En Ar

بياد شهيد مظلوم غلام ملاحي

 زندگي نامه:

‏غلام سال 1341‏ در خانواده اي مذهبي و متعهد، در شهر ايلام ديده به جهان گشود و درهمان دوران کودکي داراي اخلاق و رفتاري نيک و پسنديده بود. با قرآن آشنا بودند و محبت اهل بيت (ع) در دلش نقش بسته بود. تحصيلاتش را در ايلام به پايان رساند و ديپلم راه و ساختمان را اخذ نمود. همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي، در تمام تظاهرات هاي عليه رژيم ستم شاهي شرکت فعالانه داشت و از آن جايي که يکي از اعضاي فعال کتابخانه ي مسجد جامع ايلام بود، نقش به سزايي در بيداري دوستان و اهالي محل خود داشت. وي سپس به عضويت سپاه در آمد و پس از مدتي، به علت شايستگي درخور توجه، به سمت فرمانده طرح و عمليات لشکر حضرت امير (ع) منصوب و برفراز قله هاي کردستان، گرده رش، کله قندي، قلاويزان، خرمشهر، فاو، آبادان و …. در گرما و سرما حماسه آفريد.

‏سرانجام در سال 1367و در سن 26 ‏سالکي در منطقه ي سرني در حين آرايش نيروهاي مردمي در اثر ترکش گلوله ي توپ به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

‏از اين شهيد گران قدر يک فرزند به يادگار مانده است. پيکر مطهر شهيد در مزار شهداي صاح آباد قرار دارد.

 

فرازي از وصيت نامه ي شهيد غلام ملاحي:

‏با درود و سلام بر پيشگاه حضرت ولي عصر و نائب بر حقش رهبر کبير انقلاب اسلامي و شهداي والامقام و جانبازان گران قدر، که با ايثارگريها باعث عظمت اسلام و افتخار مسلمين شده و با گذراندن فراز و نشيب هاي جنگ، به قيمت خون خويش تجربيات گران بهايي را به دست آورده و به مستضعغين جهان که به انقلاب اسلامي چشم اميد دوخته اند هديه نمودند.

‏… و شما او برادران و دوستان گرامي! دست از حمايت امام و ولايت فقيه، که در اين زمان بقاء عمر جمهوري اسلامي مي باشند (برنداريد) که اگر لحظه اي غفلت کنيد، دشمنان انقلاب اسلامي جان تازه اي مي گيرند و خون شهداي عزيز را پايمال مي کنند و اسلام و مسلمين براي هميشه از روي زمين محو مي شوند. عمرتان را در تحصيل کمالات سپري کنيد و لحظه هاي زندگي را در گرد آوري فضيلت هاي علمي و عروج از پستي و نقصان به قله ي کمال و از فرودگاه جهل، به اوج عرفان بکار گيريد. نيکي ها را گسترش دهيد و برادرانتان را در رسيدن به کمالات و معنويات الهي ياري کنيد. خداحافظ به اميد ديدار در يوم الحساب. امام حسين (ع) فرمودند: (( اگر دين محمد (ص) جز با کشتن من پا بر جا نمي ماند، پس اي شمشيرها پيکرم را قطعه قطعه کنيد ». پس اگر جمهوري اسلامي با خون ما حيات مي گيرد، اي مسلسل ها پيکرم را در برگيريد.

ساعتي بعد از عمليات والفجر ( 8‏)- خرمشهر 20/11/64

بياد شهيد مظلوم غلام ملاحي
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها