برگزاری آیین تجلیل از گروه‌های جهادی و خیرین دانشگاه‌های استان ایلام در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به همت دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام و با حضور دکتر حسني معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام، آيين تجليل از گروه‌هاي خيريه و جهادي دانشگاه‌هاي استان ايلام صبح روز دوشنبه 1402/02/18 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

      به گزارش روابط عمومي، در اين مراسم دکتر حسني معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام با بيان اينکه واژه «جهاد» واژه مقدسي است و بارها در قرآن کريم تکرار شده است و اين به دليل قداست و ارزشمند بودن جهاد در عرصه هاي مختلف است، خاطر نشان کرد: امام خميني (ره) احياگر جهاد بودند و حتي در ساختار حکومتي هم به اين مهم توجه شده است و تحول‌هاي اساسي در حوزه‌هاي مختلف برگرفته از همين است.

معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام، افزود: ملت ايران در دوران دفاع مقدس در حال جهاد بودند و مزد اين جهاد منجر به پيروزي ملت ايران در نبرد هشت ساله حق عليه باطل بود و در ساير حوزه‌ها نيز بصورت همزمان در حوزه سازندگي جهاد صورت گرفت.

دکتر حسني ادامه داد: در حوزه جهادِ رسيدگي به محرومان در مناطق محروم نيز در قالب کميته امداد امام خميني (ره) و ساير حوزه‌ها، شاهد ارائه خدمات متنوع به مردمان اين مناطق هستيم و در واقع جهادگران ادامه دهنده همان مسير دوران دفاع مقدس هستند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام با بيان اينکه بسياري از دستاوردهاي نظام مقدس جمهروي اسلامي ايران تحت تأثير تبليغات منفي دشمن قرار گرفت، لذا براي مقابله با اين توطئه‌ها ضرورت تبيين دستاوردها بيش از گذشته احساس مي‌شود، يادآور شد: به همين منظور رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبيين را بعنوان يک فريضه فوري مطرح کردند.

دکتر حسني افزود: در همين راستا بايد فعاليت‌هاي گروه‌هاي جهادي در جامعه اطلاع رساني شود، تا مردم در جريان خدمات جهادگران قرار بگيرند، که اين خود نيز جهاد تبيين است.

معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام با بيان اينکه جهادگران بدون هيچ چشمداشتي در حال خدمت به مردم مناطق کم برخوردار هستند، گفت: اين گروه‌ها امروز نيز به عينه و در عرصه‌هاي مختلف سازندگي، بهداشتي، درماني، پزشکي و ساير موارد شاهد تلاش‌هاي ارزنده اين عزيزان هستيم، که جاي تشکر و قدرداني دارد.

دکترر حسني در ادامه از گروه‌هاي جهادي خواست تا دايره فعاليت خود را در مناطق مختلف گسترش دهند تا ساير مناطق نيز از خدمات بي منت اين گروه‌ها بهره‌مند شوند.

معاون سياسي امنيتي استانداري ايلام، توانمندسازي را يکي از سياست هاي مهم دولت عنوان کرد و در اين رابطه گفت: توانمندسازي در بخش‌هاي مختلف به صورت ويژه در دستور کار قرار دارد تا از اين طريق افراد بي‌بضاعت و جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، توانمند شوند.

وي اضافه کرد: در همين زمينه امسال 400 نفر از زنان سرپرست خانوار شناسايي شده‌اند که از حمايت هاي لازم برخوردار مي شوند.

در اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به وجود بيش از 100 آيه در قرآن کريم درباره موضوع جهاد، يادآور شد: از تأکيدات مکرر قرآن کريم درباره جهاد، بايد پي برد، که دايره جهاد گسترده و تمام زندگي مؤمن را در مي‌گيرد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: جهاد شامل مراحل فيزيکي (جهاد اصغر) و جهاد با نفس (جهاد اکبر) است، که در هر کدام از اين دو مرحله، انسان با تسلط بر جسم و روح خود، تمام سختي‌ها را پشت سر گذاشته و به رضايت و قرب خداوند متعال دست پيدا مي‌کند.

رييس دانشگاه ايلام ادامه داد: جهاد مهمترين مقوله‌اي است، که در تمام مراحل زندگي انسان وجود دارد و تنها با جهاد مي‌توان امور ديني و دنيوي را اصلاح کرد.

دکتر علي‌محمدي به اثرات اجتماعي جهاد نيز اشاره کرد و گفت: مسئوليت‌پذيري، مشارکت جمعي، ايجاد وحدت و همدلي از اثرات گران بهاي اجتماعي جهاد است‌.

رئيس دانشگاه ايلام جهاد فرهنگي را در برهه کنوني، مهمترين جهاد دانست و بيان داشت: با توجه به جنگ ترکيبي دشمنان عليه انقللاب اسلامي است، براي جلوگيري از توسعه علمي کشور، لذا گروه‌هاي جهاد بايد به مسائل فرهنگي با حساسيت برخورد کرده و مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسيني نيا مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با بيان اينکه گروه‌هاي جهادي و خيرين در سطح استان اسلام فعاليت‌هاي گسترده‌اي دارند، اظهار داشت: هدف از برگزاري اين مراسم شناسايي، معرفي و تقدير از مجاهدان فعال اين گروه‌ها است، تا زمينه گسترش فرهنگ فعاليت در اين گروه‌ها و تکثير آنها در سطح استان فراهم گردد.

 حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني نيا با اشاره به تأکيد حضرت امام خميني (ره) در خدمت‌رساني به پابرهنه‌ها و محرومين، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گروه‌هاي جهادي در زمينه خدمت رساني به محرومين در کنار کميته امداد و بهزيستيچ به خوبي توانسته‌اند، ايفاي نقش نمايند، که بر خود لازم مي‌دانم از زحمات اين عزيزان کمال تقدير و تشکر را داشته باشم.

در ادامه حاضرين در مراسم به بيان نظرات و مسائل مورد نظر خود پرداختند و در پايان از 40 تن از آنان تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها