En Ar

مصاحبه دکتر شوهاني با خبرگزاري دانشجو با موضوع چرا دانشگاه ايلام جزء 11 دانشگاه فرهنگي شد؟

دانشگاه ايلام از لحاظ  اجراي برنامه هاي تاثيرگذار و ميزان رضايتمندي دانشجون از فعاليت‌هاي فرهنگي از ميان دانشگاه‌هاي كشور جزء 11 دانشگاه برتر فرهنگي شده و براي قرار گرفتن در ليست 3 دانشگاه برتر فرهنگي سراسر کشور با اين 11 دانشگاه رقابت مي کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، يكي از مشكلاتي كه دانشجويان همواره در طول دوران تحصيل با آن مواجه هستند، اختلاف نظر آنها با مسئولان دانشگاه بويژه در حوزه فرهنگي است كه طي سال هاي اخير نمود بيشتري پيدا كرده است و شايد به جرات بتوان گفت كه كمتر دانشگاهي توانسته با برگزاري برنامه هاي جذاب و موثر در اين حوزه ميزان رضايتمندي و افزايش مشاركت دانشجويان را جلب كند.
 
يكي از المان ها و شاخص هاي وزارت علوم براي انتخاب دانشگاه هاي برتر درحوزه فرهنگي، ميزان رضايتمندي دانشجويان و مشاركت آنها به ويژه در فعاليت هاي فرهنگي است كه به گفته مديركل نظارت و ارزيابي فرهنگي وزارت علوم از ميان 11 دانشگاه تقريبا شش دانشگاه بر اساس نظر سنجي و ميزان رضايتمندي دانشجويان انتخاب شده اند.
 
دانشگاه ايلام جزو 11 دانشگاه برتر فرهنگي است كه توانسته در شاخص مشاركت دانشجويان و ميزان رضايتمندي به عنوان دانشگاه برتر فرهنگي انتخاب شود كه با جويا شدن نظرات دانشجويان انتخاب اين دانشگاه، انتخابي است كه بر اساس نظر دانشجويان انتخاب درستي بوده و اين دانشگاه توانسته هر چند با بودجه ناچيز ميزان مشاركت دانشجويان در برنامه هاي فرهنگي را افزايش دهد و رضايت دانشجويان را در پي داشته باشد.
 
دکتر عليرضا شوهاني، مديركل فرهنگي دانشگاه ايلام در خصوص موفقيت دانشگاه ايلام در شاخص ميزان رضايت مندي دانشجويان گفت: يکي از فاکتورهاي برتري دانشگاه ايلام هدفمند بودن برنامه هاي فرهنگي و ميزان تاثيرگذاري و رضايتمندي دانشجويان اين دانشگاه مي توان اعلام کرد.
 
وي ادامه داد: خداي را شاکريم که در سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني، دانشگاه ايلام در ليست 11 دانشگاه برتر فرهنگي کشور قرار گرفت که اين امر مهم ما را خوشحال کرد؛ زيرا تلاش هاي شبانه روزي مجموعه فرهنگي در سال 90 ديده شد و از جهتي نيز کارها را در اين مجموعه سخت تر کرد؛ چون از اين به بعد توقعات از معاونت فرهنگي بيشتر مي شود و بايد تلاش بيشتري در اين زمينه صورت داد.

شوهاني افزود: از جمله فاکتورهايي که دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم براي معرفي 11دانشگاه برتر فرهنگي ملاک و معيار قرار داد، مي توان به هدفمند بودن برنامه هاي فرهنگي و ميزان تاثيرگذاري و رضايتمندي دانشجويان دانشگاه اشاره کرد.

مديرکل امور فرهنگي و فوق برنامه دانشگاه ايلام بيان داشت: نقش برنامه هايي چون کرسي هاي آزاد انديشي، سخنراني هاي مهم و تاثيرگذار، اجراي برنامه هاي معنوي در فضاي دانشگاه، فعالان فرهنگي و بودجه هاي فرهنگي، حمايت از انجمن هاي علمي و موفقيت آنان، تشکيل جلسات هفتگي شوراي فرهنگي در دانشگاه به دليل نقش و اهميت مسائل فرهنگي و سرلوحه قرار دادن آن اشاره کرد.

شوهاني در ادامه افزود: تلاش مي شود در ترم و سال جاري با يک برنامه ريزي منسجم و بلند مدت در عرصه فرهنگي که به فرمايش مقام عظماي ولايت عرصه جهادي مي باشد، کار کرد.

وي گفت: لازم است از حمايت هاي رياست محترم دانشگاه از مجموعه فعاليت هاي فرهنگي تلاش هاي معاونت هاي فرهنگي اجتماعي و تشکل ها و کانون هاي دانشجويي فرهنگي به عنوان بازوان پرتوان مجموعه فرهنگي کمال تشکر و قدرداني را داشته باشم.
 
تاييد اقدامات صورت گرفته دانشگاه ايلام توسط دانشجويان در حوزه فرهنگي، حاكي از اين است كه دانشگاه ايلام راه پيشرفت خود در حوزه فرهنگي را مشاركت دانشجويان در اين حوزه مي داند و توانسته تا حدودي در اين حوزه موفق باشد.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها