En Ar

برگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام

جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد. 

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در اين جلسه با بيان اينکه جهان امروز به سرعت دچار تغيير و تحول است، گفت: اگر ملت‌ها به سمت اين تحولات حرکت نکنند، خواه ناخواه ملت‌ها تحت تأثير تحولات جهان قرار مي‌گيرند و تحولات بر آنها تحميل مي‌شود. لازمه عقلاني اين است که خود ملت‌ها خودشان به دنبال تحول در ساختار خودشان افکار و  بينش خود باشند.

رئيس دانشگاه افزود: همانطور که حضرت امام خميني (ره) بارها فرمودند، که دانشگاه مبدأ همه تحولات است، مبدا اصلي اين تحول نخبگان دانشگاهي هستند و مقام معظم رهبري بارها فرموده‌اند هدف غائي انقلاب تحقق تمدن نوين اسلامي است و به تعبير کامل‌تر تحقق تمدن نوين اسلامي ايراني است، اين آرمان و هدف به دست ما دانشگاهيان است.

دکتر علي‌محمدي تصريح کرد: ريل‌گذاري دانشگاه بايد به گونه‌اي باشد، که سمت و سوي تحولي را که ايجاد مي‌کند به تحقق تمدن نوين اسلامي منجر شود.

رئيس دانشگاه ادامه داد: نوع آموزش و کيفيت آموزش از يک سو و انجام پژوهش و رفتن به سوي فناوري از سوي ديگر در واقع چيزي است، که موجب تحقق و يا عدم تحقق آرمان‌ها مي‌شود و نکته مهم اين است، که چقدر علم را توليد کنيم و چه نوع علمي را توليد کنيم، چرا که اگر دانشگاه علم نافع توليد کند، هم مشکلات جامعه حل مي‌شود و هم شاهد توليد ثروت خواهيم بود و اين ثروت موجب استقلال کشور در همه حوزه‌ها خواهد شد.

دکتر علي‌محمدي تأکيد کرد: علم نافع هويت‌ساز است و توليد اين علم نيازمند يک آموزش مؤثر و پژوهش مناسب است.

رئيس دانشگاه ايلام با تأکيد بر اهميت دادن به مسائل زيست محيطي و منطقه‌اي پيشنهاد کرد، که مجلات مشترک در يک حوزه با حضور اساتيد منطقه پنج راه‌اندازي  و از آن نشريات و مجلات براي بين‌المللي شدن حمايت شود.

دکتر علي‌محمدي پيشنهاد کرد:  يک پايگاه براي تمامي داده در رابطه با متخصيصين و تحقيقات آنها براي دسترسي آسان راه‌اندازي، خوشه فناوري و تکميل زنجيره‌هاي مکمل در منطقه تشکيل و از راه‌اندازي نمايشگاه دائمي فناوري در مرز مهران حمايت شود.

در ادامه اين نشست دکتر تاب معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام اظهار کرد: در حوزه شرکت‌هاي دانش‌بنيان و فن‌آوران دانشگاه‌ها در گذشته يک شرکت دانش بنيان داشتيم و حالا در يک سال به 5 شرکت رسيد  و به زودي به 7 شرکت خواهد رسيد.

دکتر گفت: واحدهاي نوآوري و فناوري در گذشته 24 واحد و حالا به 50 واحد افزايش پيدا کرده و  ما موفق شديم مرکز علم و تعاون در راستاي مهارت‌افزايي و توليد تشکيل دهيم تا دانشجويان به طور مستقيم از آموزش وارد فاز توليد و رفع نيازمندي‌هاي استان شوند و مشکلات و ظرفيت‌هاي استان را پوشش بدهند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه از عملياتي نشدن مصوبات، مشخص نبودن ماموريت دانشگاه‌ها و پارک‌هاي علم و فناوري منطقه مشترک، نبود آيين‌نامه يکسان شبکه آزمايشگاهي (عدم همکاري بين دانشگاه‌ها و پارک‌هاي علم و فناوري در زمينه آزمايشگاهي)، عدم همخواني برخي چارت‌ها از جمله دفتر ارتباط با جامعه و صنعت و lT با شرح وظايف آن‌ها و ضعيف بودن همکاري بين دانشگاهي از چالش‌هاي پيش روي شورا عنوان کرد.

دکتر تاب بر انعقاد تفاهم نامه همکاري چندجانبه بين دانشگاه ها و مراکز پژوهشي و فناوران پارک‌هاي علم و فناوري منطقه، انجام تحقيقات مشترک در زمينه چالش‌هاي منطقه (گرد و غبار خشکسالي سيل و آسيب‌هاي اجتماعي)، به اشتراک گذاشتن منابع کتابخانه پژوهش و فناوري،  بومي کردن فناوري‌هاي نوين در بخش کشاورزي، تبادل استاد و دانشجو بين دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و پژوهشي منطقه، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي - پژوهشي براي ارتقا سطح دانش اعضاي هيأت علمي و دانشجويان در زمينه‌هاي مختلف و راه‌اندازي سامانه مشترک جهت تسهيل در تعاملات منطقه‌اي تأکيد کرد.

در ادامه حاضرين د ر نشست بر اساس دستور جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

  • برگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام
  • برگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام

برگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلامبرگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلامبرگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلامبرگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلامبرگزاري جلسه شو راي هماهنگي و برنامه‌ريزي منطقه پنج پژوهشي و فناوري کشور در دانشگاه ايلام

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها