همکاری‌های پژوهشی دانشگاه ایلام و جهاد دانشگاهی کشور توسعه می‌یابد

خانه خبرها

دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، گفت: مصمم هستيم تا با همکاري جهاد دانشگاهي و با انجام پژوهش‌هاي کاربردي و عملي کردن پژوهش‌هاي انجام شده برخي از خلاء‌ها را پر کنيم تا جامعه از نتايج پژوهش‌ها بهره‌مند شود.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام به نقل از ايسنا، دکتر «طاهر علي‌محمدي» در جريان برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام با معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي کشور، اظهار کرد: پژوهشکده گياهان دارويي دانشگاه ايلام ظرفيت مهمي براي توسعه استان در اين عرصه است، که اميدواريم با همکاري جهاد دانشگاهي فعال‌تر شود.

رئيس دانشگاه ايلام با تأکيد بر جديت اين دانشگاه در اجراي تفاهم‌نامه‌ي امضاء شده با دکتر مسلمي نائيني رئيس جهاد دانشگاهي در سفر به ايلام، تصريح کرد: در حوزه کشاورزي، دامپروري و گياهان دارويي مي‌توان کارهاي مشترکي را انجام دهيم، که براي اين کار زمين کافي در شهرستان مهران در اختيار داريم و مي‌توانيم از اين ظرفيت استفاده کنيم.

رئيس دانشگاه ايلام با تأکيد بر اهميت توليد بذر براي کشور، گفت: اميدواريم همکاري‌ها در اين زمينه بيشتر شود تا با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود، بتوانيم اين خلاء مهم را جبران کنيم.

 دکتر علي‌محمدي توانمندسازي دانشجويان و کمک به توليد اشتغال را از ديگر محورهاي همکاري با مجموعه‌ي جهاد دانشگاهي عنوان کرد و بيان داشت: خواستار همکاري جهاد دانشگاهي براي پژوهش پژوهشگران دوره پسادکترا هستيم.

در ادامه دکتر «عليرضا تاب»، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام، اظهار کرد: ظرفيت و پتانسيل‌هاي ايلام بسيار متنوع است، که اميدواريم با همکاري دو مجموعه در خدمت توسعه کشور و استان بخشي از اين ظرفيت‌ها بالفعل شود.

دکتر تاب رسيدن به تکنولوژي بذر با استفاده از ذخاير ژنتيکي را نياز جدي امروز کشاورزي کشور دانست و گفت: اميدواريم با همکاري دانشگاه ايلام و شبکه علمي جهاد دانشگاهي در کشور بتوانيم بخشي از اين نياز را مرتفع کنيم.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: پهنه‌بندي گياهان دارويي و اهلي‌سازي گياهان دارويي و جلوگيري از خام‌فروشي مي‌تواند از نتايج اين همکاري باشد.

 در اين ديدار دکتر «يعقوب فتح‌اللهي» معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي با معرفي توانمندي‌هاي اين نهاد و نقش آن در توسعه کشور به برخي از طرح‌هاي شاخص در حوزه ناباروري، فرستنده‌هاي راديويي، دکل‌هاي حفاري، جلوگيري از سقط‌جنين دام سنگين، دهکده گياهان دارويي، توليد بذر هيبريد سبزي و صيفي پرداخت.

 وي با اعلام آمادگي ورود جهاد دانشگاهي به توسعه استان، گفت: ورود جهاد دانشگاهي، دانشگاه ايلام و سرمايه‌گذار مي‌تواند کمک قابل توجهي به توسعه استان کند.

 «سيدضياء نصرتي» سرپرست دفتر تخصصي کشاورزي و منابع طبيعي جهاد دانشگاهي نيز ضمن معرفي محورهاي فعاليت، رويکرد و توانمندي‌هاي حوزه کشاورزي و منابع طبيعي جهاد دانشگاهي براي انتقال فناوري موجود در اين حوزه به استان ايلام بر اساس نياز و درخواست استان اعلام آمادگي کرد.

 دکتر «محمدمهدي نادري» مدير مرکز بايو فارم جهاد دانشگاهي نيز دستاوردهاي پژوهشگاه ابن‌سينا در حوزه دام سنگين را بسيار ارزنده عنوان و تأکيد کرد: انتقال فناوري‌هاي به‌دست‌آمده در اين حوزه به استان ايلام به شرط وجود سرمايه‌گذار امکان‌پذير است.

 در اين نشست مقرر شد موضوع پسادکتري و فرصت مطالعاتي اعضاي هيئت‌علمي دانشگاه ايلام در جهاد دانشگاهي مورد بررسي قرار گيرد و زمينه بازديد اساتيد و دانشجويان دانشگاه ايلام از مراکز و طرح‌هاي جهاد دانشگاهي با همکاري واحد ايلام فراهم شود.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها