En Ar

رئيس دانشگاه: طرح مسائل در تريبون‎هاي يک طرفه حلال حل مشکلات جامعه نيست

 به گزارش خبرنگار فرهنگي، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه در مراسم اختتاميه مرحله استاني هشتمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران نشان خواجه نصيرالدين طوسي که صبح ديروز در محل آمفي دانشکده کشاورزي برگزار گرديد، با ابراز خرسندي از روند برگزاري اين مسابقات، به کارکردهاي مناظره در سطح جامعه اشاره کرد و بيان داشت: مناظره يعني پذيرش قدرت کلمه و اگر دو طرف پشت ميز گفتگو قرار گرفتند، يعني اينکه امکان دارد زبان را جايگزين مشت آهنين نمود.

رئيس دانشگاه افزود: نبرد نميتواند به بحران‎ها و چالش‎ها پايان دهد، اما گفتگو به واسطه اينکه کلمه جهان را تکان داده است، اين توان را دارا مي باشد.

دکتر علي اکبري، با اشاره به سيره ائمه اطهار عليهم السلام در اين خصوص، اظهار کرد: امام صادق و امام باقر عليهم السلام بواسطه قدرت کلام و استدلالهاي محکمي که داشتهاند با مخالفان خود با سعه صدر به گفتگو پرداخته اند و يکي از سلاحهاي ائمه هميشه استفاده از روش گفتگو و مناظره براي اقناع مخالفان و پيشبرد اهداف مورد بوده است.

رئيس دانشگاه، در ادامه با اشاره به وضعيت جامعه ايران، گفت: اگر در جامعه ما بجاي گفتگو، مباحثات به تريبونها کشيده ميشود، يعني اينکه اين جامعه مريض است.

دکتر علي اکبري، تصريح کرد: براي حل چالش‎ها و معضلات بايد از طرح مسائل بصورت يکطرفه در تريبونها خودداري نمود و آن را به مباحث کارشناسي هدايت کرد.

رئيس دانشگاه، افزود: الان زمان حل مسائل از طريق گفتگو فرا رسيده و بايد پذيرفت که مسائل و مشکلات با «من» بودن حل نميشود، بلکه با «ما» بودن و رسيدن به خرد جمعي قابل حل است، اما به شرطي که ادب رعايت گردد و با استدلال طرف مقابل را اقناع نمود.

رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه با اشاره به فعاليت طيفهاي مختلف دانشجويي در دانشگاه ايلام، بيان کرد: در دانشگاه ايلام جديترين برنامهها توسط دانشجويان با سلايق مختلف برگزار ميگردد و نه تنها مشکلي پيش نميآيد بلکه بواسطه رقابتي که وجود دارد سطح و کيفيت فعاليتها و برنامهها هم ارتقاء يافته است.

رئيس دانشگاه: طرح مسائل در تريبون‎هاي يک طرفه حلال حل مشکلات جامعه نيست
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها