برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای غزه و آیین گرامیداشت روز دانشجو

خانه خبرها

مراسم بزرگداشت شهداي غزه و آيين گراميداشت روز دانشجو با حضور دکتر ناصر ابوشريف نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين عصر روز چهارشنبه 15 آذر ماه 1402 در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر علي‌محمدي در اين مراسم، اظهار داشت: تأسي به آيات قرآن کريم راز اصلي استقامت در برابر ظلم بي‌امان رژيم غاصب اسرائيل است چرا که قرآن کريم انسان را در برابر ناملايمات به صبر و مقاومت سفارش مي‌کند و مردم غزه با وجود حملات ددمنشانه و ظالمانه اين رژيم و آمريکا تسليم نشده‌اند.

رييس دانشگاه ايلام افزود: استقامت بي‌نظير مردم غزه تعجب و حيرت جهانيان به ويژه غير مسلمانان را برانگيخت به گونه‌اي که اکنون جوامع غربي به تفکر و کنکاش در آيات قرآن روي آورده‌اند.

دکتر علي‌محمدي تأکيد کرد: استقامت مردم فلسطين و باريکه غزه باعث شد، بسياري از جوانان غربي به خواندن قرآن روي آورند و اين از ثمرات عمليات طوفان الاقصي است.

رييس دانشگاه ادامه داد: امروز همه دنيا شاهد حوادث ناگوار غزه و حملات بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي به غيرنظاميان و زنان و کودکان هستند و بدون شک عمليات طوفان الاقصي و جنايات بيشمار اسرائيل سقوط و اضمحلال اين رژيم را تسريع بخشيده است.

دکتر علي‌محمدي يادآور شد: مشارکت آمريکا با اسرائيل در جنايات غزه نشان دهنده ضعف و ناتواني رژيم صهيونيستي و شکننده بودن همين رژيم است.

رييس دانشگاه با بيان اينکه عمليات طوفان الاقصي برکات و آثار زيادي در سطح منطقه و جهان داشت، گفت: مقاومت مردم غزه در برابر اسرائيل با وجود کشتار بي‌رحمانه زنان و کودکان ارزشمند و چشمگير است.

دکتر علي‌محمدي تأکيد کرد: اسرائيل و آمريکا با تبليغات گسترده خود در طول سال‌هاي گذشته جبهه مقاومت و جنبش‌هاي فلسطيني را تروريستي نشان داده‌اند، اما اکنون حملات وحشيانه اين رژيم عليه مردم غزه حقانيت محور مقاومت، مظلوميت مبارزان فلسطيني و خوي ددمنشانه رژيم صهيونيستي را به دنيا ثابت کرد.

در ادامه مراسم «ناصر ابوشريف» نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين در ايران، اظهار کرد: دانشجويان بايد ماهيت غرب را درک کنند و فريب ظاهرسازي هاي دروغين غربي‌ها را نخورند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي بعد از عمليات "طوفان الاقصي" دچار جنون شده و اين جنايات جنگي را با چراغ سبز کشورهاي جهان انجام مي‌دهد و حتي دادگاه‌هاي بين‌المللي هم از اسرائيل حمايت مي‌کنند.

ابوشريف تأکيد کرد: نابودي و تسليم غزه خواسته غرب به سردمداري آمريکا است که غزه و فلسطين را همانند هيروشيماي ژاپن و برلين آلمان نابود کنند، اما مردم مقاوم غزه تسليم جنايات وحشيانه و حملات بي‌امان اسرائيل و آمريکا نشده‌اند.

وي با بيان اينکه بزرگترين ظلم تاريخ بشري در حق مردم فلسطين و نوار غزه شده است، اضافه کرد: فلسطين داراي تاريخ و تمدني کهن، بسيار کهن تر از تمام کشورهاي اروپايي و آمريکا است.

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين تصريح کرد: انگليس با ورود به خاک فلسطين در 107 سال پيش به تدريج زمينه را براي ورود يهودي‌هاي به خاک فلسطين مهيا و آنها را در برابر فلسطيني ها مسلح کرد و هدف انگليس از اين تغيير و تحولات در منطقه، تضعيف و تجزيه تدريجي کشورهاي اسلامي و عربي بود.

وي با بيان اينکه مطالعه تاريخ براي آشنايي به واقعيت حوادث و رويدادها بسيار مهم و حياتي است، گفت: عمليات طوفان الاقصي ريشه در ظلم 107 ساله انگليسي‌ها بر سرزمين فلسطين دارد و اکنون نيز تمام تلاش دشمن حذف فلسطين است.

ابوشريف در مورد اهداف سيطره اسرائيل بر فلسطين و حمايت غرب از اين رژيم غاصب، توضيح داد: تلاش براي عادي‌سازي روابط کشورهاي عربي و مسلمان منطقه با اسرائيل، انزواي ايران، تسلط آمريکا بر منطقه، حاکميت اسرائيل بر نوار غزه و يهودي سازي کامل فلسطين از اهداف اسرائيل و غرب است، که خنثي‌سازي اين دسيسه‌ها و برنامه‌ها موجب شکل‌گيري طوفان الاقصي شد.

وي با اشاره به اينکه عمليات طوفان الاقصي بزرگترين ضربه و عمليات نظامي و رواني را بر پيکره رژيم غاصب اسرائيل وارد ساخت، بيان کرد: همان روزهاي اوليه پس از عمليات، رژيم صهيونيستي در آستانه سقوط و فروپاشي کامل بود، اما غرب با حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي  اين رژيم را از نابودي کامل نجات داد.

به گفته ابوشريف، حملات جنون آميز رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه با هدف تسليم شدن و خروج آنها از نوار غزه و اشغال اين سرزمين‌ها توسط اسرائيل است در حالي که بعد از 64 روز جنگ عليه غير نطاميان، اين رژيم هيچ دستاوردي کسب نکرده است.

وي ادامه داد: اکنون همه دنيا اسرائيل را يک رژيم تروريستي کودک کش مي‌شناسند و قدرت تحمل مردم غزه در برابر جنايات جنگي صهيونيست‌ها، ماهيت واقعي و پليد آنها را آشکار کرده است، هر چند رسانه هاي غربي در يک دوگانگي در اطلاع رساني، در برابر جنايات رژيم جنايتکار اسرائيل در غزه سکوت کرده‌اند و همين سکوت رسانه‌هاي غربي سقوط انسانيت در اطلاع رساني را بر همگان آشکار کرد.

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين در ايران از عجز و بي‌فاوتي رژيم هاي عربي و اسلامي در برابر جنايات رژيم صهيونيستي و حتي همدستي برخي حکام اسلامي و عربي با اسراييل انتقاد کرد و گفت: رمز پيروزي بر اسرائيل در استقامت و اتحاد کشورهاي اسلامي و عربي است.

وي تصريح کرد: بيش از 85 درصد مردم جهان اسلام همراه و حامي فلسطين هستند، اما برخي حکام عربي و اسلامي مزدور و هم‌پيمان آمريکا و اسرائيل مي‌باشند.

ابوشريف يادآور شد: در گذشته آمريکا، اروپا و اسراييل و رسانه‌هاي آنها به اسم دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان يک همدردي غيرعادي و گسترده با حوادث ايران داشتند، در حالي که با کشتار بي‌رحمانه زنان و کودکان و غيرنظاميان فلسطين سکوت کرده‌اند.

وي تأکيد کرد: آمريکا در قضيه فلسطين ثابت کرد حامي حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان نيست، اما پيروزي حتمي و وعده نصرت الهي از آنِ مردم مظلوم فلسطين است و اکنون جهانيان چهره منفور اسرائيل را شناخته‌‌اند و حوادث اخير فلسطين و عمليات طوفان الاقصي مقدمه سقوط اين رژيم جعلي است.

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين خاطرنشان کرد: رزمندگان فلسطيني مسير درست خود را دريافته‌اند و همسو با جنبش‌هاي مبارز فلسطيني، محور مقاومت منطقه از جمله حزب الله لبنان، انصار الله يمن و حشد الشعبي عراق به جنگ با رژيم غاصب و جنايتکار اسرائيل آمده‌اند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها