دانشگاه ایلام مقام سوم منطقه غرب و شمال غرب در مناظره دانشجویان را کسب کرد

خانه خبرها
دانشگاه ايلام مقام سوم مرحله منطقه‌اي غرب و شمال غرب يازدهمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران را کسب کرد.

    به گزارش روابط عمومي، در مراسم اختتاميه اين دوره از مناظرات، حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با تقدير از دانشگاه ايلام و جهاددانشگاهي براي برگزاري اين دوره از مسابقات،  برگزاري اين مسابقات را گامي مهم در راه تحقق فرهنگ گفت‌وگوي علمي و رعايت اخلاق در گفت‌وگو دانست و گفت: آنچه قرآن دستور مي‌دهد اين است، که به راه خدا دعوت کنيد و سه راه هم متناسب با مخاطبان ما پيشنهاد مي‌دهد. برخي از مخاطبين ما به دنبال استدلال عقلي، برخي عاطفي و ديگران به جدل تمايل دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي‌تبار با بيان اينکه قرآن دستور مي‌هد بايد با مخالفين مجادله احسن داشته باشيم، اظهار داشت: در اين مناظره‌ها هم ادب و احترام رعايت شد و تمريني بسيار خوب و علمي براي گفت‌وگوي نسلي است، که در آينده مي‌خواهند در کسوت‌هاي مختلف نقش‌آفريني کنند.

نماينده ولي فقيه در استان ايلام به دانشجويان شرکت‌کننده در اين مسابقات توصيه کرد در کنار تحصيل و برنامه‌هايي از اين قبيل  صادقانه با خدا صحبت کنند و بدانند، که دانشي براي ما مفيد است، که ثمره آن شناخت صفات و افعال خدا و آگاهي به کوچکي خودمان باشد.

در ادامه مراسم دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه از تلاش‌هاي جهاد دانشگاهي استان ايلام براي برگزاري مسابقات مناظره دانشجويان ايران تشکر کرد و تأکيد کرد، که همه‌ي دانشجويان شرکت کننده در اين مسابقات برنده هستند.

دکتر ويسه يادآور شد: توانمندي يک فرد به واسطه افزايش مهارت‌هايي است، که حوزه‌هاي شغلي و حرفه‌اي خود در آينده بهره مند مي‌شود و يکي از اين مهارت‌ها فنون مذاکره است.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، افزود: مذاکره‌اي ارزشمند است که برد - برد باشد و هر دو تيم‌هاي مناظره دانشجويان يک فضاي واقعي را پيرامون يک موضوع تمرين کردند و همه شرکت کنندگان برنده‌ي ميدان تمرين گفت‌وگو هستند.

سپس آقاي زرگوش مديرکل سياسي و انتخابات استانداري ايلام، گفت: مسابقات مناظره دانشجويان يکي از مصاديق جهاد تبيين و راه‌هاي مقابله با دشمن در جنگ شناختي است.

وي افزود: يکي از مشکلات  اساسي ما در کشور در خصوص فرهنگ گفت‌وگو است، که خوشبختانه جهاددانشگاهي در اين زمينه به خوبي ورود کرده و با همکاري دانشگاه ايلام ميزباني اين مسابقات را برعهده گرفته است.

آقاي زرگوش با تاکيد بر اينکه بايد گفت‌وگو را از مدارس نيز آموزش دهيم، گفت: ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو موجب پيشرفت جامعه خواهد شد و برکات زيادي را نيز به دنبال خواهد داشت.

در ادامه آقاي پاکزاد سرپرست جهاد دانشگاهي استان ايلام با بيان اينکه تحليل دقيق و درست مسائل روز کشور، منطقه و دنيا جز از مسير گفتگو در فضاي دانشگاه امکان پذير نيست و گزاره‌هاي ابلاغ شده مسائل روز کشور هستند، که درباره انها گفت وگو مي‌شود، اظهار داشت: تهيه و انتشار مطالب طرح شده در مناظره‌ها براي کمک به تصميم‌سازي ضروري است و برگزاري اين مناظرات در راستاي جهاد تبيين و مطابق با فرمايشات مقام معظم رهبري است.


سرپرست جهاد دانشگاهي واحد استان ايلام تاکيد کرد: تيم‌هاي موفق شرکت کننده يقيناً با روحيه دانشجويي پيگير موضوع گزاره‌ها بوده‌اند و در موضع مخالف يا موافق توانسته‌اند با دليل و برهان ، مديريت زمان و استفاده درست از زبان بدن پيروز ميدان باشند.

آقاي پاکزاد گفت: با توجه به هدف اين رويداد که تقويت و پرورش گفتگوي علمي و مستدل است و همچنين با شعار  رويداد ««مناظره فرصتي براي يادگيري» ، همه‌ي گروه‌هاي شرکت‌کننده برنده هستند اما براي هيجان بيشتر و ترغيب به تلاش بيشتر، از بين برندگان با راي داوران سه تيم برتر اعلام شد، که اميدواريم در مرحله‌ي کشوري هم خوش بدرخشند.

در اين مسابقات  سه تيم «شهيد مقصودي» از دانشگاه فرهنگيان همدان، «رستا» از دانشگاه زنجان و «مکتب شهيد چمران» از دانشگاه ايلام توانستند مقام اول تا سوم را به دست آورند و به مرحله ملي اين مسابقات صعود کنند.

مرحله منطقه‌اي يازدهمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران با حضور  16 تيم از 8 استان آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، کردستان، همدان، لرستان، مرکزي، زنجان و ايلام در دانشگاه ايلام برگزار شد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها