En Ar

پيام به ملت فلسطين

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي پيروزي مقاومت فلسطين در جنگ دوازده روزه با رژيم صهيونيستي را تبريک گفتند.



متن پيام رهبر انقلاب به اين شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

سلام بر فلسطين مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غيور فلسطين، سلام بر غزه‌ي قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه‌ي گروههاي جهادي و سياسي فلسطين.

خداوند عزيز و قدير را براي نصرت و عزتي که به مجاهدان فلسطيني عطا کرد سپاس ميگويم، و نزول سکينه و طمأنينه بر دلهاي مجروح شهيد دادگان، و رحمت و بشارت براي شهيدان، و شفاي کامل براي آسيب‌ديدگان را از خداوند منان مسألت ميکنم، و پيروزي بر رژيم جنايتکار صهيونيست را تبريک ميگويم.

آزمون اين چند روز، ملت فلسطين را سرافراز کرد. دشمن وحشي و گرگ صفت به درستي تشخيص داد که در برابر قيام يکپارچه‌ي فلسطين ناتوان است. آزمون همکاري قدس و کرانه‌ي باختري با غزه و اراضي ?? و اردوگاه‌ها، راهکار آينده‌ي فلسطينيها را نشان داد. در اين ?? روز رژيم جابر، جنايات بزرگي عمدتاً در غزه  مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتواني در مقابله با قيام يکپارچه‌ي فلسطين، رفتارهايي آنچنان ننگين و ديوانه‌وار مرتکب ميشود که افکار عموميِ همه‌ي عالم را بر ضد خود برمي‌انگيزد و خود و دولتهاي غربي پشتيبان خود بويژه آمريکاي جنايتکار را از گذشته باز هم منفورتر ميکند. ادامه‌ي جنايتها و درخواست آتش‌بس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذيرد.

رژيم خبيث از اين هم ضعيف‌تر خواهد شد. آمادگي جوانان فلسطيني، و قدرت‌نمايي مجموعه‌هاي ارزشمند جهادي، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطين را روزبروز قدرتمند‌تر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.

زمان آغاز و توقف درگيريها بسته به تشخيص بزرگان جهادي و سياسي فلسطيني است، ولي آماده‌سازي و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطيل‌بردار نيست. تجربه‌ي «شيخ‌ جراح» در ايستادگي در برابر زورگويي رژيم و شهرک‌نشينانِ مزدور، بايد دستورالعمل هميشگي مردم غيور فلسطين باشد. به جوانمردان «شيخ جراح» درود ميفرستم.

دنياي اسلام يکسره در برابر قضيه‌ي فلسطين، مسئول و داراي تکليف ديني است. عقل سياسي و تجربه‌هاي حکمراني هم اين حکم شرعي را تأييد و بر آن تأکيد ميکند. دولتهاي مسلمان بايد در پشتيباني از ملت فلسطين صادقانه وارد ميدان شوند، چه در تقويت نظامي، چه در پشتيباني مالي که امروز بيش از گذشته مورد نياز است، و چه در بازسازي زيرساختها و ويرانيها در غزه.

مطالبه و پيگيري ملتها، پشتوانه‌ي اين خواسته‌ي ديني و سياسي است. ملتهاي مسلمان، بايد انجام اين وظيفه‌ را از دولتهاي خود مطالبه کنند، خود ملتها نيز در حدّ توان موظف به پشتيباني مالي و سياسي‌اند.

وظيفه‌ي مهم ديگر، پيگيري مجازات حکومت تروريست و سفاک صهيونيست است. همه‌ي وجدانهاي بيدار تصديق ميکنند که جنايت گسترده‌ي کشتار کودکان و زنان فلسطيني در اين 12 روز نبايد بي‌مجازات بماند. همه‌ي عوامل مؤثر رژيم و شخص جنايتکار نتانياهو بايد تحت پيگردِ دادگاههاي بين‌المللي و مستقل قرار گيرند و مجازات شوند؛ و اين به حول قوه‌ي الهي تحقق خواهد يافت، والله غالبٌ علي امره.

جمعه 9شوال 1442
31 ارديبهشت 1400
سيّدعلي خامنه‌اي 

 

 

پيام به ملت فلسطين
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها