استاندار ایلام: ورود بی سابقه دانشگاه ایلام به حوزه پژوهش نفت و گاز به واسطه ارتقا جایگاه این دانشگاه به دست آمد

خانه خبرها

دکتر «حسن بهرام نيا» استاندار ايلام، گفت: دانشگاه ايلام در راستاي تحقيق و پژوهش در اين حوزه ورود پيدا خواهد کرد و نقش خود را ايفا مي‌کند که نشان دهنده آن است که دانشگاه ايلام جايگاه خود را به خوبي پيدا کرده است، اين مهم عملياتي شد و اين سد شکسته شد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر بهرام نيا استاندار ايلام شامگاه چهارشنبه 15 آذر 1402 در نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان که در محل در سالن جلسات شهيد رجايي استانداري برگزار شد با تبريک هفته پژوهش و روز دانشجو و با قدرداني از خدمات پژوهشگران، با بيان اينکه دانشگاه مهد توليد علم است، اظهار کرد: در هر حوزه‌اي اين ظرفيت استفاده شده، شاهد تحول و پيشرفت همه‌جانبه بوده‌ايم. 

دکتر بهرام نيا با بيان اينکه توليد علم در خدمت جامعه قرار مي‌گيرد و گوياي جايگاه و منزلت دانشگاه و دانشجو است، اظهار کرد: دستاوردهاي انقلاب اسلامي قابل قياس با دوران پهلوي نيست و در همه حوزه‌ها پيشرفت اساسي صورت گرفته است.

استاندار ايلام خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در دوران قبل از انقلاب و در حوزه بهداشت و درمان، 30 درصد پزشکان وارداتي و از کشورهايي نظير بنگلادش و فيليپين بودند، اما امروز به جايگاهي رسيديم که 53 کشور دنيا براي درمان به ايران مي‌آيند، علاوه بر اين جزو کشورهاي برتر در حوزه جراحي قلب در دنيا هستيم، که اين  دستاوردها مرهون زحمات و کوشش مجاهدان در دانشگاه و دانشجويان است که اين جايگاه را براي جمهوري اسلامي رقم زدند.

دکتر بهرام نيا اضافه کرد: در حوزه‌هاي سياسي نيز در زمان پهلوي، بخش‌هايي از سرزمين جغرافيايي ايران، بدون يک دقيقه مقاومت، به کشورهايي همچون شوروي، آمريکا و انگليس تسليم شد، بطور مثال بحرين کنوني، با بي‌عرضگي تمام در دوران پهلوي، تحويل انگليس شد.

نماينده عالي دولت در استان عنوان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، شاهد پيشرفت هاي مختلف و دستاوردهاي بزرگي به واسطه نقش آفريني دانشگاه‌ها هستيم، به خصوص در حوزه نظامي که زبانزد است.

وي ادامه داد: از همه عزيزانِ محقق و پژوهشگر که تلاش کردند و با تلاش شبانه‌روزي در اين راستا نقش آفريني کردند، صميمانه قدرداني مي‌کنم، دانشگاه از جايگاه حساسي برخوردار است و همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند: «دانشگاه نقطه حساس هر کشوري است که اگر اصلاح شود آينده آن کشور اصلاح و اگر فاسد شود آن جامعه نيز فاسد مي‌شود».

دکتر بهرام‌نيا عنوان کرد: امروز در همه نظام‌هاي سياسي دنيا، دانشگاه محلي براي توليد علم است و در اين طبيعت سترگ، نايافته‌هاي زيادي وجود دارد که بايد يافته شود.

استاندار ايلام با اشاره به ورود بي‌سابقه دانشگاه در حوزه پژوهش نفت و گاز استان، گفت: دانشگاه ايلام در راستاي تحقيق و پژوهش در اين حوزه ورود پيدا خواهد کرد و نقش خود را ايفا مي‌کند که نشان دهنده آن است که دانشگاه ايلام جايگاه خود را به خوبي پيدا کرده است، اين مهم عملياتي شد و اين سد شکسته شد.

دکتر بهرام‌نيا در ادامه با تأکيد بر توسعه متوازن در همه شهرستان‌هاي استان گفت: بايد با بررسي ظرفيت هاي هر شهرستان در راستاي اجرايي کردن طرح‌ها و پروژه‌ها، برنامه‌ريزي کرد که نقش بسزايي در درآمدزايي و اشتغالزايي جوانان هر شهرستان خواهد داشت.

نماينده عالي دولت در استان در ادامه با اشاره به سفر شهرستاني اخير به هليلان و بازديد از کارگاه خياطي و دغدغه توليدکنندگان اين عرصه گفت: ضرورت دارد تا تمهيدات لازم براي فروش چنين محصولاتي و نظير آن شامل محصولات طبيعي و غيرطبيعي، البسه و پوشاک در قالب نمايشگاه و تعاوني و حتي در حوزه صادرات انديشيده شود.

وي خاطرنشان کرد: در همايش استانداران زاگرس‌نشين، از طرف معاون وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي اعلام شد که استان ايلام سال گذشته مقام اول اشتغال را از آن خود کرد و امسال هم بعنوان تنها استان زاگرس نشين، تعهدات خود را عملي کرده و در مقياس ملي هم‌اکنون رتبه ششم را دارد.

در ادامه مراسم دکتر علي‌محمدي رييس دانشگاه ايلام با اشاره به وارد شدن دانشگاه ايلام در نظام رتبه‌بندي تايمز و قرار گرفتن در بين دانشگاه‌هاي معتبر جهان، اظهار داشت: در آخرين ويرايش سال 2022 نظام رتبه بندي معتبر جهاني تايمز، دانشگاه ايلام براي اولين بار وارد اين نظام رتبه بندي شد و با کسب رتبه جهاني 1500-1201 در فهرست برترين دانشگاه‌هاي جهان قرار گرفت.

رييس دانشگاه، افزود: همچنين در رتبه‌بندي تايمز موضوعي که در آن به صورت سالانه دانشگاه‌ها در حوزه‌هاي موضوعي مختلف ارزيابي مي‌شوند، دانشگاه ايلام در شاخص علوم فيزيکي حائز رتبه 1000-801 شد.

دکتر علي‌محمدي موافقت وزارت علوم کشور عراق با تحصيل دوباره دانشجويان عراقي در دانشگاه ايلام را مرهون ارتقاء رتبه علمي دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد، در کنار رايزني‌هاي انجام گرفته، ارتقاء رتبه علمي و کسب دستاوردهاي مهم ديگر در موافقت وزارت علوم عراق با تحصيل دوباره دانشجويان عراقي در دانشگاه ايلام مؤثر بود.

در پايان از پژوهشگران برتر استان ايلام تقدير بعمل آمد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها