En Ar

قابل توجه دانشجويان ارشد بافت شناسي دانشکده

معرفي گروه کارشناسي ارشد (فوق ليسانس) بافت شناسي دانشکده پيرادامپزشکي دانشگاه ايلام:

گروه بافت شناسي فعلي دانشگاه ايلام از اواخر دهه 1370 با نام گروه دامپزشکي با جذب دانشجوي کارداني دامپزشکي شروع بکار نموده است. اين گروه در نيمه دهه1380 موفق به جذب دانشجوي کارشناسي ناپيوسته در رشته علوم آزمايشگاهي دامپزشکي شده و از ابتداي دهه1390 موفق به پذيرش دانشجوي کارشناسي پيوسته علوم آزمايشگاهي دامپزشکي شده است. همچنين از سال1392مجوز پذيرش دانشجوي کارشناسي بهداشت مواد غذايي را اخذ کرده است. در سال 1396با نام گروه بافت شناسي و ميکروب شناسي موفق به تربيت دانشجوي کارشناسي ارشد در رشته هاي بافت شناسي و باکتري شناسي شده است. از اواسط سال1402 گروه بافت شناسي و ميکروب شناسي به دو گروه مستقل بافت شناسي و باکتري شناسي تفکيک شده که در حال حاضر گروه بافت شناسي در مقطع کارشناسي ارشد بافت شناسي دانشجو مي پذيرد. اين گروه داراي 5 عضو هيأت علمي تمام وقت است.

ب- تعريف و معرفي کارشناسي ارشد (فوق ليسانس) بافت شناسي

رشته بافت شناسي مقايسه اي يکي از رشته هاي دوره دکتري گروه امتحاني دامپزشکي است که به مطالعه و بررسي بافت هاي عمومي(پوششي، پيوندي، ماهيچه اي، عصبي) و اختصاصي (بافت هاي مختلف تشکيل دهنده اندام هاي مربوط به سيستم هاي گوارش، تنفس، ادراري-توليدمثلي، اعصاب، گردش خون، ايمني و لنفوئيدي، غدد آندوکرين و پوست) به صورت مقايسه اي بين پستانداران، پرندگان و آبزيان مي پردازد. هدف از تاسيس اين دوره تربيت متخصصين مورد نياز براي تهيه اسلايدهاي ميکروسکوپي آموزشي و پژوهشي، تشخيص بافت هاي مختلف پستانداران، پرندگان و آبزيان در ادارات کل دامپزشکي، بيمارستان هاي دامپزشکي و دانشگاهها (جهت شناخت بهتر بيماري هاي دام، طيور و آبزيان و کنترل آنها) و همچنين تامين نيروي متخصص هيات علمي مي باشد.

با عنايت به موضوع سلول هاي بنيادي و ترميم بافت و به روز بودن آن و ظرفيت وسيع کار بر روي اين سلولهاي استخراج شده از بافت هاي جنيني و مغز استخوان و افق هاي جديد پيش رو جهت پيشرفت علم در کشور، نقش عمده بافت شناسي در اين رابطه روشن است. همچنين مي توان با انجام کارهاي مهندسي بافت که شاخه اي از بافت شناسي نوين است در ايجاد تحول شگرف در علوم پزشکي و دامپزشکي در زمينه بازسازي سيستم هاي بدن مانند پوست، اعصاب، رگها و مو و يا کمک به پيشرفت روش هاي درمان ناباروري ها فعاليت نمود.

فارغ التحصيلان اين رشته مي توانند در زمينه هاي زير بکار مشغول گردند:

  1. عضو هيات علمي دانشگاه ها و مؤسسات تحقيقاتي
  2. مدير مراکز تشخيص دقيق ميکروسکوپي و کنترل بيماري هاي دام، طيور و آبزيان
  3. نظارت بهداشتي بر کارخانجات توليد فرآورده هاي دامي به ويژه فرآورده هاي پروتئيني مانند سوسيس، کالباس، همبرگر و توانايي تشخيص تقلبات گوشت با توجه به پارامترهاي بافت شناسي
  4. مديريت شرکتهاي خصوصي يا شرکت هاي دانش بنيان دولتي جهت مشاوره در مطالعات مختلف در زمينه بافت شناسي از جمله ناشناخته هاي مربوط به ذخاير دام اهلي و وحشي

کنکور کارشناسي ارشد به منظور افزايش سطح علمي داوطلبان هر ساله از طريق سازمان سنجش آموزش کشور براي پذيرش در رشته هاي دانشگاه هاي سراسري (روزانه-نوبت دوم )، پرديس خودگردان، آزاد، موسسات آموزش عالي (غير انتفاعي) و پيام نور) برگزار مي شود. ثبت نام کنکور کارشناسي ارشد ???? از تاريخ 7 تا 13 آبان ماه به صورت اينترنتي و از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني sanjesh.org انجام مي شود.

امکان شرکت دانشجويان علاقمند در کنکور کارشناسي ارشد به دو فرم وجود دارد: 1- دانشجويان دوره کارشناسي که جزء استعداد درخشان دانشگاه باشند، امکان پذيرفته شدن در دوره کارشناسي ارشد سال 1403بصورت بدون شرکت در آزمون را دارند. 2- بقيه دانشجويان کارشناسي که يا فارغ التحصيل ساليان قبل هستند و يا تا پايان شهريور 1403 فارغ التحصيل خواهند شد، امکان شرکت در دوره کارشناسي ارشد سال 1403 را دارند.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها