در دور دوم سفر ریاست جمهور به دانشگاه ایلام اعتبارات مناسبی اختصاص خواهد یافت

خانه خبرها

دکتر زلفي گل وزير علوم، تحقيقات و فناوري در مراسم اختتاميه دومين دوره توانمندسازي دانشجويان فعال فرهنگي، سياسي و اجتماعي دانشگاه‌هاي استان ايلام که صبح روز جمعه سوم شهريورماه در همدان برگزار گرديد، حضور يافت و در خصوص اهميت فرهنگ‌سازي اظهار داشت: فرهنگ، بزرگترين سرمايه هر کشوري است. اگر بخواهيم سرمايه‌گذاري مادام‌العمر انجام دهيم، بايد فرهنگ‌گذاري سالم صورت بگيرد چون فرهنگ‌سازي، فکر و احساس انسان را تغيير مي‌دهد و سبب ايجاد عمل سالم مي‌گردد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر زلفي گل با بيان اينکه فرهنگ هر جامعه، ظرفيت‌ها را به سمت خاصي هدايت مي‌کند به همين دليل پويش و پالايش فرهنگي بايد سرلوحه مديران و مسئولان قرار بگيرد، گفت: هدف از اجراي طرح حاميم اين است که در راستاي پويش و پالايش فرهنگي گام برداشته شود و دانشجويان بتوانند با حضور خود در دانشگاه، راهبري و هدايت اطرافيان را انجام دهند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اهميت جايگاه دانشگاه ايلام براي وزارت عتف، بيان داشت: در مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري به ايلام، براي دانشگاه‌هاي ايلام به ويژه دانشگاه ايلام اعتبارات بسيار خوبي تخصيص پيدا کرد و با هماهنگي وزير نفت، قرار بر اين شد براي تاسيس خوابگاه متاهلين و آزمايشگاه اعتبارات خاصي تعلق بگيرد.

دکتر زلفي گل، يادآور شد: وزارت علوم، مانند تصويب اختصاص 3 درصد بودجه و اعتبارات فرهنگي، اهميت خاصي براي فعاليت‌هاي فرهنگي قائل است و لذا حداقل 3 درصد از اعتبارات بايد صرف امور فرهنگي شود.

وزير علوم، افزود: در وزارت علوم به اين نتيجه رسيديم براي ايجاد انگيزه جهت انجام فعاليت‌هاي فرهنگي، در کنار کارنامه علمي، يک کارنامه فرهنگي هم صادر کنيم و در سامانه فرنما امکان نظارت دائمي و لحظه به لحظه فعاليت‌هاي فرهنگي بخش‌هاي مختلف دانشگاه وجود دارد و مديران موظفند تمام اقدامات فرهنگي را در اين سامانه ثبت نمايند. يک دانشگاه و مديريت فرهنگي شايسته، براي فعاليت‌هاي فوق‌برنامه در اوقات فراغت دانشجو برنامه‌ريزي مي‌کند و طرح حاميم اين هدف را پوشش مي‌دهد.

دکتر زلفي گل خواهان مديريت وقت از طرف دانشجويان شد، و گفت: دانشجويان بايد با مطالعه و درس خواندن، مديريت وقت، رعايت ادب و اخلاق و روابط عمومي مناسب جهت موفقيت و مقبوليت بيشتر در بين افراد جامعه تلاش کنند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها