En Ar

برگزاري نشست هم‌انديشي ارتقاء توان اشتغال‎پذيري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي

نشست هم‎ انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان دانشگاهي با حضور دکتر نعمتي معاون آموزش و  تحصيلات تکميلي دانشگاه، خانم دکتر پيرزادنيا مدير تحصيلات تکميلي، دکتر صيدي مدير دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، دکتر توکلي مدير امور آموزش، جمعي از اساتيد ، مسئولان و کارشناسان سازمان‎ها و ادرات مختلف استان؛ صبح روز يک شنبه98/02/08  در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر نعمتي معاون آموزش و  تحصيلات تکميلي دانشگاه با اشاره به تحولات دهه‎هاي اخير دانشگاه‎ها در سطح جهان و کشور، بيان داشت: به علت گسترش دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالي در سطح کشور تعداد دانشجويان و فارغ التحصيلان افزايش يافت  و براي همين مشکل اشتغال از جمله دغدغه‎هاي اصلي مسئولان، دانشجويان و خانواده‎ها مي‎باشد و در همين راستا بحث کار آفريني در دانشگاه‎ها اهميت جدي يافته است.

دکتر نعمتي افزود: دانشگاه‌ها مي‎توانند با برنامه‌ريزي و داشتن چشم‌انداز مناسب و با کمک سازمان‎ها و ادارات مختلف؛ نقش مهمي در تربيت  دانشجويان کارآفرين ايفا کنند و در اين راستا بايد بر اساس نظرات کارشناسي در ارائه دروس و سرفصل‎ها و راه‎اندازي رشته‎هاي جديد بازنگري شود تا دانشجويان بر اساس نيازهاي واقعي جامعه تربيت شوند.

دکتر نعمتي اهميت  اين هم انديشي‎ها در تدوين برنامه‎ريزي در دانشگاه‎ها را مهم ارزيابي کرد و تأکيد نمود: با تبادل افکار و ارائه راهکارهاي مناسب؛ مي توان بسته‎هاي سياستي مناسبي را در اخيار مسئولان و سايست‎گزاران قرار داد.

معاون آموزش و  تحصيلات تکميلي دانشگاه با اشاره حجم بالاي پايان نامه‎هاي دفاع شده در طول سال در دانشگاه ايلام، گفت: ساليانه حدود 400 دفاعيه پايان نامه در مقطع کارشناسي ارشد و 30 دفاعيه در مقطع دکتري در دانشاه ايلام انجام مي‎گيرد که اگر به اين پايان نامه‎ها براي حل مشکلات و معضلات اساسي استان و کشور جهت داده شود، بخش اعظمي از مشکلات جامعه حل مي‎گردد که اين مهم به اهتمام مسئولان نهاد اجرا در استان و تبيين دقيق اولويت‎ها و نيازمندي‎ها توسط آنان بر مي گردد.

در ادامه اين نشست حاضرين در فضايي صميمانه نظرات، مشکلات، انتقادات و سوالات مورد نظر خود مطرح کردند و سپس به بحث و تبادل نظر در اين زمينه‎ها پرداختند. 

برگزاري نشست هم‌انديشي ارتقاء توان اشتغال‎پذيري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي برگزاري نشست هم‌انديشي ارتقاء توان اشتغال‎پذيري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها