سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام ( معرفی کتب تالیفی و ترجمه‌ای اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

عنوان کتاب: مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعي

مولف: لي آن فوجي

مترجم: دکتر علي فيض اللهي

کتاب مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعي(رويکرد رابطه‌اي) نوشته لي آن فوجي با ترجمه‌ي دکتر علي فيض‌اللهي عضو هيأت علمي گروه جامعه‌شناسي و مطالعات فرهنگي دانشگاه ايلام در 6 فصل و 184 منتشر شده‌است.

کتاب به شرح زير است. فصل 1 مصاحبه‌ي رابطه‌اي را معرفي مي‌کند – چه مفروضات روش‌شناختي‌اي زيربناي روش است و چه عناصر عملي‌اي براي استفاده از آن به کار مي‌رود. فصل 2 چگونگي ايجاد رابطه‌ي کاري با مصاحبه‌شوندگان را بررسي مي‌کند.

فصل 3 بر چگونگي تصميم‌گيري در مورد اينکه با چه کسي مصاحبه کنيد و چگونگي پيدا کردن مشارکت‌کنندگان بالقوه تمرکز مي‌کند. همچنين در مورد محاسن انعطاف‌پذير ماندن به منظور اصلاح طرح‌هاي تحقيقاتي هنگام ظهور اکتشافات جديد بحث مي‌کند. فصل 4 به عناصر خاص خود مصاحبه مي‌پردازد و راهبردهاي پرسيدن سئوال، تعامل با مصاحبه‌شونده به روش‌هاي مختلف و گفتگوي همزمان با بيش از يک مصاحبه‌شونده را پوشش مي‌دهد. فصل 5 چگونگي پرداختن به تجزيه و تحليل داده‌ها را مورد بحث قرار مي‌دهد.

فصل 6 به بررسي اخلاق يا روحيه‌ي مصاحبه‌ي رابطه‌اي مي‌پردازد و کمک‌هاي خاصي را که مصاحبه‌ي رابطه‌اي براي تحقيقات علوم اجتماعي به ارمغان مي‌آورد را برجسته مي‌کند. اين کتاب براي دانشجويان تحصيلات تکميلي و پژوهشگران رشته¬هاي علوم اجتماعي، روان‌شناسي، مديريت و علوم سياسي و نيز براي تدريس درس روش تحقيق کيفي يا برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي در زمينه‌ي روش‌هاي تحقيق توسط اساتيد مناسب است. لي آن فوجي، استاد دانشگاه تورنتو کانادا است.

 

 سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها