En Ar

گزارش کامل اختتاميه اردوي جهادي بسيج دانشجويي دانشگاه با حضور استاندار ايلام

اختتاميه اردوي جهادي دانشجويان بسيج دانشجويي دانشگاه در تاريخ چهارشنبه24/6/1391 با حضور مهندس اعلايي استاندار محترم ايلام،سردار کاکي فرمانده محترم سپاه استان ايلام، آقاي کوخايي زاده مدير کل امور دانشجويي، آقاي فتاحي مدير کل روابط عمومي، دکتر احمدي مسئول بسيج دانشجويي استان ايلام در جمع مردم  روستاهاي عمارت، بوژان و گورطوطي برگزار شد. در هنگام ورود استاندار و فرمانده سپاه، مسئولين از تعداد سه خانواده مستضعف بازديد و در جريان مشکلات معيشتي آنان قرار گرفتند و هدايايي به آنان اهداد گرديد. سپس حضار به اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام والمسلمين فراهاني پرداختند و بعد از صرف شامي ساده که توسط خواهران جهادگر بسيجي آماده شده بود برنامه اصلي اختتاميه آغاز شد. در ابتداي اين مراسم انصاري مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه به ارائه گزارشي از برنامه هاي اردوي جهادي پرداخت، سپس آقاي کوخايي زاده ضمن عرض خيرمقدم به حضار و مسئولين استاني و لشکري و عرض سلام دکتر علي محمدي رياست دانشگاه به حضار به ارائه  توضيحات تکميلي درباره چگونگي برگزاري اردوي جهادي دانشجويان توسط بسيج دانشجويي پرداخت و گفت: اردوي جهادي در مناطق محروم يکي از برکات جمهوري اسلامي است که بهترين باقيات الصالحات براي افراد شرکت کننده است. کوخايي زاده با بيان اينکه مشکلات روستاها حل نمي شود مگر با همکاري و همدلي مسئولين مربوطه و مردم گفت: اينکه امروزه شاهد حضور بالاترين مقامات استاني در روستاها هستيم يکي از نعمت هاي مهم الهي و برکات وصف ناپذير انقلاب اسلامي است که بايد قدردان آن باشيم. در ادامه سردار کاکي به ارائه گزارشي از وضعيت اردوهاي جهادي در سطح استان پرداختند و ار دانشجويان شرکت کننده در اين اردو تشکر کردند. در ادامه برنامه گروه سرودي که توسط دانشجويان ار نوجوانان روستا تشکيل شده بود به اجراي برنامه خود پرداختند که تحسين استاندار را به همراه داشت. در پايان برنامه پس از ارائه مشکلات روستاهاي مذکور و پخش کليپي در همين رابطه استاندار سخنراني خود را شروع کردند. استاندار ضمن تشکر از دانشگاه ايلام به خاطر برگزاري مناسب و درخور اردوي جهادي و ابراز خرسندي از حضور در روستاها خواستار تقويت و فزوني اينگونه برنامه هاي جهادي شد. مهندس اعلايي ضمن ارائه گزارشي از وضعيت روستاها و جلساتي در زمينه محروميت زدايي از روستاها گفت:محروميت زدايي روستاها با مشارکت مردم و اردوهاي جهادي ميسر است.    

استاندار ايلام با اشاره به نقش اردوهاي جهادي در رشد و توسعه روستاهاي استان و کشور، بر تعامل و مشارکت مردم با گروه هاي جهادي و در راستاي رفع محروميت در روستاها تأکيد کرد.

مهندس اعلايي  ضمن تسليت شهادت امام جعفر صادق(ع) به تشريح شخصيت معنوي و اخلاقي ايشان پرداخت و اظهار داشت: همه ي ما بايد آموزه هاي دين مبين اسلام را با نهايت دقت و ظرافت مورد توجه قرار دهيم، چرا که وارثين مذهب غني و ناب تشيع هستيم و متناسب با اين فرهنگ و مذهب، تمام امور دنيوي و اخروي خود را برقرار سازيم.

وي در ادامه شيعه جعفري را مذهبي آزاد انديش و سرشار از علوم مختلف عنوان کرد و گفت: يکي از خصوصيات بارز مذهب تشيع اين است که به تفکر و تعقل توجه فراوني معطوف داشته و آن را لازمه انجام هر کاري محسوب نموده است.

اعلايي با بيان اينکه مذهب شيعه در عمل، مردم مدار بودن مي باشد، ابراز داشت: اين مذهب نگاه بسيار ارزنده و بي نظيري به مفاهيم، اخلاق و عمل دارد و نمونه اي از آن، ديدگاه امام جعفر صادق(ع) مي باشد که بهترين اعمال را در شاد و مسرور نمودن، مرتفع ساختن گرفتاري ها و دادن بدهي به مومنان دانسته اند که اين موارد بايد به بهترين شکل ممکن در ميان پيروان اين بزرگوار عملي گردد.

وي تصريح کرد: شيعه جعفري با توجه به تعاليم ديني و مذهبي، بايستي نسبت به پيرامون خود بي تفاوت نباشد و از اوضاع و احوال ديگر برادران و خواهران ديني خود مطلع باشد و در صورت بروز مشکل و مانعي براي مومنان ديگر بايد به ياري وي بشتابد، چرا که اين مسئله در مذهب تشيع بسيار سفارش شده است.

استاندار ايلام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه همه ما نسبت به همديگر مسئوليم و در حقوق خود، بايد حق ديگران را نيز رعايت نماييم، تأکيد کرد: در حقوق  ما حق بسياري از افراد جامعه نيز نهفته است و لازم است که در راستاي اين مقوله مواظبت و مراقبت بيشتري به عمل بياوريم و اردوهاي جهادي که از اهداف آن کمک به ساير همنوعان و افراد مومن جامعه است، تقويت گردند تا علاوه بر اينکه نواقص و نارسايي ها را برطرف نماييم، بتوانيم استان را به سوي تعالي و موفقيت پيش ببريم، چرا که خداوند در قرآن نيز سفارش نموده است که سرنوشت هيچ قومي را تغيير نخواهد داد مگر اينکه خودآنان بخواهند.

وي در ادامه افزود: همه ما مسئوليت اجتماعي نسبت به جامعه داريم و بايد نسبت به نعمت ها و ظرفيت هايي که از سوي خداوند متعال به ما ارزاني شده، نهايت استفاده لازم را ببريم.

استاندار ايلام با بيان اينکه بسياري از امور با اعتبارات دولتي حل نخواهد شد، اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفيت ها و توانمندي ها براي آباداني سرزمين خود، خصوصا روستاها بيش از گذشته مدنظر قرار گيرد.

وي تشريح کرد: براي عمران و آباداني روستاها بايد از توانمندي هاي قشر تلاشگر و متعهد دانشجوي استان در قالب اردوهاي جهادي استفاده گردد.

اعلايي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: خوشبختانه عمران و آباداني روستاها در حال حاضر از رشد کم نظيري برخوردار است که در طرح هادي روستاهاي استان شاهد اقدامات بسيار خوبي بوده ايم و همچنين براي مسئله کم آبي روستاها برنامه هايي تدارک ديده شده است که در سايه همدلي و مشارکت همه جانبه محقق خواهند شد.

                                                                                    

گزارش کامل اختتاميه اردوي جهادي بسيج دانشجويي دانشگاه با حضور استاندار ايلام گزارش کامل اختتاميه اردوي جهادي بسيج دانشجويي دانشگاه با حضور استاندار ايلام گزارش کامل اختتاميه اردوي جهادي بسيج دانشجويي دانشگاه با حضور استاندار ايلام گزارش کامل اختتاميه اردوي جهادي بسيج دانشجويي دانشگاه با حضور استاندار ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها