مراسم دید و بازدید سال نو اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

با حضور دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سيد محمد رضا حسيني نيا مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام و اعضاي هيأت رئيسه، مراسم ديد و بازديد اساتيد و کارکنان دانشگاه ايلام صبح روز سه‌شنبه 14 فروردين ماه 1403 در محل مزار شهداي گمنام دانشگاه برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر علي‌محمدي در اين مراسم با تبريک سال نو و ايام ماه مبارک رمضان، به شهادت جمعي از مستشاران ارشد نظامي، مدافعان حرم و ديپلمات‌ها در جريان حمله هوايي ناجوانمردانه رژيم اشغالگر قدس به کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در سوريه اشاره کرد و گفت: حماسه ماندگار مقاومت مردم مظلوم غزه و رزمندگان مقاومت در ايستادگي در برابر تهاجم نابرابر رژيم اشغالگر قدس و ناتواني اين رژيم غاصب در رسيدن به اهداف اعلام شده، انزجار جهاني از جنايات اين رژيم و شکل‌گيري اختلافات و شکاف داخلي از جمله علل اصلي ارتکاب اين جنايت است، که در تناقض آشکار با قوانين و مقررات بين‌المللي قرار دارد.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره کسب موفقيت‌هاي ارزشمند دانشگاه ايلام در سال 1402، بيان داشت: دانشگاه ايلام در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي کشور عنوان برتر دانشگاه‌هاي کشور را کسب کرد و رئيس دانشگاه مورد تقدير رئيس جمهور قرار گرفت، که اين دستاورد مهم يک موفقيت ارزشمند و ماندگار در تاريخ دانشگاه ايلام مي‌باشد.

رئيس دانشگاه ايلام با ابراز خرسندي از فعاليت‌هاي معاونت‌هاي دانشگاه در طول سال 1402، گفت: قرار گرفتن دانشگاه در ميان دانشگاه‌هاي سبز جهان «گرين متريک»  با 7 رتبه ارتقاء در سطح ملي، کلنگ زني مجتمع 251 واحدي مسکن ملي اعضاي هيأت علمي و کارکنان، صدور سند ثبتي اراضي  310 هزار متر مربعي مزرعه آموزشي و پژوهشي دانشگاه در «محسن آباد» مهران بعد از 45 سال و استقرار سيستم حسابدراي تعهدي و بودجه‌ريزي عملياتي از جمله اخبار خوب حوزه پشتيباني و منابع انساني در سال 1402 مي‌باشد.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه بر اساس ارزيابي‌هاي بعمل آمده سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه ايلام عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در فعاليت‌هاي ورزش دانشجويي در سال 1402 را کسب کرد، گفت: تکميل پروژه مجموعه ورزشي روباز در پرديس خوابگاهي خواهران با اعتبار 35 ميليارد ريال، محوطه سازي پرديس خوابگاهي خواهران به همراه خريد تجهيزات موردنياز با اعتبار 30 ميليارد ريال، ارتقاء سرانه فضاهاي ورزشي و خريد تجهيزات  کسب عنوان «مرکز مشاوره برتر» دانشگاه‌هاي سراسر کشور توسط  مرکز مشاوره و کسب عنوان نمونه کشوري دانشگاه‌هاي سطح 3 کشور توسط مرکر بهداشت و درمان از جمه اقدامات و دستاوردهاي ماندگار در حوزه دانشجويي است.

 رئيس دانشگاه اعطاي کمک هزينه تحصيلي به رتبه‌هاي برتر کنکور سراسري 1402 جهت تحصيل در دانشگاه ايلام  را يک تحول مهم در زمينه جذب دانشجو عنوان کرد و گفت: در سال 1402 شاهد اخذ مجوز رشته‌هاي جديد تحصيلي و از جمله اخذ مجوز دکتري مهندسي شيمي و و صدور حکم استخدام دهها عضو هيأت علمي جديد بوديم، که مايه خرسندي است.

دکتر علي محمدي ورود دانشگاه ايلام به نظام رتبه بندي تايمز و قرار گرفتن در بين دانشگاه‌هاي معتبر جهان را يک اتفاق ميمون در حوزه پژوهش و فناروي دانست و يادآور شد: اين موفقيت موجب شد، تا وزارت علوم عراق دانشگاه ايلام در در ليست دانشگاه‌هاي معتبر قرار دهد و زمينه تحصيل دانشجويان عراقي بعد از دو سال در دانشگاه فراهم شود.

رئيس دانشگاه ارتقاء فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي را يک دستاورد مهم دانست و اظهار داشت: به همت مديران، اساتيد، کارکنان و دانشجويان موکب شهداي هسته اي دانشگاه ايلام و وزارت علوم در پايانه مرزي مهران در اربعين 1402 درخشيد و از طرف مقامات وزارت عتف مورد تقدير قرار گرفت.

دکتر علي‌محمدي، يادآور شد: ارتباط و تعامل مؤثر با جامعه نخبگاني استان ايلام  باعث شد، که معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از مديريت دانشگاه در اين زمينه تقدير کند.

رئيس دانشگاه ايلام تعامل با تقدير از تعامل مثبت و سازنده حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سيد محمد رضا حسيني نيا مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با مديريت دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: دستاوردهاي ارزشمند دانشگاه ايلام در سال 1402 با همکاري همه اعضاي دانشگاه فراهم شده ست، که بر خود لازم مي‌دانم از مساعي ارزشمند معاونين، رؤساي دانشکده‌ها، مديران، اساتيد، کارکنان و دانشجويان عزيز در اين زمينه کمال سپاس و امتنان را داشته باشم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سيد محمد رضا حسيني نيا مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با تبريک سال نو و تقارن آن با ماه بهار قرآن، گفت: سال جديد از طرف مقام معظم رهبري به عنوان سال «جهش توليد با مشارکت مردم» نامگذاري شده است، که جامعه دانشگاه بر حسب رسالتي که دارد بايد از تمام ظرفيت‌ها و ابزارها براي تحقق مطالبه مقام معظم رهبري در اين زمينه تلاش کند.

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام، با بيان اينکه در منظومه فکري معارف اسلامي هر کس دو روزش مثل هم باشد فردي مغبون خواهد بود، گفت: اساتيد محترم و کارکنان شريف بايد با برنامه‌ريزي، تلاش و بهره‌گيري از فرصت‌ها تلاش کنند با انجام درست وظايف آموزشي، پژوهشي و اداري، بهتر از سال گذشته در روند توسعه دانشگاه تأثيرگذار باشند.

دکتر حسيني نيا با تسليت شهادت جمعي از سرداران و افسران مدافع حرم اهل بيت عليهم‌السلام در کشور سوريه، تأکيد کرد: مجاهدت اين شهيدان در طول ساليان گذشته باعث زبوني و استيصال استکبار و رژيم اشغالگر قدس شده، که ان شاء الله اين مسير توسط همرزمان آنها با اقتدار ادامه پيدا خواهد کرد.

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با تقديرو تشکر از زحمات دکتر علي‌محمدي رياست محترم دانشگاه، معاونت پشتيباني و منابع انساني و اعضاي هيأت رئيسه براي توسعه دانشگاه ايلام در طول سال 1402، بيان داشت: پرداخت مطالبات اساتيد و کارمندان در روزهاي پاياني سال گذشته  يک اقدام ارزشمند بود، که اميد داريم  روند توسعه مطلوب دانشگاه ايلام در سال جديد به همت مديران و همه اعضاي دانشگاه تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني نيا با بيان اينکه «يعسوب الدين» يکي از القاب اميرمومنان حضرت علي (ع) مي‌باشد که از سوي پيامبر اکرم (ص) به ايشان داده شده است، گفت: يعسوب در لغت به معناي، امير و ملکه زنبور عسل است، همچنين به معناي بزرگ، سيد و جلودار قوم نيز آمده است. که در اينجا بر جلوداري مومنين از طرف حضرت علي (ع) دالات دارد، زيرا همان‌گونه که ملکه زنبور عسل جلودار، رئيس و امير زنبورها است، مولاي متقيان نيز جلودار و امير مومنان است.

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام، افزود: در هنگام غيب امام عصر (عج)، ولي فقيه زمان حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي «يعسوب الدين» و پيشواي مومنان است.

دکتر حسيني نيا اضافه کرد: مقام معظم رهبري به واسطه دانش و تجربه بر تمام مسائل جهاني و داخلي اشراف دارند، لذا بايد از فرامين ايشان تبعيت کرد، تا جامعه اسلامي به سوي پيشرفت سوق پيدا کرده و زمينه شکل‌گيري تمدن نوين اسلامي فراهم گردد.

 در ادامه جاضرين در مراسم با نثار فاتحه به مقام شامخ شهيدان اداي احترام کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها