En Ar

نشست هم‌انديشي استاندار ايلام و اساتيد و کارکنان دانشگاه ايلام

 

به همت دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، نشست هم‌انديشي دکتر بهرام نيا  استاندار ايلام و اساتيد و کارکنان دانشگاه ايلام با موضوع بررسي مسائل روز استان ايلام، صبح امروز در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

اساتيد و کارکنان حاضر در اين نشست، ابتدا سئوالات، نظرات و پيشنهادات مورد نظر خود را مطرح کردند و سپس دکتر بهرام نيا به صورت مبسوط پاسخ‌هاي لازم را ارائه کرد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، در اين نشست دکتر بهرام نيا استاندار ايلام، پيشرفت و تعالي کشور را در گرو فعاليت همه جانبه دانشگاهيان عنوان کرد و گفت: از نقطه‌ نظرات اساتيد و نخبگان دانشگاهي براي توسعه استان استفاده مي‌کنيم.

استاندار ايلام، افزود: شکوفايي و بروز خلاقيت جوانان مرهون تلاش‌هاي اساتيد و نخبگان در مراکز دانشگاهي است و در واقع اساتيد و نخبگان دانشگاهي راهنماي نسلي هستند، که توليد علم کرده و سرمايه و پيشرفت کشور را رقم مي‌زنند.

نماينده عالي دولت در استان با تأکيد بر الگو بودن اساتيد دانشگاه براي دانشجويان در برهه‌هاي مختلف، يادآور شد: اين الگو بودن بايد توسط اساتيد جدي گرفته شود و اين عزيزان رسالت سنگيني را بر دوش مي‌کشند، که علاوه بر آموزش و تربيت نسلي، قرار است هادي و ناجي کشور در مقايسه با ساير کشورها که ادعاي  برتري در حوزه علم و فناوري را دارند، باشند.

استاندار ايلام با تاکيد بر اينکه اساتيد و نخبگان در کنار انجام ماموريت‌هاي تخصصي خود، لازم است تعامل بيشتري با دانشجويان و گروه‌هاي اجتماعي داشته باشند، يادآور شد: امروز ايراني اسلامي از نظر توليدات علمي و مقالات رتبه 15 را در جهان داراست که جايگاه در خور توجهي است.

دکتر بهرام نيا يادآور شد: براي برون رفت از وضعيت موجود بايد از همه ظرفيت‌هاي استان استفاده نماييم و اگر بتوانيم هر چه بيشتر اتحاد و همبستگي را در سطوح مختلف افزايش دهيم، در آباداني و پيشرفت استان تسريع خواهد شد.

استاندار ايلام افزود: يکي از پتانسيل‌هاي خوب استان وجود دانشگاه‌هاي متعدد است، که بايد از اين ظرفيت براي توسعه استان بهره گرفت.

دکتر بهرام نيا در ادامه از اساتيد و نخبگان دانشگاه‌هاي استان درخواست کرد، براي رفع مشکلات موجود استان، ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود را ارائه دهند.

استاندار ايلام با بيان اينکه بهره‌گيري از ظرفيت دانشگاه‌ها، نقش مؤثري در حل مشکلات و توسعه اقتصادي کشور دارد، گفت: هيچ ممانعتي براي تشکيل نشست‌هاي، با محوريت دانشگاه در استان وجود ندارد، چرا که دانشگاه مرجع و مأمني است که آينده کشور را رقم مي‌زند.

دکتر بهرام نيا در بخش ديگري از سخنان خود در جواب سوال ارائه شده يکي از اساتيد در خصوص وضعيت سامانه گرمسيري استان، اظهار داشت: اين پروژه از سال 1391 آغاز شد و در دولت سيزدهم شتاب گرفت، که با تکميل اين پروژه 18 هزار هکتار از اراضي زير کشت آبي مي‌رود و سه هزار نفر اشتغالزايي به صورت مستقيم ايجاد خواهد کرد.

استاندار ايلام با تاکيد بر اينکه دولت سيزدهم مصمم به تکميل سامانه گرمسيري در ايلام است، افزود: در ديدار اخير با رييس جمهوري، پيگيري‌هاي لازم در اين خصوص انجام شد و قول‌هاي نيز گرفته شد، که تا پايان سال آب به پشت سد کنجانچم هدايت شود و نواقص موجود در اين مدت نيز برطرف گردد.

دکتر بهرام نيا ادامه داد: براي هدايت آب تا پشت سد کنجانچم 3500 ميليارد تومان لازم است، که قول مساعد گرفته شد؛ تا پايان امسال آب براي سامانه گرمسيري تا پشت سد کنجانچم هدايت شود.

استاندار ايلام همچنين در خصوص سؤالي در خصوص تکميل جاده ارتباطي ايلام - مهران هم، گفت: در حال حاضر تمام توان خود را براي تکميل لاينيگ تونل‌هاي مسير در اين محور بکار گرفته‌ايم، که در صورت اتمام اين کار تا پايان سال جاري عمليات روکش آسفالت هم آغاز خواهد شد.

دکتر بهرام نيا در ادامه در پاسخ به سؤال يکي از اساتيد دانشگاهي در خصوص وضعيت سيماي شهري ايلام، گفت: استانداري در امور شهرداري بصورت مستقيم دخالت نمي‌کند، اما بر امور شهرداري با جديت نظارت دارد و تا حد توان هم به شهرداري کمک مي‌کند.

استاندار ايلام در خصوص درخواست‌ها براي ترميم، اصلاح و آسفالت راه مواصلاتي شهر ايلام و دانشگاه ايلام و دانشکده دندانپزشکي ايلام نيز گفت: پوشش لايه آسفالت براي دانشگاه ايلام و دانشکده دندانپزشکي در دستور کار است.

نماينده عالي دولت در استان در خصوص عدم خدمات دهي به خانه باغ‌هاي واقع در شهرک صنعتي ايلام، بيان داشت: خدمات آب و برق و گاز خانه باغ قطع شده است و بايد به سرعت تعيين تکليف شوند و هر کسي هم بيش از 2 سال اگر زميني در شهرک صنعتي را تحويل گرفته و آغازبکار نکرده باشد، زمين طبق قانون از وي پس گرفته مي‌شود.

دکتر بهرام نيا همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص تبديل وضعيت کارکنان جامعه ايثاگري هم، گفت: از نظر تبديل وضعيت ايثارگران در کشور رتبه نخست کشور را کسب کرديم و هيچ مانعي براي تبديل وضعيت ايثارگران نداريم.

در ابتداي اين نشست دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه دانشگاه در کنار وظايف آموزشي و پژوهشي و اهتمام به کارآفريني، بايد در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي ورود پيدا کند، گفت: يکي از مسئوليت‌هاي اجتماعي دانشگاه، مشورت دهي است، که مشاوره به مسئولان، آنها را در امر تصميم‌سازي و تصميم‌گيري کمک مي‌کند.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه اتخاذ تصميم درست در هر زمينه‌اي نيازمند بررسي همه جانبه است، اظهار داشت: مشورت و رايزني با صاحب‌نظران و نخبگان جامعه، مي‌تواند راهگشا باشد.

رئيس دانشگاه، با اشاره به اهميت مسئوليت‌پذيري در سيره امام علي (ع)، بيان داشت: امام علي (ع) در نامه‌اي به اشعث بن قيس فرماندار آذربايجان فرموده است «پست فرمانداري براي تو وسيله آب و نان نخواهد بود، بلکه امانتي در گردن تو است، و تو بايد از فرمانده و امامت اطاعت کني.
تو حق نداري نسبت به رعيت استبداد ورزي، و بدون دستور به کار مهمي اقدام نمايي، در دست تو اموالي از ثروت‌هاي خداي بزرگ و عزيز است، و تو خزانه دار آني تا به من بسپاري».

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه از منظر امام علي (ع)، قلمرو مسئوليت انسان، فراتر از جامعه انساني است، گفت: بر طبق سيره امام (ع)، تمامي انسان‌ها در هر جايگاهي، نه تنها نسبت به جامعه و افراد، بلکه نسبت به حيوانات هم مسئوليت دارند.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در سيره امام (ع) هر کسي و در هر مقامي نسبت به عملکرد خود بايد پاسخگو باشد، اظهار داشت: از منظر امام (ع)، قلمرو مسئوليت انسان، فراتر از جامعه انساني است و لذا وجوه پاسخگويي نيز متفاوت است و شامل: ارائه بيلان کار (کارنامه)، ارتباط مستمر و بي واسطه با مردم، تعيين جلسات و زمان‌هاي مختلف براي پاسخگويي و اعلام آمادگي براي شنيدن ديدگاه‌ها مي‌شود.

 

نشست هم‌انديشي استاندار ايلام و اساتيد و کارکنان دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها