راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت (بهمن ماه ) مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی1401-1400 در دانشگاه ایلام

با سلام و عرض تبريک خدمت پذيرفته­ شدگان مرحله تکميل ظرفيت مقطع کارشناسي ارشد، به اطلاع مي­رساند ثبت ­نام و پذيرش در دانشگاه ايلام طي دو مرحله و به صورت کاملا غيرحضوري و براساس برنامه زير مي­باشد. خواهشمند است با هدف تسريع در ثبت­ نام و جلوگيري از بي­ نظمي، مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد و از مراجعه حضوري جدا خودداري نماييد. لازم به ذکر است که در صورت مراجعه حضوري، اين معاونت پاسخگو نمي­ باشد.


الف -  ثبت نام آموزشي:

ثبت­ نام در دو مرحله به صورت غيرحضوري (الکترونيکي) و ارسال پستي مدارک است و عدم انجام هر مرحله، به منزله انصراف از تحصيل است. پذيرفته ­شدگاني که در سامانه گلستان مدارک لازم را کامل بارگذاري ننمايند، مدارک آنها عودت داده مي­ شود و به هيچ عنوان پذيرش نهايي نمي­ شوند.

الف:1- مرحله ثبت نام اينترنتي

اين مرحله از ثبت نام بصورت غيرحضوري (الکترونيکي) از روز  شنبه تاريخ 1400/11/23 لغايت روز چهار شنبه 1400/11/27 انجام مي گيرد.

اين مرحله از ثبت نام شامل موارد ذيل مي باشد:

-  دانشجو جهت دريافت کد کاربري و پسورد يکتا  (که در تمام مراحل تحصيل کاربردي و بااهميت است) به آدرس https://uid.ilam.ac.ir/reg مراجعه و کد ملي خود را وارد نمايد. اين شناسه پس از پايان عمليات به شماره تلفن همراه  دانشجو ارسال خواهد شد.(سامانه فوق از روز شنبه 1400/11/23 براي دانشجويان فعال خواهد شد)

نکته: دريافت کد کاربري يکتا، جهت صدور کارت دانشجويي الزامي است.

توجه: درصورت وجود ابهام در مورد کد يکتا با شماره 08459241246 (خانم رضايي نسب) تماس حاصل فرماييد.                 

* چاپ گزارش نهايي ثبت ­نام الکترونيکي و ارسال آن با مدارک در مرحله بعد به صورت پستي، ضروري است. (در صورت تکميل مراحل مختلف ثبت ­نام الکترونيکي، امکان اخذ گزارش نهايي فراهم است.)

تبصره 1: در انتهاي اين مرحله فرم هاي مشخص شده را چاپ و تکميل نموده و به انضمام مدارک لازم (که به آنها اشاره خواهد شد) از طريق پست به دانشگاه ارسال نماييد.  

تبصره2: از بارگذاري مدارک غيرضروي  و برگه سفيد خودداري نماييد در صورت مشاهده چنين مواردي، پذيرش نهايي امکان­پذير نمي­باشد.

اطلاعات وارد شده متعاقباً توسط اداره تحصيلات تکميلي دانشگاه بررسي شده و مسئوليت صحت اطلاعات بعهده دانشجو مي­باشد.

                                         

- فرمهاي زير را دانلود کرده، تکميل و در سامانه بارگزاري نماييد:


ب- مرحله دوم: برنامه زماني ارسال پستي مدارک

در اين مرحله از ثبت­ نام لازم است پذيرفته­ شدگان پس از انجام ثبت ­نام الکترونيکي، کليه مدارک را به صورت پست پيشتاز به آدرس دانشگاه ايلام ارسال نمايند. (مهلت ارسال از روز شنبه 1400/11/23 لغايت 1400/11/30 مي باشد.)

آدرس پستي دانشگاه ايلام: ايلام – بلوار پژوهش- دانشگاه ايلام - ساختمان مرکزي  – معاونت آموزشي و تحصيلات  تکميلي– اداره تحصيلات تکميلي واحد پذيرش و ثبت نام - کد پستي: 77111-69391 (بر روي پاکت عنوان رشـته قبولي و عبارت (مدارک ثبت نام کارشناسي ارشد) قيد شود.)

 

مدارک لازم جهت ارسال پستي:

1- تصوير تمام صفحات شناسنامه (يک نسخه)

2- تصوير کارت ملي (يک نسخه از پشت و رو)

3- شش (6) قطعه عکس (سه در چهار) تمام رخ تهيه شده در سال جاري.

تبصره: برادراني که پس از ثبت­ نام براي آنان معافيت تحصيلي صادر مي شود، بايد 12 قطعه عکس سه در چهار ارسال نمايند.

4- اصل و دو نسخه تصوير مدارك کارداني و کارشناسي مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در آن معدل دوره هاي کارداني، کارشناسي قيد شده باشد (به تعداد مورد نياز خود کپي برابر اصل از مدارك تحصيلي خود تهيه و در نزد خود نگهداري نماييد؛ زيرا پس از ثبت نام از تحويل مدارك ممانعت به عمل خواهد آمد.)

تبصره1: پذيرفته شدگاني که به دلايلي قادر به ارائه اصل مدرك کارشناسي نمي باشند، لازم است فرم معدل کارشناسي (فرم شماره 2) را تکميل و همراه ساير مدارک تحويل دهند. بديهي است مهلت تحويل اصل يا گواهي موقت اين قبيل پذيرفته ­شدگان تاريخ 1400/11/30 مي­ باشد.

تبصره2: آن دسته از پذيرفته شدگاني که در زمان اعلام نتايج اوليه و تکميل فرم انتخاب رشته دانشجوي سال آخر بوده اند و حداکثر تا تاريخ 1400/11/30 فارغ التحصيل مي شوند، دانشجوي سال آخر شناخته شده و لازم است فرم تعهد فراغت از تحصيل (فرم شماره3) دانشجويان سال آخر را پس از تاييد موسسه آموزش عالي محل فارغ التحصيلي دوره کارشناسي  به دانشگاه  ايلام ارسال نمايند.

تبصره3: براساس مصوبه جلسه 368 مورخ 74/11/03 شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد مدارك تحصيلي صادر شده توسط مديريت يکي از حوزه هاي علميه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه هاي علميه که بر اساس مدرك صادر شده توسط مديريت يکي از حوزه هاي علميه قم و خراسان دوره سطح 2 را گذرانده اند و يا تا تاريخ 1400/11/30 فارغ التحصيل مي شوند، منحصراً مجاز بوده اند در هريک از کد رشته هاي امتحاني گروه علوم انساني ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمايند و در صورت پذيرفته شدن، مشروط به گذراندن دروس پيشنياز به تشخيص گروه آموزشي ادامه تحصيل دهند. بديهي است اين دسته از داوطلبان بايد تصوير مدرك فراغت از تحصيل خود را که توسط يکي از مديريت هاي حوزه علميه قم ويا حوزه علميه خراسان صادر گرديده است، در اختيار داشته باشند.

تبصره4: پذيرفته شدگاني که داراي مدرك تحصيلي معادل هستند، لازم است واجد شرايط مفاد «آيين نامه شرکت دارندگان مدارك معادل و غيررسمي در آزمونهاي مقاطع بالاتر، مصوب جلسه 845 مورخ 92/04/15 شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري که طي بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 توسط معاونت آموزشي وزارت متبوع به کليه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي ابلاغ گرديده، باشند.

 تبصره5: براساس مصوبه جلسه 771 مورخ 94/08/26 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، کليه دارندگان مدرك معادل ضمن خدمت فرهنگيان که طي سال هاي 1377 تا 1381 به دوره هاي مذکور راه يافته اند، حسب مورد از تسهيلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 94/05/28 براي ادامه تحصيل در مقاطع رسمي بالاتر برخوردار مي شوند.

5- تکميل و ارائه برگ تقاضانامه بهره­ مندي از مزاياي آموزش رايگان ويژه پذيرفته­ شدگان دوره روزانه. (فرم شماره4)

6- تکميل و ارسال فرم مغايرت عکس (فرم شماره 5). (مخصوص داوطلبان با آزمون)

7- پذيرفته ­شدگان شاغل در آموزش و پرورش لازم است قبل از ثبت ­نام، گواهي موافقت بدون قيد و شرط با ادامه تحصيل (خطاب به دانشگاه ايلام) و همچنين موافقت با ارسال تاييديه تحصيلي و ريز نمرات مقطع قبلي (خطاب به دانشگاه محل اخذ مدرک قبلي) را ارائه نمايند.

8- تکميل و ارسال فرم پرسشنامه عمومي دانشجويان کارشناسي ارشد. (فرم پرسشنامه)

9- واريز مبلغ 12000 ريال به شماره حساب (2178609001007) به نام دانشگاه پيام ­نور شعبه بنفشه تهران. (ويژه فارغ ­التحصيلان پيام­ نور که قبل از سال 1394 فارغ التحصيل شده ­اند)

10- چاپ و ارسال گزارش نهايي ثبت ­نام الکترونيکي.

- چاپ و ارسال گزارش نهايي ثبت ­نام الکترونيکي.         

- کپي کارت پايان خدمت يا معافيت براي آقايان (يا هر مدرک ديگر که نشان دهنده وضعيت نظام وظيفه باشد).

-مشمولين خدمت مقدس سربازي و همچنين دارندگان برگه اعزام به خدمت جهت اخذ معافيت تحصيلي از طريق لينک زير اقدام کنند:

 services.epolice.ir

- پذيرفته شدگاني که در حين انجام  خدمت سربازي هستند بايد از طريق لينک زير درخواست معافيت تحصيلي ثبت کنند و پس از تاييد دانشگاه توسط يگان از خدمت ترخيص شوند.

services.epolice.ir

توجه: دانشجويان انصرافي که قبلا از معافيت تحصيلي استفاده نموده اند ميبايست حداکثر تا تاريخ 1400/11/30 معافيت تحصيلي قبلي  خود را با مراجعه به حوزه نظام وظيفه  لغو نموده و درخواست معافيت جديد از طريق لينک زير ثبت نمايند.

services.epolice.ir


ب- ثبت نام عضويت  نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها

جهت ثبت نام امور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري به لينک زير مراجعه نماييد:

https://survey.porsline.ir/s/7MSSuAd


ج- ثبت نام امور فرهنگي

جهت ثبت نام امور فرهنگي به لينک زير مراجعه نماييد:

 https://kamand.ilam.ac.ir/jadid


د- ثبت نام رفاه دانشجويي

جهت ثبت نام امور رفاه دانشجويي به لينک زير مراجعه نماييد:

https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1400/941400710-refah.pdf


نکات مهم:

  • خواهشمند است براي انجام بهينه فرآيند ثبت ­نام، مراحل و موارد فوق را رعايت نموده و از مراجعه حضوري اجتناب فرماييد.
  •  پس از ثبت ­نام اينترنتي، دانشگاه نسبت به انتخاب واحد براي تمامي دانشجويان اقدام نموده و در اطلاعيه­ هاي بعدي، نحوه شرکت در کلاسهاي  اعلام خواهد شد.
  • زمان شروع ترم تحصيلي جديد روز شنبه مورخ 1400/12/01 مي­ باشد.
  • با توجه به ممنوعيت انتقالي و مهماني در دوره ­ي کارشناسي ارشد هيچگونه درخواست مهمان و يا انتقال به دانشگاه ­هاي ديگر قابل بررسي نمي­ باشد.

 

معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام 

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها