دیدار هیأت رئیسه دانشگاه ایلام با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام

خانه خبرها

دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه به همراه اعضاي هيأت رئيسه ظهر روز دوشنبه 27 فروردين ماه 1403 با حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ديدار و گفتگو کردند.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، در اين ديدار حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با تبريک موفقيت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي  در تنبيه رژيم جعلي صهيونيستي در بامداد روز يک شنبه 26 فروردين ماه 1403، اظهار داشت: راهبرد اسلام در مقابل دشمنان مبتني بر آيه «وَ أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم، وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» (آيه 60 سوره انفال) «بازدارندگي» است، که اين عمليات در قالب اين راهبرد انجام گرفت و با شکستن هيمنه رژيم اشغالگر قدس، مايه مباهات براي مسلمانان شد.

نماينده ولي فقيه در استان با استقبال از گزارش عملکرد دانشگاه ايلام در دوره رياست دکتر علي‌محمدي، گفت: کسب رتبه برتر دانشگاه‌هاي کشور توسط دانشگاه ايلام در هجدهمين جشنواره شهيد رجايي و تقدير رئيس جمهور محترم در اين زمينه مايه مباهات مردم استان ايلام است، که اميدواريم با تدابير اتخاذ شده تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار با اشاره به ضرورت اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در سطح دانشگاه‌ها، بيان داشت: بايد در قالب برنامه‌هاي فاخر فرهنگي و ايجاد اميد و نشاط، مانع تأثيرگذاري جنگ رسانه‌اي و رواني دشمنان انقلاب اسلامي بر دانشجويان شد.

در ابتداي اين نشست، دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام با تقدير و تشکر از حمايت‌هاي مؤثر جناب حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام و ارتباط بسيار خوب ايشان با دانشگاهيان، يادآور شد: با تلاش مديران، اساتيد، کارکنان و دانشجويان گرامي، دانشگاه ايلام در سال 1402 در سطح کشور درخشيد و افتخارات متعددي را کسب کرد.

ايشان کسب عنوان برتر دانشگاه‌هاي کشور در هجدهمين جشنواره شهيد رجايي را رويدادي مهم و تاريخي در تاريخ آموزش عالي استان ايلام دانست و گفت: در رقابت با دانشگاه‌هاي بزرگ کشور و بر اساس ارزيابي در 9 شاخص تعيين شده، اين افتخار کسب شد و حضرت آيت الله دکتر  رئيسي رئيس جمهور محترم از رئيس دانشگاه ايلام تقدير کرد.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به سرمايه‌گذاري مناسب در حوزه ورزش دانشجويي و نتايج درخشان کسب شده در سال 1402، بيان داشت: بر اساس ارزيابي‌هاي به عمل آمده سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه ايلام عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در فعاليت‌هاي ورزش دانشجويي در سال 1402 را کسب کرد.

دکتر علي‌محمدي در تشريح ديگر دستاوردهاي حوزه دانشجويي، گفت: کسب مقام برتر کشوري توسط مرکز مشاوره دانشگاه، کسب مقام نمونه کشوري توسط مرکز بهداشت، کسب مقام برتر کشوري توسط کانون همياران سلامت از ديگر افتخارات حوزه دانشجويي دانشگاه ايلام است.

رئيس دانشگاه، افزود: پروژه دانشکده علوم پايه با جذب اعتبار از محل متمم مصوبات دور اول سفر رئيس جمهور محترم به استان بيش از 95 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و مجتمع رفاهي و فرهنگي دانشگاه در جاده مهران نيز که ساليان متمادي به حال خود رها شده بود، بازسازي شد و به زودي به مرحله افتتاح خواهد رسيد.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در سال 1402 سه ميليارد و هشتصد ميليون تومان در زمينه فرهنگي و اجتماعي هزينه شده است، گفت: براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي در بودجه سال گذشته مبلغ دو ميليارد و هشتصد ميليون تومان در نظر گرفته شده بود، اما نظر به اهميت موضوع، بيش از مبلغ مصوب هزينه شد.

دکتر علي‌محمدي از اختصاص بودجه بيش از 111 درصدي در اسفند ماه سال 1402 به دانشگاه ايلام از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و بيان داشت: علاوه بر پرداخت بخش مهمي از مطالبات اساتيد و کارمندان، حق مسکن کارکنان و اساتيد برقرار شد و اوايل سال جديد پاداشي قابل توجه نيز به جهت کسب رتبه برتر در هجدهمين جشنواره شهيد رجايي کشور به آنها پرداخت گرديد و رضايتمندي مجموعه اساتيد و کارمندان را به دنبال داشت.

وي افزود: با پرداخت باقيمانده مطالبات اساتيد تا پايان ارديبهشت، دانشگاه در اين خصوص هيچ بدهي و معوقه اي نخواهد داشت و ظاهرا اين موفقيت براي اولين بار است که در دانشگاه ايلام رخ مي‌دهد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها