برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی منطقه 5 کشوری ستاد اقامه نماز در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام
نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوري راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، آقاي دوست محمدي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان،  آقاي نجفي معاون توسعه مديريت و منابع استانداري ايلام، آقاي سرگزي معاون فرهنگ آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور، صبح روز پنج‌شنبه 1402/02/21 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، در اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با بيان اينکه گمشده جامعه ما و جامعه جهاني نماز است، اظهار داشت: نماز مي‌تواند باعث بازدارندگي مشکلات شود. هزينه‌هايي که در جامعه مي‌شود، اگر بخشي از آن در امر اقامه نماز صرف شود، از فحشا و‌ منکر جلوگيري مي‌کند و آرامش رواني را در جامعه بوجود مي‌آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار افزود: از شخصي‌ترين و خصوصي‌ترين ارتباطي که داريم تا عمومي‌ترين ارتباطي که در نماز جمعه و جماعت داريم، اين است که ما از طرف همه انسان‌هاي خداپرست با خدا صحبت مي‌کنيم که اين امر نشانه وحدت فراگير در جامعه مي باشد. اگر نگاه ما در جامعه اين شد که ما يک مجموعه در جامعه هستيم باعث پيشرفت جامعه مي‌شود.

در ادامه آقاي دوست محمدي رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان با بيان اينکه نماز بايد به عنوان يک اولويت فرهنگي قرار بگيرد، گفت: در برنامه ‌ريزي و تخصيص بودجه فرهنگي بايد دقت فراواني شود و در اين خصوص بايد براي ستاد اقامه نماز تخصيصي مشخص و جداگانه تعيين شود و به اين گونه نباشد که ستاد براي برگزاري يک برنامه به دستگاه‌هاي ديگر وابسته باشد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان خاطر نشان کرد: مشکلي که در بخش ارزيابي ستاد اقامه نماز وجود دارد اين است، که بايد به جاي مستندسازي به سمت تحقق تفاهم‌نامه برويم بصورتي، که دستگاه بجاي اينکه براي جمع آوري مستند تلاش کند، در راستاي تحقق تفاهم‌نامه و توسعه و ترويج نماز پيش برود.

سپس آقاي نجفي معاون توسعه مديريت و منابع استانداري ايلام خدمت به نماز را وظيفه هر مؤمن دانست و گفت: استان ايلام با وجود ظرفيت اربعين و قرار داشتن در مسير اربعين، رسيدگي به نمازخانه‌هاي بين راهي را در دستور کار قرار داده است و اين امر در طول سال با برگزاري جلسات متعدد و بازديدهاي منظم صورت مي‌پذيرد.

وي افزود: در ايام اربعين حسيني بيش از سه و نيم ميليون نفر از مرز مهران عبور مي‌کنند و اين حجم عظيم زائرين مستلزم همکاري و تلاش دستگاه‌هاي مختلف و مسئولين سراسر کشور مي‌باشد.

در ادامه  مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام به اهميت گسترش نماز اشاره کرد و گفت: اقامه نماز و برگزاري برنامه‌هاي نماز مي‌تواند قدمي در تحقق آيه کريمه «ان مکناهم في الارض اقامو الصلاه» باشد.

در ادامه حاضرين به بحث و تبدل نظر بر اساس دستورالعمل جلسه پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها