برگزاری نشست هماهنگی برگزاری همایش بین المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري نشست هماهنگي برگزاري همايش بين المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام
نشست هم‌انديشي اعضاي دبيرخانه «اولين همايش بين‌المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي» با مراکز علمي، پژوهشي، دانشگاهي استان در دانشگاه ايلام با حضور دکتر تاب سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر تاب سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام با بيان اينکه دانشگاه ايلام از تمام ظرفيت براي برگزاري باشکوه اين همايش ملي استفاده خواهد کرد، اظهار داشت:  دانشگاه ايلام آمادگي کسب مجوز ISC (مؤسسه استنادي و پايش علم و فناوري جهان اسلام) براي اين همايش را داراست. ISC مؤسسه خدماتي در حوزه ايجاد پايگاه داده‌اي براي مقالات و کتاب‌ها عرضه مي‌کند، به اين معنا مجلات و کتبي که از استانداردهاي کافي و بالا برخوردار باشند، در پايگاه داده‌اي اين مؤسسه قرار داده شده و نمايه مي‌شوند و مقالاتي که در پايگاه ISC نمايه شده است، ارزش و اعتبار آن بالا تلقي خواهد شد که اين مهم مي‌تواند اساتيد و دانشجويان را براي شرکت در اين همايش ترغيب کند.

دکتر تاب يادآور شد: در صورت اخذ اين مجور جهت اطلاع‌رساني بيشتر اين همايش؛ فراخوان از طريق دانشگاه ايلام به وزارت علوم ارسال و براي دانشگاه‌هاي سراسر کشور ارسال خواهد شد.

عضو هيـأت رئيسه دانشگاه به اطلاع‌رساني فراخوان همايش براي دانشجويان خارجي اشاره کرد و بيان داشت: دانشگاه ايلام داراي 800 دانشجو خارجي است، که از طريق دفتر همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي فراخوان اين همايش در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

در اين نشست دکتر محبي معاون فرهنگي و رسانه اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام، اظهار داشت: استان ايلام برگزاري 14 برنامه فرهنگي و هنري را در کارنامه خود دارد، که 7 جشنواره مربوط به خاطره‌نويسي و سه دوره نيز مربوط به شعر اقوام با موضوع اربعين بوده، که با استقبال پروشور اهالي اين حوزه همواره رو به رو بوده است.

وي افرود: با توجه به سياست‌هاي جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اولين همايش بين‌المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي به ميزباني استان ايلام برگزار مي‌شود.

دکتر اضافه کرد: با توجه به ظرفيت‌ها و امکانات انساني، علمي، پژوهشي و فيزيکي دانشگاه ايلام به عنوان دانشگاه مادر استان، انتظار است براي ارسال آثار بهتر و بيشتر به اين همايش، تعامل و همکاري  مفيد و دوسويه ميان اين اداره کل و دانشگاه به عمل آيد.

آقاي محمودي دبير اجرايي همايش نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه اين همايش براي نخستين بار در استان ايلام اجرا مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه همايش علمي پژوهشي رضوي در ايلام يک همايش بين‌المللي است و فراخوان همايش به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي، با هدف ترغيب و تشويق دانشجويان منتشر شده است، در اين راستا نياز است تا با همکاري دانشگاه‌هاي استان از ظرفيت دانشجويان عراقي و ساير کشورهاي اسلامي نيز استفاده شود

وي يادآور شد: اتصال ميان دانشگاه و دستگاه‌هاي فرهنگي مي‌تواند نقطه قوتي براي اجرا و برگزاري ساير برنامه‌هاي فرهنگي باشد.                                                                                        

آقاي محمودي افزود: با توجه به گستردگي دانشگاه ايلام و ارتباط آن با ساير دانشگاه هاي کشور، امر اطلاع‌رساني اين همايش مهم با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي، شبکه‌هاي اجتماعي و سايت‌ها دانشگاه براي دانشجويان و اساتيد صورت گيرد.  

دبير اجرايي همايش بيان داشت: پيش همايش «اولين همايش بين‌المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي» در خردادماه همزمان با دهه کرامت با حضور عضو هيأت علمي دانشگاه باقرالعلوم برگزار مي‌شود.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها