کتاب «بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت» تألیف استاد تمام دانشگاه ایلام به زبان آذری ترجمه و منتشر شد

خانه خبرها

به همت مجمع جهاني اهل بيت(ع)، کتاب «بررسي تطبيقي مهدويت از نگاه شيعه و اهل سنت» تأليف حجت‌السلام و المسلمين دکتر مهدي اکبرنژاد استاد تمام دانشگاه ايلام، به زبان آذري ترجمه و منتشر شد.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، مهدويت، گفتمان برجسته اسلامي و نه فقط شيعي است که همواره مورد توجه محدثان، متکلمان و انديشمندان مسلمان بوده است. اگرچه در اين ميان افرادي با انگيزه‌هاي خاص درصددند اين باور را تنها عقيده‌اي شيعي معرفي کنند ولي واقعيت‌هاي تاريخي و حديثي، عکس ديدگاه آنان را تأييد مي‌کند.

اثر حاضر موضوع فوق را از همين زاويه در چهار فصل "نگاهي کلي به احاديث مهدويت"، "مشترکات شيعه و سني در مهدويت"، "موارد اختلاف مهدويت ميان شيعه و سني" و "ناقدان احاديث مهدويت" بررسي کرده است.

کتاب «بررسي تطبيقي مهدويت از نگاه شيعه و اهل سنت» از سوي «معصوم علي‌زاده (سليمان اف)» به زبان آذري ترجمه و در 264 صفحه و به قطع وزيري منتشر شده است.

کتاب بررسي تطبيقي مهدويت از نگاه شيعه و اهل سنت با مقدمه مؤلف آغاز شده و مطالب در چهار فصل به مطالعه تطبيقي مسئله مهدويت از نظر تاريخي، حديثي و کلامي از ديدگاه شيعه و اهل تسنن پرداخته است.

مباحث در آغاز، نگاهي تاريخي به ثبت احاديث مربوط به مهدويت در کتاب‌هاي اسلامي دارد و آنگاه ديدگاه کلي مسلمانان درباره اين احاديث مورد کاوش قرار گرفته و طي دو فصل مجزا، بخش‌هاي مشترک و موارد اختلافي شيعه و  اهل سنت درباره مهدويت، به شکل جداگانه ارزيابي شده و در ادامه، ديدگاه‌هاي برخي منتقدان اين احاديث، تجزيه و تحليل شده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها