نشست هم اندیشی ارتقاء توان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
نشست هم انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان دانشگاهي در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

نشست هم انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان با حضور اساتيد و جمعي از مسئولان ادارات و سازمانهاي استان در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي، نشست هم انديشي ارتقاء توان اشتغال پذيري فارغ التحصيلان دانشگاهي با حضور دکتر نعمتي معاون آموزش و  تحصيلات تکميلي دانشگاه، خانم دکتر پيرزادنيا مدير تحصيلات تکميلي، دکتر صيدي مدير دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، دکتر توکلي مدير امور آموزش، جمعي از اساتيد ، مسئولان و کارشناسان سازمان‎ها و ادرات مختلف استان؛ صبح روز يک شنبه98/02/08  در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر نعمتي معاون آموزش و  تحصيلات تکميلي دانشگاه با اشاره به تحولات دهههاي اخير دانشگاهها در سطح جهان و کشور، بيان داشت: به علت گسترش دانشگاهها و مراکز آموزش عالي در سطح کشور تعداد دانشجويان و فارغ التحصيلان افزايش يافت  و براي همين مشکل اشتغال از جمله دغدغه‎هاي اصلي مسئولان، دانشجويان و خانوادهها ميباشد و در همين راستا بحث کار آفريني در دانشگاهها اهميت جدي يافته است.

دکتر نعمتي افزود: دانشگاه‌ها ميتوانند با برنامه‌ريزي و داشتن چشم‌انداز مناسب و با کمک سازمانها و ادارات مختلف؛ نقش مهمي در تربيت  دانشجويان کارآفرين ايفا کنند و در اين راستا بايد بر اساس نظرات کارشناسي در ارائه دروس و سرفصلها و راهاندازي رشتههاي جديد بازنگري شود تا دانشجويان بر اساس نيازهاي واقعي جامعه تربيت شوند.

دکتر نعمتي اهميت  اين هم انديشيها در تدوين برنامهريزي در دانشگاهها را مهم ارزيابي کرد و تأکيد نمود: با تبادل افکار و ارائه راهکارهاي مناسب؛ مي توان بستههاي سياستي مناسبي را در اخيار مسئولان و سايستگزاران قرار داد.

معاون آموزش و  تحصيلات تکميلي دانشگاه با اشاره حجم بالاي پايان نامههاي دفاع شده در طول سال در دانشگاه ايلام، گفت: ساليانه حدود 400 دفاعيه پايان نامه در مقطع کارشناسي ارشد و 30 دفاعيه در مقطع دکتري در دانشاه ايلام انجام ميگيرد که اگر به اين پايان نامهها براي حل مشکلات و معضلات اساسي استان و کشور جهت داده شود، بخش اعظمي از مشکلات جامعه حل ميگردد که اين مهم به اهتمام مسئولان نهاد اجرا در استان و تبيين دقيق اولويتها و نيازمنديها توسط آنان بر مي گردد.

در ادامه اين نشست حاضرين در فضايي صميمانه نظرات، مشکلات، انتقادات و سوالات مورد نظر خود مطرح کردند و سپس به بحث و تبادل نظر در اين زمينهها پرداختند. 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها