En Ar

تقدير معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از دانشگاه ايلام و مجموعه آموزش عالي استان به جهت خدمات رساني به زائرين اربعين

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم رئيس ستاد ملي اربعين دانشگاهيان کشور در سفر يک روزه خود به استان ايلام، بصورت ويژه از اهتمام و خدمات رساني دانشگاه ايلام و مجموعه آموزش عالي استان به زائرين اربعين تقدير کرد.

 

 به گزارش خبرنگار فرهنگي، دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و رئيس ستاد ملي اربعين دانشگاهيان کشور در نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام که عصر ديرور در دانشگاه ايلام برگزار گرديد، ضمن تقدير از زحمات دانشگاه ايلام و مجموعه آموزش عالي استان ايلام در اهتمام به خدمات رساني به زائرين اربعين، به تصادف اتوبوس دانشجويان دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در در اين ايام اشاره کرد و سلام و تقدير ويژه دکتر غلامي مقام عالي وزارت علوم را به دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام و مجموعه دانشگاه علوم پزشکي ايلام به جهت اهتمام در پي گيري امور مربوط به اين تصادف ابلاغ کرد.

 دکتر غفاري با استقبال از پيشنهادات دکتر علي اکبري براي احداث اردوگاه فرهنگي اربعين در مرز مهران و اعزام زائرين دانشگاهي در طول سال به عتبات عاليات، تأکيد کرد به صورت جدي اين موضوعات را در وزارت علوم، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ستاد ملي اربعين پي گيري خواهد کرد و در ادامه با اشاره به خدمات رساني خوب موکب هاي دانشگاهي به زائرين پياده روي اربعين، بيان کرد: با توجه به جايگاه نخبگي دانشگاه‎ها در سطح جاعه، نوع خدمات رساني موکب‎هاي دانشگاهي بايد با ساير مجموعه‎ها متفاوت باشد  و دانشگاهيان بايد با نگاه معرفتي و شناختي توليدات هنري، فرهنگي و نرم افزاري را از اين سرمايه بزرگ تهيه کرده و در اختيار سيل عظيم مخاطبان قرار دهند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، افزود: براي تحقق اين مهم بايد سند فرهنگي جامع اربعين توسط دانشگاهيان و بخصوص مجموعه آموزش عالي استان ايلام تدوين شود تا هندسه کار تنظيم و اجرا گردد.

رئيس ستاد ملي اربعين دانشگاهيان کشور با بيان اينکه، رويداد پياده روي اربعين با حضور مخاطبان بي شمار بصورت يک قاب مورد توجه جهانيان است، اظهار داشت: دشمنان به دنبال حاشيه سازي و بُلد کردن کاستي ها و ضعف ها هستند و براي همين بايد با نگاه عالمانه از اين سرماه عظيم که سرمايه آفرين است مراقبت نمود و با برنامه ريزي و توليد  برنامه هاي فاخر در حوزه‎هاي فرهنگي، هنري، عاطفي، نمادين و ديني تصويري ناب از اين رويداد با عظمت به جهانيان نشان داد و به مخاطبان منتقل کرد.

دکتر غفاري، اربعين پژوهي را يکي ديگر از رسالت هاي دانشگاهيان عنوان کرد و گفت: اربعين پتانسيل، ظرفيت و سرمايه عظيمي است و در قالب عرصههاي مختلف قابليت پژوهش دارد و براي همين دانشگاهيان بايد به صورت جدي وارد فاز اربعين پژوهي شوند.  

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، خاطرنشان کرد: سنگ بناي اربعين پژوهي در دانشگاه ايلام با برگزاري سوگواره ملي دانشگاهيان سراسر کشور نهاده شد که ان شاء الله سومين سوگواره در سال آينده بصورت بين المللي برگزار خواهد گرديد.

دکتر غفاري در خصوص تامين زيرساخت ها نيز گفت: با وجود تلاش‌هاي فراوان براي توسعه زيرساخت‌ها، اين اقدامات کفايت نمي کند و با توجه به شرايط مرزي مهران و مجموعه استان و همچنين ظرفيت شناوري که در حال تردد است بايد زيرساخت‌هاي بيشتري تأمين شود.

تقدير معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از دانشگاه ايلام و مجموعه آموزش عالي استان به جهت خدمات رساني به زائرين اربعين
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها