En Ar

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با تجليل از دانشجويان برتر دانشگاه برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور مهندس عباس زاده مشکيني استاندار ايلام، آقاي کريمي معاون سياسي و امنيتي استانداري، دکتر عسکري معاون برنامه­ريزي استانداري، دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، روساي  دانشگاهها و مراکز آموزش عالي استان، معاونين دانشگاه و جمع زيادي از دانشجويان در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

دکتر علي‌محمدي رييس دانشگاه   در ابتداي اين مراسم ضمن عرض خوش آمدگويي به حضار حاضر در مراسم علي الخصوص استاندار محترم ايلام اظهار کرد: هويت 16 آذر استکبار ستيزي است و امروز آمريکا در راس استکبار جهاني قرار دارد و اگر کسي درصدد تحريف اين ماهيت باشد به دانشجوياني که در سال 1332 به شهادت رسيدند دهن کجي کرده است .

وي با بيان اين‌که صحيح نيست که در روز مبارزه با استکبار جهاني به شکلي رفتار شود که مطابق منافع استکبار باشد، تصريح کرد: در سايه بيداري دانشجويان امروز، چنين نخواهد شد.

رياست دانشگاه ادامه داد: دشمنان همواره به دشمني خود ادامه مي‌دهند و فقط شيوه مبارزه در زمان‌هاي گوناگون متفاوت است و امروز دشمن با جنگ اقتصادي پا به صحنه گذاشته است، و اين وضعيت ايجاب مي‌کند که دانشجويان شناخت و بصيرت خود را افزايش دهند و با مطالعه و رصد کردن اخبار، آگاهي خود را بالا ببرند.

دکتر علي‌محمدي با بيان اين‌که رسالت دانشگاهيان اين است که در جنگ اقتصادي دشمن، با مسوولان همراهي و همکاري کنند و براي دور زدن تحريم‌ها راهکار ارائه دهند، تصريح کرد: مبارزه ريشه‌اي با تحريم‌ها در بستر اقتصاد مقاومتي شکل مي‌گيرد که کاهش وابستگي به نفت، آموزش و حرکت با نشاط علمي که به توليد علم منتج شود و صبر و تحمل در مقابل سختي‌ها از ملزومات حرکت در اين بستر مهم است.

ايشان موفقيت انجمن‌هاي علمي دانشگاه در "جشنواره حرکت" را موفقيتي بزرگ دانست و تصريح کرد: کانديدا شدن دانشگاه ايلام در بين 12 دانشگاه براي انتخاب دانشگاه برتر فرهنگي را از رويکرد‌هاي فرهنگي دانشگاه به عنوان يکي از آرمان‌هاي حضرت امام خميني(ره) براي دانشگاه‌ها عنوان و از زحمات دست اندرکاران فرهنگي دانشگاه تقدير کرد.

 در ادامه اين مراسم مهندس محمود عباس‌زاده مشکيني استاندار ايلام با يادآوري واقعه تاريخي 16 آذر1332 اظهار کرد: 16 آذر سال 1332 به عنوان يک روز تاريخي و نماد استکبارستيزي از ذهن ملت ايران زدوده نخواهد شد.

وي با بيان اين‌که امروز آمريکا مظهر استکبار است، دليل نماد بودن اين کشور به عنوان "استکبار" را اعتراف‌هاي سياستمداران آمريکايي، آثار سياست‌هاي اين کشور در جهان و درک کردن اين حقيقت توسط دنيا دانست و تصريح کرد: دو سال پيش کاخ سفيد سندي را تحت عنوان "راهبرد امنيت ملي آمريکا " در 2010 منتشر کرد که در اين 50 صفحه سند، 60 و چند بار اصطلاح "رهبري آمريکا بر دنيا " مطرح شده است و پروژه جمعيت‌زدايي اين کشور استعماري نيز دليلي بر اين مدعاست که توسط خود آنها اعلام شده است.

استاندار ايلام با طرح اين سوال که چرا آمريکا با ايران سر جنگ دارد؟ ادامه داد: با پيروزي انقلاب اسلامي بر پايه معنويت، آمريکا يکي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي مهم خود را که در خدمت سياست‌هاي استعماريش بود از دست داد و از همين زمان دشمني آمريکا با ملت ايران آغاز شد.

وي الهام بخش بودن ايران از نظر ايدئولوژيک براي مقابله با استکبار را از ديگر دلايل اين مبارزه عنوان و تصريح کرد: دشمن چون از گفتمان ملت ايران هراس دارد به هر شکل ممکن در پي ضربه زدن است و امروز با جنگ اقتصادي وارد اين ميدان مبارزه شده است که با بيداري و پشتکار جوانان و دانشجويان ايراني مانند هميشه راه به جايي نخواهد برد.

لازم به ذکر است  در پايان اين مراسم پس از مداحي ذاکر اهل بيت جناب آقاي ابراهيمي به مناسبت ايام جانسوز شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله از دانشجويان فعال در انجمن علمي "جنگل و مرتع" و " زيست شناسي" که در جشنواره سراسري حرکت موفق به کسب عنوان شده بودند و از ساير دانشجويان برتر در عرصه‌هاي علمي و ورزشي دانشگاه تقدير شد. و تجليل از فعالين فرهنگي دانشگاه به بنامه ديگري موکول گرديد.

 

مراسم  بزرگداشت روز دانشجو با تجليل از دانشجويان برتر دانشگاه برگزار شد. مراسم  بزرگداشت روز دانشجو با تجليل از دانشجويان برتر دانشگاه برگزار شد. مراسم  بزرگداشت روز دانشجو با تجليل از دانشجويان برتر دانشگاه برگزار شد. مراسم  بزرگداشت روز دانشجو با تجليل از دانشجويان برتر دانشگاه برگزار شد.
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها