En Ar

هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

در هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي «شين» که شب گذشته در دانشگاه ايلام برگزار گرديد، 17 نفر از شاعران استان، آخرين سروده‌ هاي خود را در سوگ سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران وفادارش سرودند.

  با هماهنگي و برنامه‎ريزي دانشگاه ايلام و حوزه هنري استان ايلام، هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين با حضور  آقاي بسطامي معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، دکتر علي‎اکبري رئيس دانشگاه ايلام، دکتر قاسمي رئيس حوزه هنري استان، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، دکتر صيدي معاون دانشجويي، دکتر امامي‎پور مدير امور فرهنگي، آقاي فتاحي رئيس اداره روابط عمومي، اساتيد، روساي سازمان‎ها و ادارات استان، شاعران، علاقمندان و جمع زيادي از دانشجويان شب گذشته در محل سالن آيت‎اله حيدري برگرار گرديد.

در اين مراسم به ياد ماندني دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه دانشگاه خود را در برابر جامعه مسئول ميداند، اظهار کرد: با توجه به پتانسيلي که در دانشگاه وجود دارد، دانشگاه خود را در برابر جامعه مسئول ميداند و براي همين در موضوعاتي که از توانمندي و استعداد اقشار مختلف مردم ايلام استفاده گردد، دانشگاه با تمام توان در صحنه حضور خواهد داشت و با ديگر سازمانها و نهادها هماهنگي و همراهي لازم را دارد.

رئيس دانشگاه، افزود: ميزباني اين سوگواره و کمک در برگزاري آن، که حاصل زحمات آقاي قاسمي و مجموعه همکارانش در حوزه هنري است در راستاي همين راهبرد دانشگاه است که خوشبختانه چند سالي است در سطح مناسبي در دانشگاه ايلام برگزار مي‎گردد.

دکتر علياکبري در بخش ديگر سخنان خود، برگزاري سوگواره شين به زبان کردي را نشانه پاسداشت هويت اصيل کردي مردم ايلام عنوان کرد و تأکيد نمود: زبان کردي قابليت تبديل به انديشه را دارد و براي همين اين هويت اصيل براي  نهاد علم محترم و مغتنم است.

رئيس دانشگاه، وجوه ديگر زبان کردي را زبان مادري بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: شعر اوج احساس و توانمندي است و چون شعر عاشورايي شين با زبان مادري طراوش مي‎شود، همه ما را دور هم جمع کرده و اين اعتماد عمومي را شکل داده است.

در ادامه مراسم آقاي بسطامي معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري ضمن بيان احاديث و رواياتي درباره اهميت اربعين، به اهميت زبان شعر براي ماندگاري تفکر و انديشه اشاره کرد و از توانمدي و اهتمام شاعران ايلامي براي انعکاس حماسه اربعين حسيني تشکر کرد.

در ادامه با حضور آقاي بسطامي معاون هماهنگي امور اقتصادي و دکتر علي‎اکبري رئيس دانشگاه و تعداد ديگر از مقامات از لوح فشرده شعر شاعران ايلامي با عنوان شين رونمايي شد.

در ادامه مراسم شاعران ايلامي حاضر در مراسم شامل آقايان نورالدين رحيمي، نعمت‎الله داووديان، محمدرضا رستم‎پور، سالم پوراحمد، حيدرعلي شفيعي، نورمرداد رضايي، قدرت ملکي، عبدالصاحب استوار، روح‎الله باقلاني، حسين شکربيگي، محمدرضا رشيدي، اسدعلي حيدري، يوسف رستمي، اسلام انصاري‎فرد و نورمحمد ناصري و خانم‎ها سميه ميري و سارا اکبري اشعار خود را رثاي امام حسين (ع) و ياران وفادارش و اربعين حسيني ارائه کردند.

هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد هشتمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين در دانشگاه ايلام برگزار گرديد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها