برگزاری نشست هم‌اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه ایلام و رئیس دانشگاه واسط عراق

خانه خبرها
در راستاي توسعه همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي، نشست هم‌انديشي هيأت رئيسه دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه واسط عراق صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر احمدي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه ايلام ضمن عرض خيرمقدم از طرف دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه، که در سفر زيارتي به سر مي‌برند، با بيان اينکه دو ملت ايران و عراق داراي اشتراکات تاريخي، ديني و فرهنگي ديرينه‌اي هستند، يادآور شد: بايد تلاش کنيم سطح همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه‌هاي دو کشور را، منطبق بر اين سابقه تاريخي و مورد انتظار مردم دو کشور، ارتقاء دهيم.

معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه با بيان اينکه «توسعه» يک فرآيند منطقه‌اي است، گفت: ما اعتقاد داريم همانطور، که کشورهاي پيشرفته در جوار همديگر به توسعه پايدار دست يافته‌اند، دو کشور ايران و عراق به علت وابستگي و اشتراکات فراوان تاريخي که  دارند، مي‌توانند در کنار هم در طي کردن مسير توسعه هم‌افزايي داشته باشند.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه ايلام، آمادگي دانشگاه را براي اجراي تفاهم‌نامه‌هاي منعقد شده مابين دو طرف اعلام کرد و افزود: با توجه به پتانسيل‌هاي دانشگاه و وجود اساتيد توانمند، در زمينه‌هاي انفورماتيک، کشاورزي و هوش مصنوعي مي‌توانيم همکاري‌هاي دوجابنه را ارتقاء دهيم.

دکتر احمدي با اشاره به توسعه زيست بوم فناوري و نوآوري در دانشگاه ايلام در طي 20 ما گذشته، يادآور شد: خوشبختانه در اين دوره، شاهد رشد شرکت‌‌هاي دانش بنيان و واحدهاي فناور در دانشگاه ايلام بوده‌ايم، لذا از اين ظرفيت مي‌توان براي توسعه همکاري‌هاي دوجانبه استفاده کرد.

معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه با تشکر از حسن توجه و همکاري دکتر مازن حسن جاسم الحسني رئيس دانشگاه واسط، به قرار گرفتن دانشگاه ايلام در نظام رتبه‌بندي معتبر جهاني تايمز، ابراز اميدواري کرد، که دانشگاه ايلام همچون گذشته ميزبان دانشجويان کشور عراق باشد.

دکتر احمدي در ادامه خواستار برگزاري دوره‌هاي آموزشي تحصيلات تکميلي با صدور مدرک مشترک بين‌المللي و تبادل اساتيد شد و بر آمادگي دانشگاه ايلام براي برگزاري همايش بين‌المللي «خاورميانه مهد تمدن و دروازه آينده» با همکاري دانشگاه واسط تأکيد کرد.

سپس دکتر تاب معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام خواستار اجرايي شدن مفاد تفاهم‌نامه‌هاي منعقد شده مابين دو طرف شد و با اشاره به وجود مشکلات و معضلات مشترک بين دو کشور، همچون: تغييرات اقليمي و گردو غبار، يادآور شد: مي‌توانيم با همفکري و همراهي همديگر، با انجام تحقيقات مشترک، در زمينه ارائه راهکار براي حل اين مشکلات گام برداريم.  

در ادامه دکتر مازن حسن جاسم الحسني رئيس دانشگاه واسط عراق با ابراز خرسندي به جهت حضور در دانشگاه ايلام، بيان داشت: به علت وجود اساتيد توانمند و  برخورد دوستانه مسئولين دانشگاه ايلام با دانشجويان عراقي، اينجانب علاقه خاصي به دانشگاه ايلام دارم و لذا با تمام توان براي اجرايي کردن تفاهم‌نامه‌هاي منعقد شده و توسعه همکاري‌هاي دوجانبه تلاش خواهم کرد.

رئيس دانشگاه واسط عراق با بيان اينکه رايزني‌هاي گسترده‌اي براي قرار گرفتن دوباره دانشگاه ايلام در ليست دانشگاه‌هاي مورد تأييد وزارت علوم عراق در حال جريان است، تأکيد کرد: گزارش وضعيت مطلوب دانشگاه ايلام و رويکرد دوستانه مديريت آن به مقامات وزارت علوم عراق ارائه شده است، که اميد داريم در ماه‌هاي آتي خبرهاي خوبي در اين زمينه منتشر شود.

دکتر مازن حسن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه دانشگاه واسط با وزارت علوم و يکي از دانشگاه‌هاي کشور روماني، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه سه جانه با دانشگاه ايلام و با مشارکت وزارت علوم دو کشور شد.

رئيس دانشگاه واسط عراق با استقبال از پيشنهادات دکتر احمدي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه ايلام، يادآور شد: با توجه به اهميت هوش مصنوعي در سطح جهان و نياز ضروري کشور عراق به توسعه کشاورزي و با توجه به پتانسيل مطلوب دانشگاه ايلام در اين زمينه‌ها، دانشگاه واسط آمادگي کامل تحقق اين پيشنهادات را دارد.

وي افزود: دانشگاه واسط 25 بورسه رايگان تحصيلي در رشته‌هاي مختلف را در اختيار دانشگاه ايلام قرار مي‌دهد و آمادگي دارد زمينه تدريس اساتيد اين دانشگاه در دانشگاه واسط را فراهم کند.

دکتر مازن حسن با اشاره به تلاش برخي مورخان و نويسندگان مغرض در پرداختن به مسائل غيرواقعي و تحريفي در زمينه روابط دو کشور عراق و ايران، گفت: با توجه به برگزاري نشست‌هاي مشترک، که در طي يک سال گذشته انجام گرفت، دانشگاه واسط با علاقه فراوان آمادگي کامل را براي برگزاري همايش بين‌المللي «خاورميانه مهد تمدن و دروازه آينده»، را دارد، که ان شاء الله اميد داريم، اين همايش با همکاري دانشگاه ايلام و دانشگاه واسط در سال آينده شمسي به صورت باشکوهي برگزار شود.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها