En Ar

انتخابات

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام:

مردم با حضور حداکثري در انتخابات بار ديگر نظام اسلامي را بيمه خواهند کرد

مردم با حضور حداکثري در انتخابات بار ديگر نظام اسلامي را بيمه خواهند کرد

ايسنا/ايلام مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام گفت: مردم با حضور حداکثري خود در انتخابات آينده بار ديگر نظام را بيمه و توطئه‌هاي دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر «غلامرضا غياثي» در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد:  هر مجموعه براي مديريت نياز به تدبير دارد و اين تدبير اهميت شاخص‌ها را براي ما بازگو مي کند و مقوله رياست جمهوري از اين قاعده مستثنا نيست هر کسي که مي‌خواهد رئيس جمهور شود بايد ويژگي‌هاي متناسب با اين مسئوليت را داشته باشد.

وي گفت:  اين ضرورت عقلي و تجربه است و همه به آن اذعان دارند در تاريخ اسلام اين موضوع را تحت عنوان ولايت و خلافت مي‌بينيم خود پيامبر(ص) در دفعات متعدد رسالتش را به پيمان گذاشت و بيعت پيغمبر بر اساس اين بود که مشارکت و جذب اجتماعي و همراهي مردم با رسالت ايجاد شود در حالي که ولايت يک جايگاه انتصابي است اما همراهي مردم براي انجام امور ضروري است و بايد اين پذيرش ايجاد شود.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با اشاره به نقش عملکرد مسئولان نظام در مقبوليت بيشتر نظام در بين مردم ، گفت:  ولي‌فقيه مشرف هادي و جهت دهنده است و انتخابات رياست جمهوري در جمهوري اسلامي به منظور تعيين و انتخاب مردم براي تصدي قوه مجريه جمهوري اسلامي ايران است، اينجا موضوع خاص است و رئيس‌جمهور سطحي از اختيارات ولايت را در دست دارد.

غياثي ادامه داد:  رئيس جمهور اسلامي ايران بعد از انتخاب توسط مردم مشروعيت حکمش توسط ولي‌فقيه تنفيذ شود يعني بخشي از اختيارات  ولايت فقيه که اختيارات مطلق است به رئيس جمهور داده مي‌شود که اين بخشي از  نگاه مرحوم حضرت امام است که در منابعي مانند کتاب «ولاها و ولايت‌ها»، و کتاب «پيرامون انقلاب اسلامي» شهيد مطهري و  کتاب‌ «ولايت‌فقيه» آيت‌الله‌ جوادي آملي به اين مهم اشاره شده و براي پژوهندگان راهگشا است.

وي  ادامه داد: جمهوري اسلامي پس از ساليان سال يک نظام و حاکميت جديد را به جهان عرضه کرد که از يک طرف اين حاکميت  مبتني بر احکام الهي و  محتواي قرآني است و از يک طرف داراي يک ساختار اجتماعي به‌روز و اصل تفکيک قوا به خوبي در آن اجرا شده است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام تصريح کرد:  بر اين اساس نقش  مردم در اين زمينه بسيار تعيين کننده است و در واقع نقش مردم پناهگاه حاکميت اسلامي است و  نگاه به آحاد اجتماعي يک نگاه قرآني است که به نظام مشروعيت مي‌دهد و که اين نوع نگاه در قالب انتخابات خود را نشان مي‌دهد.

غياثي با تاکيد بر نقش دانشگاهيان و حوزويان و نخبگان در تبيين اهميت نقش مردم در انتخابات ، گفت: مردم بايد بر اساس تحليل و شناخت انتخاب و از اين حقي که دارند به خوبي استفاده کنند.

وي تاکيد کرد: لازم است کانديداهاي رياست جمهوري هم وعده‌هاي خود را  چارچوب قانون اساسي بيان کنند و هم بعد از انتخاب از تمام ظرفيت‌ها براي خدمت به مردم استفاده کنند و احزاب نيز به دور از تنگ‌نظري‌ها و منيت‌هاي سياسي با رييس جمهور منتخب که تا کمتر از دو هفته ديگر انتخاب مي‌شود براي حل مشکلات جامعه در عرصه‌هاي گوناگون همکاري کنند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام تاکيد کرد: مردم ايران اسلامي در 28 خرداد امسال با حضور حداکثري خود در انتخابات آينده بار ديگر نظام را بيمه و توطئه‌هاي دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

انتهاي پيام

انتخابات
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها