En Ar

اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد

اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي منطقه پنج کشور با حضور مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش خبرنگار فرهنگي ، اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي منطقه پنج کشور، با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، مهندس عسکري مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  در اين نشست، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، با ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست در دانشگاه ايلام و با تشکر از مجموعه وزارت علوم در تفويض اختيار و تشکيل شوراي مناطق دانشگاه هاي کشور، بيان داشت: با توجه به وجود علائق، خواسته ها و برنامه هاي مشترک، سياست وزارت علوم در تفويض اختيار به مناطق به نتيجه خواهد رسيد و ان شاء الله با کمک و همراهي يکديگر دانشگاه هاي ما در تراز جمهوري اسلامي ارتقاء پيدا کنند.

  رئيس دانشگاه با اشاره به راهبرد اصلي دانشگاه ايلام در تحقق «دانشگاه فرهنگي»، اظهار کرد: سياست اصلي دانشگاه ايلام توسعه متوازن حوزه هاي پنج گانه آموزشي، پژوهشي، پشتيباني و منابع انساني، فرهنگي و اجتماعي و دانشجويي در کنار هم است و براي همين همه معاونت ها از جايگاه واحدي برخوردار مي باشند.

  دکتر علي اکبري، افزود: ما اعتقاد راسخ داريم که با فرهنگ سازي مي شود، امور را پيش برد و فرهنگ پيشران برنامه هاي دانشگاه ايلام است و  براي تحقق اين مهم، معاونت فرهنگي و اجتماعي در متن تصميم سازي و تصميم گيري هاي دانشگاه حضور دارد.

  رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه، با تمجيد از نقش پدرانه مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، تأکيد کرد: به جهت شناخت عميق و دقيقي که حجت الاسلام غياثي مسئول محترم نهاد نمايندگي،  از دانشگاه و مسائل دانشگاهيان دارند؛ معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با هم تعامل، همراهي و همکاري دوسويه اي دارند که اين امر نقش کليدي در توسعه و پيشبرد برنامه ها و فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه دارد.

  رئيس دانشگاه با اشاره به حضور سلايق مختلف در بين دانشجويان و در اجراي برنامه هاي فرهنگي، بيان کرد: در اجراي برنامه هاي فرهنگي، دانشکاه ايلام بر سه اصل تکثر، تنوع و دانشجو محوري تأکيد دارد و در اين راستا فضا براي حضور و فعاليت سليقه هاي مختلف و متفاوت در دانشگاه فراهم شده است.

  دکتر علي اکبري، افزود: اعتماد به دانشجويان زمينه بروز مشارکت، خلاقيت و نوآوري را در بين آنان فراهم کرده است و براي نمونه کانون تئاتر که زماني تعطيل شده بود و کانون موسيقي، الان در سطح بالايي به اجراي برنامه مي پردازد که مورد استقبال گسترده دانشجويان قرار مي گيرد.

  رئيس دانشگاه در ادامه نقش شوراي فرهنگي را در ارتقاء سطح برنامه هاي فرهنگي دانشگاه ايلام مثبت و مهم ارزيابي کرد و گفت: حضور متداوم اکثريت اعضاء در جلسات اين شورا، استفاده از تمام ظرفيت و اختيارات، قائل نبودن به محدودت در بودجه فرهنگي، اعتماد به دانشجويان و محدود نکردن سلايق؛ زمينه  کارآمدي شوراي فرهنگي دانشگاه را فراهم کرده است.

   رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه، تصريح کرد: ما در کنار اينکه قائل به محدوديت در هزينه هاي فرهنگي نيستيم، اما به اقتصاد مقاومتي هم باور داريم و در اين راستا براي کاهش هزينه ها و مديريت اعتبارات فرهنگي، از ظرفيت و قابليت هاي دانشجويان در اجراي برنامه هاي مختلف استفاده کرده ايم، تا مشکلات مالي مانع توسعه فعاليت هاي فرهنگي و تحقق شعار «دانشگاه فرهنگي» نشود.

در ادامه حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در سخنان کوتاهي ضمن خير مقدم به حاضرين در اين نشست و تأييد سخنان دکتر علي اکبري در زمينه توسعه مطلوب فعاليت هاي فرهنگي در دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: دانشگاه ها براي اينکه در تراز جمهوري اسلامي قرار بگيرند، بايد بعد تربيتي و مهارتي را دربين دانشجويان تقويت کنند، که اين رسالت مهم بر عهده معاونت هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاست و در سند اسلامي شدن دانشگاه ها هم بر آن تأکيد شده است.

 حجت الاسلام غياثي تصريح کرد: بحمدالله اين رسالت در دانشگاه ايلام محقق شده و ما اعتقاد داريم دانشجويان، فرزندان ما هستند و وظيفه داريم در زمينه تربيت آنان اهتمام جدي داشته باشيم.

 در ادامه اين نشست مهندس عسکري، مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با تشکر از ميزباني خوب دانشگاه ايلام، از دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه تمجيد کرد و ايشان را يک سرمايه ارزشمند براي مجموعه آموزش عالي کشور دانست که در تراز يک مدير آکادميک قرار دارد که متن سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي گردد.

در ادامه بر اساس دستورالعمل مربوطه، معاونين و مديران دانشگاه هاي منطقه پنج کشور به رايزني و تبادل نظر پرداختند.

شايان ذکر است قبل از آغاز نشست، مهندس عسکري مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه به همراه معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي منطقه پنج کشور در محل مزار شهداي گمنام دانشگاه ايلام حضور يافتند و با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهيدان اداي احترام کردند.

اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد اولين نشست شوراي معاونين و مديران فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها ي منطقه پنج کشور در دانشگاه برگزار گرديد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها