حضور رئیس دانشگاه ایلام در منزل رزمنده و جانباز سرافراز اسلام و ایران سید علی موسوی

خانه خبرها

به مناسبت هفته بسيج، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام به همراه اعضاي هيأت رئيسه شامگاه يک‌شنبه 5 آذر ماه 1402 در منزل حاج سيدعلي موسوي از پيشکسوتان دوران دفاع مقدس و جانباز سرافراز اسلام و ايران حضور يافت و از مجاهدت‌هاي وي تقدير به عمل آورد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر «طاهر علي‌محمدي» در اين ديدار ضمن تقدير از مجاهدت‌هاي حاج «سيد علي موسوي» و همسر گرامي ايشان، با بيان اينکه نهاد دانشگاه بايد در همه امور در سطح جامعه پيشتاز باشد، اظهار داشت: به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در سطح جامعه، مديريت دانشگاه ايلام خود را موظف به ترويج اين فرهنگ ناب و قدرداني از مجاهدت‌هاي پيشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌هاي جانبازان و ايثارگران مي‌داند.

رئيس دانشگاه ايلام، يادآور شد: امنيت، آرامش، اقتدار و صلابت امروز ايران اسلامي حاصل مجاهدت‌هاي شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است و خاطرات آن دوران تا هميشه فردا در اذهان مردم ايران به يادگار خواهد ماند.

دکتر علي‌محمدي جانبازان و يادگاران دوران دفاع مقدس را الگوهايي «زنده» و «بي‌بديل» براي نسل جوان دانست و گفت: اين عزيزان با فداکاري، شجاعت، ايثار، اخلاص، بصيرت و ولايت‌مداري، در دوران سختي که شرق و غرب با تمام ظرفيت از حکومت بعثي صدام حمايت مي‌کردند، براي دفاع از ميهمن اسلامي سينه خود را سپر نمودند و با خلق حماسه دفاع مقدس، دشمنان را ناکام گذاشتند.

در اين ديدار حاج «سيدعلي موسوي» جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس با تقدير و تشکر از حسن نظر دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، يادآور شد: کسب رتبه برتر دانشگاه‌هاي کشور توسط دانشگاه ايلام در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي به همراه ارتقاي رتبه علمي دانشگاه در سطح جهان و کشور و پذيرش دانشجويان خارجي، براي همه مردم ايلام مايه مباهات است، که اينجانب به سهم خودم قدران زحمات همه اعضاي اين دانشگاه هستم.

اين يادگار دوران دفاع مقدس، شخصيت علمي و جهادي دکتر علي‌محمدي و سابقه ايثارگري ايشان را از جمله افتخارات ارزشمند دانشگاه ايلام دانست و ابراز اميدواري کرد که دانشگاه ايلام بيش از پيش بتواند در روند توسعه استان ايلام تأثيرگذار باشد.

موسوي با بيان اينکه شجره طيبه بسيج به عنوان يادگار ارزشمند امام راحل از عوامل اصلي توسعه کشور و اقتدار نظام اسلامي در سطح جهان است، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، حکومت صدام به پشتوانه حمايت ابرقدرت‌هاي آمريکا و شوروي، ايران اسلامي را مورد حمله قرار داد، تا به خيال خام خود انقلاب اسلامي را متوقف کند، اما با فرمان امام خميني (ره) بسيجيان در جبهه‌هاي جنگ حضور يافتند و ماشين جنگي صدام را متوقف کردند.

اين پيشکسوت دوران دفاع مقدس، جبهه را يک دانشگاه انسان ساز عنوان کرد و اظهار داشت: رزمندگان در جبهه با تأسي از امام حسين (ع) و ياران وفادارش و مبتني بر شعار «هيهات من الذله»، در برابر صداميان و همه حاميان جهاني آنها ايستادند و حماسه دفاع مقدس را خلق کردند.

وي با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري بر جهاد تبيين، بيان داشت: الان دشمنان انقلاب اسلامي با استفاده از جنگ رسانه‌اي به دنبال تضعيف اعتقادات و باورهاي نسل جوان و نااميد کردن آنان هستند، لذا طبق تأکيد مقام عظماي ولايت بايد همه دوستدارن نظام اسلامي در قالب جهاد تبيين به روشنگري بپردازند و حقايق رابراي جوانان بازگو کنند.

در پايان اين ديدار از طرف رئيس دانشگاه ايلام لوح تقدير و هدايايي به «حاج سيد علي موسوي» اهدا شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها