برگزاری نشست بزرگداشت روز جهانی فلسفه و گرامیداشت ابونصر فارابی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به همت انجمن علمي فلسفه و کلام اسلامي و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سراج رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي، خانم دکتر منفرد مدير گروه آموزشي فلسفه و کلام اسلامي و جمعي از اساتيد و دانشجويان، نشست بزرگداشت روز جهاني فلسفه و گراميداشت ابونصر فارابي صبح روز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

 

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، حجت الاسلام و المسلمين دکتر سراج در اين نشست با گراميداشت روز جهاني فلسفه و حکمت اسلامي، به درگذشت خانم فاطمه تبار دانشجوي دکتري رشته فلسفه و کلام اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: خانم مريم تبار از دانشجويان خوب، با اخلاق، اهل علم و دانش بود که در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري جزء استعدادهاي درخشان شناخته شد که متأسفانه همه ما را داغدار کرد.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي با اشاره به جايگاه انديشمند بزرگ دنيا و فيلسوف ايراني ابونصر محمد بن محمد فارابي؛ گفت: فارابي در علم، فلسفه، منطق، جامعه‌شناسي، پزشکي، رياضيات و موسيقي تخصص داشت و بيشترين آثار او در زمينه فلسفه، منطق، جامعه‌شناسي و همچنين دانشنامه‌نويسي بود.

دکتر سراج، افزود: طبق نظر سيره‌نويسان، فارابي از بزرگترين فلاسفه جهان است، و روي همين اصل او را «استاد الفلاسفه» مي‌نامند.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي با بيان اينکه فلسفه انسان‌ها را از جمود فکري رهايي مي‌بخشد، گفت: بايد بدون استدلال به جنگ مسائل و مشکلات نرويم، چرا که اگر در مسائل زندگي هم بدون مبنا حرکت کنيم با مشکل روبرو خواهيم شد.

دکتر سراج، افزود: ما بايد انديشه‌ورز باشيم تا بتوانيم ذهن را از افکار مشخص رهايي ببخشيم و پيش داوري نداشته باشيم.

در پايان اين مراسم اساتيد گروه فلسفه و کلام اسلامي نيز مطالب ارزنده‌اي در خصوص روز جهاني فلسفه و ‌کلام اسلامي بيان نمودند و‌ دانشجويان اين رشته به بيان مطالب و‌نقطه نظرات خود پرداختند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها