En Ar

گزارش کامل مراسم اختتاميه دومين جشنواره و نمايشگاه فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پاک

مراسم اختتاميه دومين جشنواره و نمايشگاه فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پاک در تاريخ پنجشنبه 4/2/1393 با حضور دکتر جعفرپور معاون مدير کل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم تحقيقات و فناوري، آقاي کلانتري معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام، دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه، سرهنگ صادقيان دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، دکتر طاهري مقدم رياست محترم دانشگاه پيام نور ايلام، آقاي خليلي کارشناس اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، آقاي عباسي رئيس پيشگيري مبارزه با مواد مخدر وزارت علوم، نمايندگاني از ادارات مختلف استان ايلام از جمله بهزيستي، صدا و سيما، بانک تجارت، دانشگاه هاي استان، معاونت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان و... و همچنين شرکت کنندگاني از  دانشگاه هاي ايلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، خوزستان، کهکلويه و بويراحمد و چهارمحال و بختياري در آمفي آيت الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

در ابتداي اين مراسم دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه به ارائه گزارشي از تعداد آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره، نحوه برگزاري اين جشنواره و اقدامات انجام شده در خصوص برگزاري جشنواره پرداخت و گفت: اين جشنواره با رويکرد تقويت روحيه نشاط و توانمندسازي دانشگاهيان از يک سو و کاهش آسيب هاي اجتماعي و زدودن عوامل محرک در بروز اين آسيب ها برگزار گرديد و مهمترين هدف برگزاري آن هم پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و قرص هاي روانگردان در دانشگاه ها است که حجم بالاي مشارکت دانشجويان در اين جشنواره و آثار ارسالي به دبيرخانه وظايف مسئولين فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها را در قبال مسائل اجتماعي سخت تر کرده است.  و سپس دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه به ايراد سخنراني پرداخت.

دکتر صحرايي در اختتاميه جشنواره دانشگاه پاک بيان کرد: برگزاري جشنواره هاي پاک در دانشگاه هاي کشور سبب ايجاد نشاط در ميان جامعه هدف مي شود.   
وي ادامه داد: حضور اينجانب در ميان دانشجويان پيش از انجام آيين توديع و معارفه رسمي، باعث افتخار و مباهات بنده مي باشد.
رئيس دانشگاه  با بيان اين که از نقطه نظر اجتماعي، دانشگاه ها پاک ترين محيط در کشور هستند تصريح کرد: کمترين نگراني ها و بيشترين اميدها به جامعه دانشگاهي معطوف است.          
صحرايي مراکز آموزش عالي را يکي از پاک ترين و بي حاشيه ترين نهادها در کشور دانست و ادامه داد: رسالت وزارت آموزش عالي تربيت جوانان در راستاي تعالي کشور است.             
وي اذعان داشت: ايجاد نشاط علمي و اجتماعي رويکرد جديد رياست دانشگاه ايلام مي باشد.     
رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به بيانات رئيس جمهور تصريح کرد: با وجود آن که معضلات فراوان است اما هيچکدام از ما هراسي از مقابله با مشکلات موجود نداريم.               
وي بيانات مقام معظم رهبري را نصب العين خود در اداره دانشگاه ايلام دانست و خاطرنشان نمود: از هيچ کوششي براي ارتقا سطح علمي دانشگاه ايلام دريغ نخواهم کرد.

در ادامه اين مراسم آقاي کلانتري معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام با اشاره به جشنواره دانشگاه پاک گفت: برگزاري اينگونه جشنواره يک نياز اساسي براي ايجاد روحيه نشاط و بالابردن سلامت جامعه است.

آقاي کلانتري ضمن خظرات و آسيب هاي مهم اجتماعي امروز گفت: امروزه همه بايد به سبک زندگي ايراني اسلامي توجه خاص داشته باشيم زيرا تنها راه شکل گيري تمدن نويسن اسلامي در بيانات مقام معظم رهبري همين مقوله سبک زندگي است که اگر برنامه ريزي منسجم و مدوني داشته باشيم مي توانيم از بسياري از آسيب ها نجات يابيم.

معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام ضمن آرزوي موفقيت براي دانشجويان شرکت کننده در مراسم و همچنين موفقيت براي رياست دانشگاه خواستار توجه جدي به جوانان از لحاظ فرهنگي، سياسي، اجتماعي و...شد.

در ادامه مراسم اختتاميه دومين جشنواره و نمايشگاه فرهنگي و اجتماعي دانشگاه پاک، دکتر جعفري پور معاون مدير کل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بيان کرد: سلامتي و امنيت دو نعمت بزرگ و هديه خداوند به بندگانش است.

وي به اهتمام دولت جديد در ايجاد فضاي مناسب در دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: تمام تلاش مسئولين امر دروني کردن محيطي سالم و امن براي دانشجويان و تعميم اين فضا به کل کشور است.

معاون مدير کل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم گفت: با بررسي آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره پاک گفت: مي توان به اهتمام، توجه و اهميت اين مسئله در ميان دانشجويان و ادراک ايشان از محيط اطرافشان پي برد.

دکتر جعفري پور خاطرنشان کرد: آثار منتخب در سايت و نشريه پيشگيري نوين درج مي شود علاوه بر اين دانشجويان و اساتيد براي دريافت اطلاعات بيشتر نسبت به مواد مخدر و اثرات آن مي توانند به سايت مذکور مراجعه نمايند.

ايشان خطاب به رئيس دانشگاه ايلام مژده داد: وزارت علوم در نظر دارد براي حفظ نشاط دانشجويان دانشگاه ايلام و افزايش روز افزون آن امتياز داشتن مديريت امور اجتماعي را به اين مرکز آموزش عالي تفويض نمايد.

مشاور مدير کل فرهنگ و اجتماعي وزارت علوم با اشاره به برنامه هاي وزارت علوم در سال جاري خاطرنشان کرد: خانه فرهنگ و سالن ورزشي در آينده نزديک در دانشگاه ايلام احداث و افتتاح خواهد شد.

جعفري پور اعلام کرد: ضمن تقدير از زحمات مسئولين دانشگاه ايلام و ارزيابي مطلوب از شيوه برگزاري جشنواره دانشگاه پاک، مسئوليت برگزاري جشنواره ملي قرآن کريم در شهريورماه 1393 را به عنوان هديه اي به دانشگاه ايلام واگذار کرد.

 لازم به ذکر است در اين مراسم گروه موسيقي آوا از استان کرمانشاه، گروه نمايش کانون تئاتر دانشگاه ايلام برگزار و جوايز نفرات برتر اين جشنواره اهدا شد.

 

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها