برگزاری نشست هیأت رئیسه دانشگاه و نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم

خانه خبرها

نشست هم‌انديشي حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سيد ابراهيم حسيني نماينده وزير و مديرکل دفتر هماهنگي هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و هيأت رئيسه دانشگاه ايلام، صبح روز چهارشنبه 18 بهمن ماه 1402 در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه همه ملت ايران مديون امام خميني (ره) هستند، گفت: انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) منشأ تحولات گسترده در سطح جهان شد و رويکرد مردم جهان را نسبت دين و معنويت تغيير داد؛ از اين رو، نامگذاري اين دوره مهم به «عصر امام خميني» کاملا با مسما است. دکتر علي‌محمدي، افزود: خدا را شاکريم که در اين عصر زندگي مي کنيم و توانستيم انقلاب اسلامي را که در تداوم بعثت پيامبر اعظم ص است، درک کنيم.

رئيس دانشگاه ايلام در بخش ديگر سخنان خود به دستاوردهاي دانشگاه ايلام در دولت مردمي آيت الله رئيسي اشاره کرد و بيان داشت: در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي، دانشگاه ايلام به لخاظ عملکرد مديريت، توانست عنوان دانشگاه برتر کشور را کسب کند و مورد تقدير رئيس جمهور محترم قرار گيرد، که اين موضوع يک افتخار ماندگار براي مردم استان ايلام و جامعه دانشگاهي دانشگاه ايلام مي‌باشد.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه در سال جاري و براي اولين بار دانشگاه ايلام در ليست معتبرترين دانشگاه‌هاي جهان قرار گرفت، اظهار داشت: در ويرايش 2024 نظام رتبه‌بندي تايمز، نام 73 مؤسسه ايراني در سياهه مؤسسه‌هاي برتر جهان قرار گرفت، که در اين بين دانشگاه ايلام در رتبه 1201-1500 قرار گرفت.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: همچنين بر پايه گزارش سال 2023 ميلادي نظام «رتبه‌بندي دانشگاه‌ها بر پايه عملکرد علمي» يا «يورَپ»، براي اولين بار دانشگاه ايلام در ميان 3000 مؤسسه برتر جهان قرار گرفت.

دکتر علي‌محمدي اضافه شدن دانشگاه ايلام به ليست دانشگاه‌هاي معتبر و مورد تأييد وزارت علوم عراق را يکي دستاورد ارزشمند دانست و گفت: در پي ارتقاي رتبه علمي دانشگاه ايلام و قرار گرفتن در نظام رتبه‌بندي تايمز و با پيگيري و رايزني‌هاي انجام شده مديريت دانشگاه با وزارت علوم عراق و رايزن فرهنگي اين کشور در ايران، در آخرين بروزرساني سياهه دانشگاه‌هاي خارجي مورد تأييد وزارت علوم عراق که آبان ماه سال جاري منتشر شد، دانشگاه ايلام توانست با احراز شرايط جديد، رسماً در ليست دانشگاه‌هاي معتبر و مورد تأييد وزارت علوم عراق قرار گيرد.

رئيس دانشگاه، افزود: پيامد اين رويداد مهم، امکان ثبت نام دانشجويان جديد عراقي از ترم بهمن ماه سال جاري در دانشگاه ايلام است.

در ادامه دکتر سيد ابراهيم حسيني نماينده وزير و مديرکل دفتر هماهنگي هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به عظمت و اقتدار کنوني ايران اسلامي در سطح جهان، يادآور شد: در عصري که مردم دنيا گرايش به دنياگرايي و انسان گرايي داشتند و ايدئولوژي ابرقدرت‌هاي شرق و غرب در تقابل با دين بود، انقلاب اسلامي معنويت را در دنيا زنده کرد و نظام حاکم بر جهان را به چالش کشيد.

دکتر حسيني، يادآور شد: زماني ابرقدرت‌هاي جهان مانع خريد هرگونه سلاح توسط ايران مي‌شدند، اما امروز پيشرفت باورنکردني جمهوري اسلامي در حوزه نظامي باعث شده، که ابرقدرت‌ها و کشورهاي مختلف در صف خريد تسليحات ايراني قرار بگيرند.

مديرکل دفتر هماهنگي هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان و انتظامي اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، دانشگاه را بسترساز اقتدار يک کشور دانست و گفت: بايد اخلاق و قانون در دانشگاه حاکم باشد، که در اين ميان هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي و تخلفات کارکنان بازوان رؤساي دانشگاه‌ها براي اجراي قوانين و اداره دانشگاه مي‌باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها