En Ar

برگزاري مراسم استقبال از پيکر مطهر شهداي گمنام در دانشگاه ايلام بمناسبت سالگرد تدفين شهداي گمنام دانشگاه ايلام

به همت دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام و اداره شاهد و ايثارگر، مراسم استقبال از پيکر مطهر دو شهيد گمنام، شب گذشته در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در اين مراسم با اشاره به سالروز تدفين دو شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه ايلام در دوره مديريت قبلي خود در سال 1391، اظهار داشت: رايزني‌هاي گسترده و مستمري  انجام شد تا دانشگاه ايلام مفتخر به ميزباني اين دو شهيد والامقام گرديد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به جايگاه والاي شهدا در اسلام، گفت: رسول خدا (ص) مي‌فرمايد: «بالاتر از هر كار خير و نيكي، نيكي برتري وجود دارد، تا مي‌رسد به آنجايي كه فردي در راه خدا كشته و شهيد مي‌شود، آن هنگامي كه شهادت امضا و محقق شد، بالاتر از آن، نيكي و مقام و منزلتي وجود ندارد»، و لذا شهدا امتيازتي استثنايي در روز قيامت دارند، که ديگران فاقد آن هستند.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: ورود به بهشت قبل از انسان‌هاي ديگر، ميزباني خصوصي آنان از طرف خداوند و پذيرش شفاعت آنها سه امتياز مخصوص شهداست.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به فرموده حضرت امام خميني (ره)، که «شهيد نظر مي‌کند به وجه الله»، بيان داشت: براي شهدا حجاب برداشته مي‌شودو حقيقت هستي نمايان مي‌گردد.

رئيس دانشگاه ايلام با تأکيد بر مطالعه سيره شهدا، يادآور شد: اکثريت شهدا در وصيت نامه‌هاي خود بر تبعيت از ولايت فقيه با عنوان رمز رسيدن به سعادت تأکيد کرده‌اند.

در ادامه مراسم کليپ تدفين دو شهيد گمنام دانشگاه ايلام در 29 آذر 1391پخش شد و سپس در فضايي معنوي پيکر مطهر دو شهيد گمنام تازه تفحص شده بر دوش دانشجويان دانشگاه تا محل مزار شهداي گمنام تشييع شد.

برگزاري مراسم استقبال از پيکر مطهر شهداي گمنام در دانشگاه ايلام بمناسبت سالگرد تدفين شهداي گمنام دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها