En Ar

بازخواني کلام حضرت امام خميني عليه الرحمه

بازخواني کلام حضرت امام خميني عليه الرحمه

در باب توليد ملي و خودکفايي اقتصادي

با توجه به نامگذاري سال1391بنام "توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني"  بر آن شديم تا انديشه ها و کلام آسماني آن پير حکيم را در باب اين شعار پرمغز و غني مورد بازخواني گذرا قرار دهيم که خوانندگان عزيز را به مطالعه و انتشار آن توصيه مي نماييم.

اعتماد به نفس و توجه به توليد داخلي

"آنها که اين صنعت هاي بزرگ را درست کردند، آنها هم انسان‏هاي يک سر و دو گوشي هستند که مثل ساير انسان‏هايند؛ منتها قبل از ما بيدار شدند و ما را خواب کردند، قبل از اينکه ما بيدار شويم آنها بيدار شدند و هم خوشان را صرف اين کردند که با ايادي خودشان مستقيماً يا به طور غير مستقيم ما را غافل کنند، ما را خواب کنند و به ما تزريق کنند به اينکه شما نمي توانيد".                       

وابستگي اقتصادي:

"شما مي دانيد که اگر يک مملکت در اقتصاد، خصوصا اين رشته اقتصاد که نان مردم است؛ در اين، احتياج به خارج پيدا بکند و يک احتياج مبرمي که نتواند خودش را اداره کند خودش را و بايد ديگران او را اداره کنند. اين وابستگي اقتصادي آن هم در اين رشته، موجب اين مي شود که ملت ايران، مملکت ايران، تسليم بشود به ديگران".

قبح واردات:

"چقدر براي يک مملکت عيب است و سرشکستگي که دستش را دراز کند طرف آمريکا که گندم بده، کشکول گدائيش را باز کند پيش دشمنش و از او بخواهد که رزقش را بدهد. چقدر براي ما سرشکستگي دارد، تا اين ملت بنايش را بر اين نگذارد که کشاورزيش را تقويت کند و بسازد به آنکه خودش به دست مي آورد، نمي توانيم استقلال پيدا کنيم".

القائات دشمن:

"با القاي تفکرات و تحقيقات خودساخته به توده هاي محروم باورانده اند که بايد تحت نفوذ ما زندگي کرده و الا راهي براي ادامه حيات پا برهنه ها جز تن دادن به فقر باقي نمانده است".

برکت محاصره اقتصادي:

"اين محاصره ي اقتصادي را که خيلي از آن مي ترسند، من يک هديه مي دانم براي کشور خودمان؛ براي اينکه محاصره اقتصادي معنايش اين است که مايحتاج ما را به ما نمي دهند.وقتي مايحتاج را به ما ندادند خودمان مي رويم دنبالش، مهم اين است که ما بفهميم که ديگران به ما چيزي نمي دهند، ما خودمان بايد تهيه کنيم".

استقلال کشور:

 "شما حالا بايد از اول شروع کنيد و قصدتان بر اين باشد که خودتان مستقل در همه چيز باشيد، در فرهنگ مستقل باشد، در صنعت مستقل باشيد، در زراعت مستقل باشيد؛ وقتي بنا را بر اين گذاشتيد و با اين عزم وارد ميدان شديد مي توانيد که کشور خودتان را نجات بدهيد و کشور خودتان را مستقل کنيد و بيمه کنيد استقلال کشور خودتان را براي هميشه".

تحمل مشکلات:

"مادامي که بخواهيم مستقل باشيم و زير بار وابستگي نرويم، بايد تحمل اين مشکلات و قدرت مبارزه با آن را پيدا کنيم".

 تلاشگران اقتصادي:

 "من دست و بازوي همه کساني که بي ادعا و مخلصانه درصدد استقلال و خودکفايي کشورند را مي بوسم.

http://basij.ir/main/index.php?Page=definition&UID

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها