجام شد، که يک کار مبارکي است.

در ابتداي اين مراسم دکتر ويسه رئيس سازمان بسيج اساتيد استان ايلام با تبريک هفته بسيج و عرض خير مقدم به مهمانان و حاضرين در مراسم، به نقش محوري بسيج در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: بسيجيان با دستان خالي، اما با شجاعت و اخلاص در برابر ماشين جنگي صدام ايستادند و نگذاشتند اهداف شوم دشمنان براي تضعيف انقلاب اسلامي تحقق پيدا کند.

دکتر ويسه با بيان اينکه استکبار جهاني بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از هيچ تلاش و توطئه‌اي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي خوداري نکرده است، گفت: اين بسيجيان بودند، که با وظيفه‌شناسي و حضور در صحنه تحت زعامت امامين انقلاب اسلامي، نگذاشتند توطئه‌هاي دشمنان به ثمر بنشيند و نقش محوري در عبور از بحران‌ها و خنثي کردن توطئه‌هاي دشمنان داشتند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد استان ايلام، ادامه داد: خوشبختانه امروز مجاهدت‌هاي بسيجيان نتيجه داد و جمهوري اسلامي امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها