En Ar

فرمانده معظم كل قوا در سالروز حماسه فتح خرمشهر:

 همزمان با اولين روز از ماه رجب و سالروز ميلاد حضرت امام محمد باقر(ع)  و همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، امروز مراسم دانش آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(ع) با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد. فرمانده کل قوا در ابتداي ورود به دانشگاه امام حسين(ع)، با حضور در مزار شهداي گمنام و قرائت فاتحه ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند. رهبر انقلاب اسلامي سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند. حضرت آيت الله خامنه اي در سخناني در اين مراسم، عزت و اقتدار روزافزون ملت ايران را نتيجه پايداري و ايستادگي در مسير بيعت الهي دانستند و تأكيد كردند: ملت پيشگام ايران در دهه پيشرفت و عدالت حركت پرشتاب خود را به سوي پيشرفت هاي بيشتر و تحقق عدالت ادامه مي دهد و جبهه ظلم و استكبار و زورگويي برخلاف هياهوي ظاهري، رو به ضعف و اضمحلال است. ايشان با تأكيد بر اينكه ملت ايران به آينده اميدوار است و افق آينده به او لبخند مي زند، افزودند: جوانان سرافراز كه كشور متعلق به آنان است بايد مسير پيشگامي ملت ايران را روزافزون ادامه دهد تا تعالي امت اسلامي تحقق يابد.

رهبر انقلاب اسلامي مسير حركت به سمت قله هاي سعادت را به بركت مجاهدت نسل گذشته هموار خواندند و خاطرنشان كردند: البته هموار بودن مسير به معناي نبود سختي و زحمت نيست بلكه ادامه مسير همچنان نيازمند پايداري و استقامت است.

فرمانده كل قوا همچنين با تجليل از پايداري نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسيج در بيعت الهي تأكيد كردند: نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس تجربه هاي ماندگاري از خود بر جاي گذاشتند كه بايد همواره از آنها استفاده شود و چراغ راه آينده باشد. در اين مراسم سردار سرلشگر جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با ارائه گزارشي از آمادگي هاي نيروهاي چهارگانه سپاه و سازمان بسيج و ارتقاء سطح توانمنديهاي آنها در چارچوب دکترين دفاعي نظام اسلامي، به برنامه هاي آموزشي سپاه در قالب نظام جامع تربيت و آموزش اشاره کرد.

دريادار پاسدار مرتضي صفاري فرمانده دانشگاه افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(ع) نيز گزارشي از برنامه هاي علمي، آموزشي و رزمي اين دانشگاه ارائه کرد.

در اين مراسم همچنين جمعي از فرماندهان، اساتيد، دانشجويان، ايثارگران و خانواده هاي شهداي سپاه هداياي خود را از دست رهبر معظم انقلاب اسلامي دريافت كردند و نمايندگان دانش آموختگان و دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) مفتخر به دريافت درجه و سردوشي شدند.

در ادامه طرح ميداني «نَحنُ عمار» بوسيله دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) اجرا شد. اجراي تمرينات رزمي بخش ديگري از برنامه هاي دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) بود. در پايان اين مراسم يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

فرمانده معظم كل قوا در سالروز حماسه فتح خرمشهر: فرمانده معظم كل قوا در سالروز حماسه فتح خرمشهر: فرمانده معظم كل قوا در سالروز حماسه فتح خرمشهر: فرمانده معظم كل قوا در سالروز حماسه فتح خرمشهر:
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها