تشریح عملکرد معاونت دانشجویی دانشگاه ایلام /از ارتقاء سطح خوابگاه‌ها تا پرداخت بیش از 114 میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان

خانه خبرها

دکتر شکري معاون دانشجويي دانشگاه ايلام فعاليت‌هاي اين معاونت را در سال تحصيلي 1402-1401 تشريح کرد و گفت: در اين سال تحصيلي 114 ميليارد و 295 ميليون ريال وام تحصيلي ضروري، وديعه مسکن، ازدواج و فرزندآوري و وام شهريه به دانشجويان پرداخت شده است.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر علي‌نقي شکري معاون دانشجويي دانشگاه ايلام در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا، اظهار کرد:  حوزه دانشجويي يکي از مهم‌ترين حوزه‌ها در سطح دانشگاه است، که مجري سياست‌ها و خط‌مشي دانشگاه برنامه‌ريزي و اجراي خدمات رفاهي براي دانشجويان مانند تغذيه، خوابگاه، وام، بيمه، اياب‌وذهاب، تربيت‌بدني و درمان و مشاوره را بر عهده دارد.

دکتر شکري از بازسازي و نوسازي دو خوابگاه دانشجويي انديشه و الغدير به مبلغ 40 ميليارد ريال خبر داد و گفت: تعميرات اساسي و رفع مشکلات موتورخانه‌هاي خوابگاه‌هاي دانشجويي به مبلغ 4 ميليارد ريال، راه‌اندازي سامانه جديد اسکان دانشجويي و نصب دستگاه‌هاي حضورو غياب به مبلغ يک ميليارد ريال، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي ويژه سرپرستان خوابگاه‌ها از جمله کارهاي انجام شده در اين حوزه بوده است.

معاون دانشجويي دانشگاه ايلام از خريد تجهيزات موردنياز خوابگاه‌ها به مبلغ 15 ميليارد ريال و محوطه‌سازي فضاهاي خوابگاهي خبر داد و گفت: انتقال دانشجويان ساکن خوابگاه از درب خوابگاه به استان‌هاي محل سکونت با در اختيار قراردادن اتوبوس‌هاي بين‌شهري براي اولين‌بار در دانشگاه ايلام در پايان ترم‌هاي تحصيلي از جمله فعاليت‌هايي بوده که براي اولين‌بار در سطح دانشگاه انجام گرفته است.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه تصريح کرد: هفته خوابگاه‌هاي دانشجويي با هزينه 800 ميليون ريال و با اجراي برنامه‌هاي متنوع از قبيل مسابقات ورزشي، اردوهاي درون‌استاني، مسابقه آشپزي، مسابقه عکاسي، انتخاب اتاق نمونه، و... و جشن بزرگ خوابگاه‌ها برگزار شد، که رضايت دانشجويان را در پي داشت.

وي از تجهيز آشپزخانه خواهران به مبلغ 7 ميليارد ريال و احداث آشپزخانه صنعتي (فاز اول) به مبلغ 8 ميليارد ريال خبر داد و تصريح کرد: امسال اتوماسيون تغذيه دانشجويي به مبلغ يک و نيم ميليارد ريال راه‌اندازي و سلف‌سرويس‌هاي دانشجويي و آشپزخانه‌ها به طور کامل به بخش خصوصي واگذار شد.

معاون دانشجويي دانشگاه ايلام از راه‌اندازي کافه‌رستوران کاف(ويژه خواهران) به مناسبت 16 آذر، سه منويي کردن غذاي دانشجويان (اصلي، فست‌فود، غذاي رايگان) در طول ترم‌هاي تحصيلي، قراردادن برخي غذاها از جمله ميگو و پيتزا در منوي غذايي دانشجويان خبر داد و تصريح کرد: پخت، بسته‌بندي و توزيع غذاهاي سحري و افطار در ماه مبارک رمضان و تهيه غذا و توزيع آن جهت زائرين اربعين از جمله فعاليت‌هاي اين حوزه در سال تحصيلي  1402- 1401بوده است.

دکتر شکري درباره فعاليت‌هاي انجام گرفته در اداره رفاه نيز گفت: پرداخت بيش از 60 ميليارد ريال وام‌هاي مختلف دانشجويي در نيمسال‌هاي تحصيلي، پرداخت حق‌الزحمه کار دانشجويي در هر نيمسال به مبلغ يک ميليارد ريال، بهره‌مندي 49 دانشجوي دانشگاه از وام شرافتي بنياد حاميان علم و فناوري ايران، راه‌اندازي صندوق قرض‌الحسنه رفاه دانشجويان دانشگاه ايلام جهت حمايت از دانشجويان بي‌بضاعت و انعقاد قرارداد با شهرداري جهت سرويس‌هاي اياب‌وذهاب دانشجويان به سطح شهر از جمله‌ي اين فعاليت‌ها بوده است.

معاون دانشجويي دانشگاه ايلام از پرداخت 2614 فقره وام تحصيلي، ضروري، وديعه مسکن، ازدواج و فرزندآوري و وام شهريه به مبلغ 114 ميليارد و 295 ميليون ريال در سال تحصيلي 1402-1401 خبر داد و تعداد دانشجويان متأهل بهره‌مند از اين تسهيلات 557 نفر بوده است.

دکتر شکري از کسب 93 مقام ورزشي توسط دانشجويان ورزشکار در مسابقات کشوري، منطقه‌اي و استاني و راهيابي 6 دانشجوي دانشگاه به اردوي تيم‌هاي ملي خبر داد و تصريح کرد: ارتقاء سرانه فضاهاي ورزشي، خريد شش ميليارد ريال وسايل و تجهيزات ورزشي، احداث زمين ورزشي روباز در پرديس خوابگاهي خواهران که در حال تکميل است، ميزباني مسابقات مختلف ورزشي و راه‌اندازي استخر دانشگاه با نوبت‌هاي مختلف آموزشي و تفريحي از جمله کارهاي دانشگاه در اين حوزه است.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه درباره فعاليت‌هاي مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگي نيز گفت: پايش سلامت جسم و روان تمامي دانشجويان، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي ويژه دانشجويان و کارکنان و اساتيد و بررسي هفتگي وضعيت آب آشاميدني دانشگاه از جمله فعاليت‌هاي اين مرکز است که توانست در سال تحصيلي گذشته در ارزيابي‌هاي وزارت علوم عنوان «مرکز مشاوره برتر» دانشگاه‌هاي سراسر کشور و عنوان فعال کشوري را کسب کند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها