En Ar

برگزاري جشنواره تقدير از پژوهشگران وفناوران برگزيده دانشگاه ايلام

همزمان با هفته پژوهش و فناوري، جشنواره تقدير از پژوهشگران و فناوران برگزيده دانشگاه ايلام با حضور رئيس دانشگاه و اعضاي هيأت رئيسه صبح روز دوشنبه 13 آذرماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر «طاهر علي‌محمدي» در اين مراسم با تبريک هفته پژوهش و فناوري و تقدير از زحمات اعضاي هيأت علمي دانشگاه در طول يک سال گذشته، بر ضرورت انجام پژوهش‌هاي «صحيح» و «مفيد»  تأکيد کرد و گفت: پژوهش‌ «صحيح» و «مفيد»، منحصر به يک شخص نيست، بلکه منافع آن براي همه مردم است و لذا با رويکرد آينده‌نگري و  جهان شمولي تدوين مي‌شود.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه توسعه جامعه در گروه انجام تحقيقات مفيد است، اظهار داشت: بايد همه ما بررسي کنيم که در طول يک سال گذشته چقدر در توليد علم نافع تأثيرگذار بوده‌ايم و همچنين دانشگاه در اين روند به چه ميزان مؤثر بوده است.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به دستاوردهاي دانشگاه ايلام در طول يک سال گذشته، بيان داشت: دانشگاه ايلام در هجدهمين جشنواره شهيد رجايي به عنوان دانشگاه برتر کشور انتخاب شد، که اين موفقيت مرهون زحمات همه اعضاي دانشگاه است.

رئيس دانشگاه اخذ سند زمين دانشگاه ايلام درشهرک اسلاميه مهران بعد از چند دهه را يک دستاورد مهم دانست و يادآور شد: از دوره اول مديريت اينجانب (93-89)، روند حقوقي اين فرآيند آغاز گرديد و با اهتمام بيشتري که در دو سال گذشته صورت گرفت، در نهايت صدور سند زمين انجام گرفت.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به وارد شدن دانشگاه ايلام در نظام رتبه‌بندي تايمز و قرار گرفتن در بين دانشگاه‌هاي معتبر جهان، اظهار داشت: در آخرين ويرايش سال 2022 نظام رتبه بندي معتبر جهاني تايمز، دانشگاه ايلام براي اولين بار وارد اين نظام رتبه بندي شد و با کسب رتبه جهاني 1500-1201 در فهرست برترين دانشگاه‌هاي جهان قرار گرفت.

رئيس دانشگاه، افزود: همچنين در رتبه‌بندي تايمز موضوعي که در آن به صورت سالانه دانشگاه‌ها در حوزه‌هاي موضوعي مختلف ارزيابي مي‌شوند، دانشگاه ايلام  در شاخص علوم فيزيکي حائز رتبه 1000-801 شد. 

دکتر علي‌محمدي موافقت وزارت علوم کشور عراق با تحصيل دوباره دانشجويان عراقي در دانشگاه ايلام را مرهون ارتقاء رتبه علمي دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد، در کنار رايزني‌هاي انجام گرفته، ارتقاء رتبه علمي و کسب دستاوردهاي مهم ديگر در موافقت وزارت علوم عراق با تحصيل دوباره دانشجويان عراقي در دانشگاه ايلام مؤثر بود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسيني نيا مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام  با تبريک موفقيت‌هاي ارزشمند دانشگاه ايلام در طي يک سال گذشته، خواستار همدلي بيشتر اعضاي دانشگاه گرديد و يادآور شد وحدت و همدلي اعضاي دانشگاه زمينه رسيدن به اهداف را هموارتر مي‌کند.

دکتر حسيني نيا اشاره به اهميت جايگاه عالمان در اسلام، يادآور شد: طبق نظر امام صادق عليه‌السلام هرگاه انسان با ايماني از دنيا برود و يک برگ و صفحه نوشته علمي سودمند باقي گذارد، آن نوشته فرداي رستاخيز حجاب و مانعي مي‌شود بين او و آتش دوزخ و براي هر حرفي که نوشته است، شهري به وسعت دنيا در بهشت به او اختصاص خواهد يافت.

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با بيان اينکه در قرآن کريم 850 بار به علم، تفکر و اولي الباب اشاره شده است، گفت: رويکرد خاص اسلام به دانش پژوهشي، باعث تربيت هزاران عالم در جهان اسلام شد، که هر يک خود استوانه‌اي براي نشر معارف اهل بيت عليهم‌السلام بودند، چنانکه علامه اميني براي تأليف کتاب ارزشمند «الغدير» 20 سال زمان اختصاص داد و به دهها کشور مسافرت کرد و هزاران سند را مرور نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني‌نيا با تمجيد از مجاهدت شهدا که با نثار خون خود امنيت و توسعه را براي ايران اسلامي به ارمغان آوردند، يادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند، حيات يک کشور مرهون پژوهش است و لذا براي توسعه کشور بايد اهتمام بيشتري به تحقيقات علمي انجام گيرد.

در ابتداي اين مراسم دکتر «عليرضا تاب» معاون پژوهش و فناروي دانشگاه ايلام با تبريک هفته پژوهش و فناوري، يادآورد شد: استان ايلام داراي مزيت‌هايي در زمينه کشاورزي، دامپروري، نفت و گاز، مرز طولاني با کشور عراق و نقش‌آفريني در امنيت غذايي است، که مأموريت‌هاي دانشگاه ايلام نيز بر اساس اين مزيت‌ها تعريف شده است، تا دانشگاه ايلام بتواند به رسالت خود براي توسعه استان عمل نمايد.

در پايان مراسم از پژوهشگران و فناوران برگزيده دانشگاه ايلام تقدير بعمل آمد.

 

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها