En Ar

آيت‌الله نوري همداني:ولايت‌فقيه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است

 آيت‌الله نوري همداني با بيان اينکه مساله ولايت از آفتاب هم روشن‌تر است، گفت: آيت‌الله خامنه‌اي نائب امام زمان (عج) و ولايت‌فقيه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است

 

به گزارش خبرنگار گروه «حماسه و مقاومت» باشگاه خبري فارس «توانا»، آيت‌الله نوري همداني در برنامه ديدار خادمين جبهه جهادي منتظران جبهه خورشيد که ظهر امروز در بيت وي صورت گرفت، اظهار داشت: ولايت‌فقيه در بحث کلامي، قرآني، تاريخي و تجربي مطرح بوده است. در بحث کلامي درباره لطف و توجه پروردگار به بشر قوانيني وضع شده که راه زندگي انسان را در همه ابعاد نشان مي‌دهد.

وي ادامه داد: در علم کلام و فلسفه ثابت شده است که خداوند متعال اراده تکويني و تشريعي دارد؛ خداوند در اراده تکويني خود دنيا را با اين وسعت آفريده است؛ فضايي که ميلياردها ستاره و کهکشان در آن وجود دارد به طوري که زمين يک نقطه از اين عالم است از اراده تکويني پروردگار سرچشمه گرفته؛ بنابراين در قرآن کريم آمده است در اين عالم هستي نقص و اختلالي ديده نمي‌شود.

آيت‌الله نوري همداني بيان داشت: خداوند در اراده تشريعي براي انسان‌ها قوانيني براساس فطرت آنها وضع کرده است که عمل کردن به آن قوانين سعادت‌بخش است.

وي خاطرنشان کرد: قوانين الهي در همه ابعاد از جمله بعد فرهنگي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي، جهادي و اخلاقي وضع شده است و خداوند حکيم در تمام اين ابعاد وظايفي را معين کرده است.

آيت‌الله نوري همداني يادآور شد: يکي از ابعاد نظام جهان هستي موضوع حکومت است چون انسان‌ها از زماني که پا در تمدن نهاده‌اند به اين نتيجه رسيده‌اند که حاکمي بايد در اجتماع‌شان باشد همان طور که براساس فلسفه در بدن انسان روح بر ساير اعضاء حاکم است انسان‌ها نيز به رهبر و راهنما احتياج دارند تا به خطا و اشتباه نروند در واقع نياز به رهبر بيش از نيازهاي ديگر است.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي رهبر براساس قرآن کريم گفت: فقيه بودن و شناخت احکام الهي، تقوي در حد عدالت کامل، مدير و مدبر بودن و شجاعت در برابر دشمنان از ويژگي‌هاي رهبر جامعه و حکومت اسلامي است که مصداق اين ويژگي‌ها را در امام خميني (ره) و آيت‌الله خامنه‌اي که امروز رهبري جامعه اسلامي را برعهده دارند مي‌بينيم.

وي با بيان اينکه مساله ولايت از آفتاب هم روشن‌تر است، گفت: آيت‌الله خامنه‌اي نائب امام زمان (عج) و در کل دنيا فرمانده کل قوا است.

آيت‌الله نوري همداني اظهار داشت: حضرت امام خميني(ره) فرمودند: "ولايت فقيه همان ولايت رسول‌الله (ص) است" اين جمله بسيار پرمعناست يعني مخالفان ولايت رسول‌الله که شامل ناکثين، نارقين و قاسطين بودند امروز همان‌ها مخالفان ولايت فقيه هستند.

وي خاطرنشان کرد: ولايت‌فقيه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است امروز هم که مي‌بينيم محرومان و مستضعفان متشکل‌تر و مستکبران منفورتر مي‌شوند، از نشانه‌هاي امام زمان (عج) است.

آيت‌الله نوري همداني در ادامه خطاب به خادمين جبهه جهادي منتظران خورشيد، گفت: براي رسيدن به کمال نماز را اول وقت بخوانيد؛ روز خود را با خواندن آيات قرآن کريم آغاز کنيد؛ بهترين اوقات وقت سحر است اين زمان را با تهجد به خودسازي بپردازيد و در انتظار ظهور حضرت مهدي‌ (عج) باشيد و بدانيد که اين انقلاب به انقلاب حضرت مهدي متصل مي‌شود.

آيت‌الله نوري همداني:ولايت‌فقيه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است آيت‌الله نوري همداني:ولايت‌فقيه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است آيت‌الله نوري همداني:ولايت‌فقيه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است آيت‌الله نوري همداني:ولايت‌فقيه زمينه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها