En Ar

مرکز هم انديشي اساتيد

حجت الاسلام محمد نژاد:

هدف از تأسيس مرکز هم انديشي اساتيد آشنايي استادان با دغدغه هاي مهم جامعه است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام محمد نژاد رئيس مرکز هم انديشي اساتيد نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها بيان کرد: موضوع  دانشگاه و دولت به معني اعم يکي از مسائل مهم در جهان است و دولت‌ها هميشه متوجه دانشگاه به عنوان يک نهاد علمي بوده اند.

وي افزود: مقالات بسيار زيادي در رابطه با دانشگاه نوشته شده است و عرصه هاي تاثيرگذاري دانشگاه ها مورد بررسي قرار گرفته است.

رئيس مرکز هم انديشي اساتيد کشور تاکيد کرد: در فرهنگ لغت زبان فارسي متاسفانه دانشگاه فقط بعنوان محل آموزش معني شده است اما به نظر لغت نامه عربي بهتر دانشگاه را معنا کرده است و در لغت نامه عرب از دانشگاه تحت عنوان جامعه تعبير شده است که به نظر من دقيق تر است چرا که فرهيخته ترين افراد جامعه در دانشگاه ها هستند و نيروي انساني مورد نياز جامعه را تامين مي کنند.

محمد نژاد تصريح کرد: مرکز هم انديشي اساتيد با اين نگاه که در يک نهاد بسيار تاثيرگذار حضور دارد شکل گرفت و هدف از تاسيس آن از ابتدا اين بوده که بتوانند اساتيد را با دغدغه هاي مهم جامعه آشنا کند.

وي ادامه داد: با اين رويکرد طرح انديش وران براي تعامل با قواي سه گانه کشور يعني دولت، مجلس و قوه قضاييه  طراحي شد که هم اکنون در حال اجرا است.

رئيس مرکز هم انديشي اساتيد کشور بيان کرد: در طرح انديشوران ما مجلس را اولويت اول قرار داديم با کميسيون‌هاي تخصصي و مرکز پژوهش‌هاي مجلس ارتباط خوبي برقرار کرديم.

وي افزود: با توجه به ارتباطي که با مجمع تشخيص مصلحت نظام داشتيم و مجمع، سامانه نجم را براي ارتباط مستمر اساتيد راه اندازي کرده است به مرکز پژوهش هاي  مجلس  پيشنهاد داديم که آن ها هم سامانه اي آماده کنند تا اساتيد بتوانند پيشنهادات خود را در رابطه با لايحه ها و قوانين  بدهند.

 

مرکز هم انديشي اساتيد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها