برگزاری همایش دانشگاهیان استان ایلام برای ایران قوی ویژه انتخابات در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
همايش «دانشگاهيان استان ايلام براي ايران قوي ويژه انتخابات» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر بهرام‌نيا استاندار ايلام، رؤساي دانشگاه‌هاي استان و جمع زيادي از اساتيد، کارکنان و دانشجويان، صبح روز دوشنبه 30 بهمن ماه 1402 در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر «الله نور کريمي تبار» نماينده ولي فيه در استان و امام جمعه ايلام با تبريک اعياد شعبانيه و ميلاد منجي عالم بشريت امام زمان (عج)، با اشاره به اينکه براي نسل جوان جايگاه کشور ما قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تشريح و تبيين شود، گفت: قبل از انقلاب آمريکايي‌ها براي ايراني‌ها ارزش قائل نبودند، چنانکه آنها از مصونيت قضايي برخوردار بودند و هيچ مقامي حق رسيدگي به جنايات آنها را نداشت.

امام جمعه ايلام عنوان کرد: در آن شرايط دشوار و در اوج مظلوميت ملت ايران، امام خميني (ره) فرياد مظلوميت سر زد و انقلاب اسلامي شکل گرفت.

نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينکه کشور ما امروز در بسياري از عرصه‌ها نسبت به قبل از انقلاب پيشرفت چشمگير داشته است، يادآور شد: به عنوان مثال قبل از انقلاب در داخل ايران پر از پزشک خارجي بود، اما امروز به رغم تحريم‌ها و فشار اقتصادي، سال گذشته يک ميليون نفر از خارج کشور براي درمان وارد ايران شده‌اند.

دکتر کريمي تبار با بيان اينکه از برکت انقلاب اسلامي، آمريکا و انگليس امروز جرأت تجاوز به کشور ما را ندارند، گفت: در سال 1398 پيشرفته‌ترين پهپاد آمريکايي وارد حريم کشور شد، که با موشک ساخت داخل ساقط گرديد، اما آمريکايي‌ها عکس‌العملي از خود نشان ندادند و اين همان عزت ايراني است.

وي تصريح کرد: بعد از شهادت حاج قاسم سليماني، پايگاه آمريکايي‌ «عين الاسد» موشک باران شد، اما باز آنها هيچ واکنشي نشان ندادند، که بمباران يک پايگاه آمريکايي در آن مقطع براي اولين بار بعد از جنگ جهاني دوم اتفاق افتاد.

در ادامه دکتر «حسن بهرام نيا» استاندار ايلام با بيان اينکه دانشجويان اميد آينده و منشأ تحول در کشور هستند، گفت: اين همايش و هم‌افزايي با حضور اساتيد، دانشجويان و کارکنان دانشگاه‌ها، موجب غناي سياسي، فرهنگي و اجتماعي در سطح جامعه مي‌شود.

دکتر بهرام نيا تصريح کرد: دانشگاهيان مرجع هستند و داراي نفوذ کلام بالايي در جامعه مي‌باشند، لذا مي‌توانند زمينه‌ساز مشارکت بالاي مردم در انتخابات پيش رو شوند.

نماينده‌ي عالي دولت در استان ايلام يادآور شد: يکي از ارکان هر جامعه مدني انتخابات است که در آن قدرت مي‌چرخد و مانع از استبداد و انحصار‌طلبي مي‌شود.

دکتر بهرام‌نيا در بخش دوم سخنان خود به ابر‌پروژه‌ي سامانه‌ي گرمسيري به عنوان يکي از پروژه‌هاي مهم استان اشاره کرد و گفت: در صورت افتتاح اين پروژه، 18 هزار هکتار از اراضي استان مشروب مي‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ي افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداري از فاز نخست اين پروژه، 4 هزار و 300 هکتار از اراضي استان مشروب مي‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص يافته (حدود 10 هزار ميليارد تومان) براي سامانه‌ي گرمسيري، 2 هزار و 900 ميليارد تومان در اين دولت هزينه شده است.

استاندار ايلام بيان داشت: براي اين پروژه از نقطه‌ي صفر مرزي استان تا سد کنجان‌چم به طول 85 کيلومتر دو لوله‌ي 2 متر و 40 سانتي‌متري لوله‌گذاري شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جريان دارد که 17 کيلومتر نيز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلي (بدون نياز به پمپاژ) عبور کرده است.

دکتر بهرام‌نيا اضافه کرد: براي اين پروژه 110 هزار تن ميلگرد و 70 هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفيت ذخيره‌ي آب پشت سد کنجانچم 85 ميليون متر مکعب است‌‌.

استاندار ايلام يادآور شد: يکي ديگر از پروژه‌هاي مهم استان در کنار سامانه‌ي گرمسيري، تونل کبيرکوه به‌طول 7 کيلومتر است که فقط در اين دولت، يک‌هزار ميليارد تومان براي آن هزينه شده و در آستانه‌ي بهره‌برداري است.

در ابتداي اين مراسم دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام با بيان دانشگاه پيشتاز و پيش قراول در توسعه کشور و حل مشکلات و معضلات جامعه است، تأکيد کرد: بر اساس اين رويکرد، انتظار مي‌رود که دانشگاه در موضوع انتخابات هم پيشتاز باشد و دانشگاهيان علاوه بر حضور در انتخابات، مردم را نيز به مشارکت حداکثري فرا بخوانند.

نظر به اهميت سخنان دکتر علي‌محمديف متن سخنان ايشان جداگانه منتشر مي‌گردد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها